In ruitersportzaak werken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

In ruitersportzaak werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 08:52

Ik wil graag mijn carriere omgooien en gaan doen wat ik echt leuk en interressant vind: in een ruiterspeciaalzaak werken.
Ik heb mijn mbo detailhandel lang (met ondernemersdiploma), Detex Textielbrevet en heb toen ik 15/16 was een zaterdagbaan gehad in een speciaalzaak die er helaas niet meer is.
Wat zijn jullie ervaringen met werken in zo'n zaak en welke raden jullie mij wel of juist niet aan? Ik woon in Gouda dus liefst (ivm reis en werktijden) niet verder dan zoetermeer/den haag/rotterdam.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 09:43

Sjimmy schreef:
Van Rijs in Zevenhuizen?

Heb ik pas nog gebeld of ze werk hadden. Ken ook iemand van vroeger die daar werkt maar ze hadden niemand nodig.

Misschien dat ik toch even een briefje stuur misschien bewaren ze hem dan wel.

Denk dat ik even wat adressen op zoek van hypo in Zoetermeer en Rotterdam en daar een open sollicitatie naar uit laat gaan hoe is de werksfeer daar?


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 09:46

GeJe schreef:
Na vele jaren in de "recreatie met paarden", een eigen manegebedrijf en twee jaar als verkoper in een 2-tal ruitersportzaken gewerkt te hebben, ben ik in september vorig jaar weer voor mezelf begonnen. Omdat de grote stap wel erg groot was, eerst kleinschalig en alleen op grote evenementen met mijn winkel gestaan. Op deze manier goed kunnen aftasten wat de ruitersporters nu wel en vooral ook niet zochten. Vanaf het begin heb ik in ieder geval een keuze gemaakt: kwaliteit! Dus niet alle merken die die elders vindt, maar proberen origineel te zijnen dus nieuwe merken naar Nederland halen.

Na de Paasdagen heb ik dan nu de deuren geopend van mijn eigen winkel. Het is niet groot, maar ligt al wel vol met een "geselecteerd assortiment". Natuurlijk kan ik op bestelling wel zo'n beetje alles leveren, dus als iemand nu persé een jas/broek van een ander merk wil hebben...

Mij bevalt het dus heel erg goed. Heb het trouwens ook altijd erg naar mijn zin gehad bij de andere twee bedrijven waar ik werkte. Maar nu doe je het voor jezelf en da's toch nog leuker!

Wanneer je enthousiast bent, niet op de uren let en vooral deskundig advies kan geven, weet ik zeker dat je een aanwinst bent voor menig ruitersportzaak.

Veel succes OK dan!


Leuk hoor je eigen zaak. Misschien ook in de toekomst wel wat voor mij.
Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik je wel mijn cv willen mailen Lachen Uren maken mij niet zoveel uit. Neem aan dat je gewoon 40 uur werk (misschien overwerk zo nu en dan) hebt en de dagen niet vast staan. Vind ik niet erg lekker afwisselend zelfs en ook wel te combineren met mijn hobby's en paard. Waar ik sta kun je zelfs 's-avonds laat nog terecht.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:38

Cinzano schreef:
De werksfeer is in Zoetermeer nogal wisselend.... oude stalgenoot van mij heeft daar gewerkt. Als je je een beetje kan vinden tussen de mensen daar is het top, maar als je net buiten de boot valt kan je beter direct wat anders zoeken Scheve mond

In Rotterdam heeft heel lang geleden een vriendin van me gewerkt, daar hoorde ik altijd alleenmaar goede dingen van

Maarja het ligt toch vooral aan jezelf en de mensen die er net op dat moment werken.

Geloof dat ze in Zoetermeer (leidschendam) zelfs op zoek zijn naar mensen, maar dat weet ik niet zeker

Kijk dat zou mooi zijn ga vanavond meteen even schrijven OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:39

Scum schreef:
Mij lijkt het een geweldige baan. Het ruikt er altijd heerlijk, en je komt er de nieuwste snufjes tegen.

Maar wat ik erop tegen heb is dat de werktijden niet naar mijn zin zijn (winkels zijn meestal tot 6 uur open, en dan heb je nog koopavond en zaterdagen. En het verdient voor geen meter. Veel succes met het vinden van de job!

Wat zal het voor 40 uur bijvoorbeeld verdienen voor iemand van 25/26?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 11:24

Malibu schreef:
Tja, het geld zal waarschijnlijk wel tegenvallen. Als je het echt graag wil en je kan het geld missen zou ik het gewoon doen.
Maar als je twijfelt en er veel dingen voor moet gaan laten omdat je zo achteruit gaat zou ik er toch goed over nadenken!

En ook al ga je er niet echt op achter uit moet je natuurlijk altijd het ff in je achterhoofd houden dat je natuurlijk al die leuke dingetjes als eerste binnen krijgt, en hoogstwaarschijnlijk dan ook aanschaft.

Zou niks voor mij zijn, ben meteen weer blut als m'n salaris gestort word/ Zou al m'n geld weer uitgeven aan al die leuke paarden spullen Haha!

Oeps ja daar begin je over wat Haha! Gelukkig hoe fik geen hoodstellen, sjabrakjes ed meer te kopen omdat ik niet meer op mijn eigen paard rijd. Rijd wel een ander maar daar hoe fik geen spullen voor te kopen. Ben nu gewoon niet gelukkig met mijn werk (kantoor) en dan heb ik liever minder geld. Ga het gewoon proberen het solliciteren kijken hoe ver ik kom. Misschien ben ik al 'te oud' voor in de winkel met mijn bijna 26 jaar.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 11:25

Scum schreef:
Volgens mij is dat gewoon het miminumloon. Ik meen dat dat bruto zo rond de 1100 euro ligt? OF lager.

fjieeuw dat is wel erg weinig verdien nu voor 36 uur 1450.00 bruto maar goed is misschien overal anders.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 11:26

Tessebes schreef:
Ik denk dat ik weet over wie je het hebt. Lachen Het schijnt dat er flink wat mensen ontslagen te zijn, waardoor de sfeer nu weer wat beter is.

Zo dat is niet mis. Solliciteer gewoon maar en gok het er maar op mocht ik op sollicitatie mogen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 11:37

xxPatriciaxx schreef:
Hee Yvet!
Dan krijg ik zeker wel korting van je als je bij een ruitersportzaak werkt! haha. Nee hoor, grapje!

Kan me voorstellen dat je er wilt werken.
't Ruikt altijd zo lekker in die zaken. Lachen

Ja hoor tuurlijk en een mailtje wanneer er wat nieuws binnen is.
Ben het zo zat dit werk na bij jullie gewerkt te hebben ben ik orderbegeleider geworden bij die drukkerij moest na half jaar contract weg ze gingen bezuinigen, nu zit ik hier ruim een jaar en heb vast contract maar heb een jaar gewoon bijna geen werk gehad (sommige dagen slecht 10 min) begint nu wel een beetje te komen maar de sfeer is.... En ben die kantoorbanen gewoon spuugzat (mist smiley).
groetjes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:42

Sily schreef:
Ik werk in een dierenwinkel waar sinds een jaar een klein ruitersport gedeelte bij zit.
We gaan binnenkort uitbreiden naar een eigen pand, en daar ga ik dus naartoe.

En ik vind het hardstikke leuk, allemaal mensen met dezelfde interresse's
Maar dat was in de dw ook al natuurlijk...enige nadeel blijft altijd zowel bij de dieren als bij de paarden dat je soms dingen mee maakt en hoort dat je dnek van OMG hoe kan je het doen.

Dierenwinkel lijkt mij ook heel erg gaaf alleen denk ik dat je daar mbo dierverzorging voor moet hebben of heb ik het verkeerd? Dat met honden en kattenvoeding schijnt best ingewikkeld te zijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:44

Makhali schreef:
Je moet natuurlijk doen wat je wilt. Asl je bij zoetermeer in divoza gaat werken kom ik je regelmatig opzoeken!

Ik zou zelf niet graag willen werken in een winkel omdat ik op vrijdagavond niet graag zou willen werken en op de zaterdag..

gr

Leuk als je dan langskomt Lachen Zoetermeer of Zevenhuizen heeft wel mijn voorkeur qua afstand. Misschien kan ik binnenkort mijn vriend overhalen om met mij in alle winkels te gaan kijken dan kan ik het verschil zien. Vind hij vast niet erg Haha!

Vrijdagavond en zaterdagavond werken tja leuk is anders maar dan wel doordeweeks een dag/ochtend/middag vrij natuurlijk ben toch niet meer zo'n stapbeest.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 13:07

alleen die zoeken niemand op het moment heb pas gebeld. Ik ga ze wel een open sollicitatiebrief met erin de vraag of ze hem in bestand willen houden indien ze geen vacature hebben. Van rijs ken ik heel goed shop er al jaren en jaren. Divoza eigenlijk niet ben er ooit eens geweest komt wat onpersoonlijker over idd.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 18:56

dank je ga morgenavond de brieven maken. Was zo blij dat ik de knoop had doorgehakt en wou beginnen en nu is er visite.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:22

JazzOrlando schreef:
Ik heb voor het Hypo concern gewerkt! Maar zou daar noooit meer naar terug willen! Een eigen winkeltje (zoiets als Reijinga heeft maar dan iets exclusiever) dat lijkt me wel erg leuk!!

Waarom zou je daar nooit meer willen werken al ik dat mag vragen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:54

Billy schreef:
Bij StaRho liggen nu briefjes dat ze personeel vragen

Hebben zij een website toevallig?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:54

Wind schreef:
mijn beste vriendin werkt al ruim een jaar in een grote dierenspeciaalzaak in noord-holland. We hebben beide diermanagement (hbo) gestudeerd, maar in die winkel werken voornamelijk mbo-ers, sommige met een opleiding die niets met dieren te maken heeft. Gewoon solliciteren als het je leukt lijkt!

Nou ik houd mijn ogen open niet geschoten is altijd mis inderdaad.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 10:04

oh jammer het adres en routebeschrijving heb ik wel al gevonden. I het een kleine of grote winkel?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 10:11

Billy schreef:
Misschien is lezen een optie?

Bloos! sorry ben er met mijn hoofd niet helemaal bij

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:32

dacht ik ook aan en die heb ik bij nader inzien ook geen brief gestuurd. Zou wel met openbaar vervoer kunnen gaan maar dat werkt ook niet zo. Moet ik eerst nog bij het station zien te komen (bus gaat hier niet zo vaak) dan trein, dan metro en dan weer bijvoorbeeld lopen. Ik heb aan zoetemeer gestuurd maar helaas nog niets gehoord.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook en 41 bezoekers