Manege de Bokkedoorns / Overveen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Manege de Bokkedoorns / Overveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:33

Zijn er bokkers die hier rijden, of gereden hebben? ik ben geinteresseerd in deze stal en wil graag weten wat voor klandizie er komt of kwam en hoe het bedrijf bekend staat.........

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:51

Het ligt in een mooie omgeving, echt aan de Zeeweg naar Bloemendaal. Ik ben er wel eens geweest toen ze wedstrijden hadden om te kijken.
Toen, een jaar of 15 geleden liepen er vrij veel, laat ik zeggen mensen uit de achterbuurt van Haarlem rond, die nogal uit de hoogte deden. Dat was mijn indruk.
Ik ken niemand die daar heeft gereden. Maar probeer het voor jezelf als je van plan was daar te gaan staan.
Er is een manege in Vijfhuizen, die zou ik zelf eerder uitkiezen als het voor mezelf is. Dat is eigenlijk de enige die ik daar in de buurt verder weet. De andere in Overveen is opgeheven.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:57

Het ligt op een mooie locatie idd, in de duinen en vlakbij het strand. Meer weet ik er ook niet van. Ik vind de sfeer op de maneges hier in de buurt over het algemeen niet te harden, maar er is maar één manier om dat voor jezelf te bepalen natuurlijk.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:21

De manege ligt mooi, maar is klein, alleen een buitenbak en niet zo veel paarden 12 tot 15 ofzo. De eigenaar is aardig, hoe de lessen zijn weet ik niet, er worden regelmatig buitenritten met toeristen gemaakt in de duinen. Ik heb er zelf niet gereden maar wij gebruiken het regelmatig als koffiestop tijdens een Duinrit.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:42

Als je wilt buitenrijden is het een mooie lokatie! Ik kwam er altijd langs met de buitenritten vanuit zamdvoort! Haha!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:48

Ik ben er één keer geweest, om een buitenrit te maken. Heel erg verschrikkelijk mooie omgeving, je kan echt alle kanten op! Ik vond de manege zelf een gemoedelijke sfeer uitstralen, toen ik er was waren er niet veel mensen.
Mijn ex vriendje zijn (ex)paarden stonden daar en hij was er zeer over te spreken...

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:54

De reden dat ik dit topic heb geopend is de volgende; de boel staat te koop en ik ben er in een redelijk ver stadium al mee bezig. Het is inderdaad een kleine manege, en wij willen +/- 10 pensionplekken aanbieden, en voor de rest (12 à 15) manegepaarden gaan houden gericht op de recreatieve ruiter (zowel engels als western) en bijvoorbeeld endurance liefhebbers, en natuurlijk ook buitenritten voor toeristen. Op dit moment is er niet zo heel veel aktiviteit naar mijn idee, en daarom wil ik graag weten of er behoefte is aan een dergelijke manege in de omgeving.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:57

Er zijn natuurlijk ook twee manege's in zandvoort, die rijden ook regelmatig met toeristen door hetzelfde gebied! Daar moet je denk ik wel rekening mee houden!
Aan de andere kant heeft het volgens mij wel altijd genoeg klanten getrokken!! Het is en blijft een mooie omgeving, dicht bij het strand enzo! En er zijn genoeg mensen met paarden daar volgens mij... succes iig!!

Laat je nog weten hoe het afloopt!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 14:01

Ja, mocht het wat worden uiteindelijk natuurlijk. In elk geval ben ik al blij met de reakties tot nu toe; geen negatieve berichten en een goede naam is al heel belangrijk natuurlijk

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:14

Als je de kans krijgt moet je het zeker doen. Aan die kant van Overveen zitten niet echt veel maneges en er is ruimte genoeg voor nog eentje.
Dan kunnen wij ook eens komen voor een lange afstandsrit. Zijn daar ook mogelijkheden voor rijden met een marathonwagen?
We horen vast nog wel van je. Rock-on, dudes!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 14:18

Nou ehhh, die mogelijkheden voor een marathonwagen heb ik zelf nog niet gezien Haha! voornamelijk smalle duinpaden, maar omdat ik nog niet alle nog routes persoonlijk gereden heb sluit ik 't niet uit, gaan we checken

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:04

naja... je kunt eventueel natuurlijk over de verharde paden met een marathonwagen, maar of dat nu ideaal is...
Leuk dat je erover zit te denken om het over te kopen! De ligging is geweldig, alleen hebben ze naar mijn idee veel te weinig naamsbekendheid!!! Je ziet t haast niet liggen, terwijl de omgeving en alles toch wel erg de moeite waard is/ zijn!!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 17:50

Dat is zeker zo, het is erg onbekend momenteel en daar kunnen we natuurlijk al wat aan doen aangezien ik reclamefilms maak denk ik wel te weten hoe we dat wat beter aan kunnen pakken

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:58

Mag Nescio dan ook op bezoek komen of maakt die teveel kapot? Nagelbijten / Gniffelen

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:30

Op bezoek komen mag, als je 'm weer mee terug neemt Haha! geintje - gezellig hoor!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:19

Je kan daar niet door de duinen met een marathon wagen want er zijn alleen smalle ruiterpaden en over de overige paden is niet toegestaan helaas.
Weet je dat het hele spul al heel lang te koop staat (jaar of 4), en dat het alleen de opstal en goodwill/inventaris is.
De grond is van PWN, er zijn ook weinig boxen en ik denk dat de kans groot is dat je geen toestemming krijgt om bij te bouwen daar. Dat zou je even bij de gemeente en PWN kunnen infomeren.
Het is op zich een prachtig plekje en je kan er mooi rijden.
Of er mensen graag in pension willen staan daar is de vraag omdat het zomers moeilijk te bereiken is i.v.m. files van en naar het strand.
Ik weet niet of de vraag prijs nog zo hoog is als vier jaar geleden, maar in ieder geval veel succes met je plannen en als het doorgaat houden we voortaan onze soep en koffiestops bij jou!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:41

Delphi, dank voor deze nuttige informatie; ik ben daar inderdaad van op de hoogte inmiddels en ben de mogelijkheden en onmogelijkheden aan het onderzoeken; daarom ook de vraag op dit topic omdat ik graag wil weten hoe het met die 'goodwill' staat.....

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:54

Ik ken wel mensen die daar regelmatig komen en ook rijden dus ik kan wel eens informeren voor je? Ik denk dat die goodwill tegenvalt eerlijk gezegd.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 22:07

graag, en bij voorkeur je bevindingen per pbtje - BvD