baby & paard ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dj
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-02-02

baby & paard ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 13:53

Hoi, ik ben in december bevallen van een geweldige dochter.
Ondanks ik het heerlijk vind om veel tijd met haar door te brengen wil ik dolgraag weer gaan paardrijden.
Mijn eigen paard heb ik tijdelijk uitgeleend omdat mijn zwangerschap niet zo geweldig is verlopen en ik niet voor hem kon zorgen zoals ik dat graag doe.
Hij blijft nog tot voorjaar 2003 bij die mensen staan en hij heeft het daar geweldig.
Toch denk ik er aan hoe ik het straks moet gaan redden om mijn kindje en een paard te verzorgen?
Het paard staat niet bij mij thuis maar op 20min rij (auto) afstand.

Wie heeft hier ook ervaring mee? en hoe heb jij dit opgelost?

Groetjes Dj

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 14:06

Mijn oudste dochter is acht jaar geleden ook in december geboren, mijn paard was toen 2,5 jaar. Ik was net verhuisd en had haar op haar oude stal laten staan, 150 km. verderop omdat ik wist dat ze daar goed voor haar zorgden. Na een maand heb ik haar op een pensionstal in de buurt gezet. Het inrijden deed ik met de maxi-cosi met baby naast de bak
Haha! Op de stal waar ik indertijd stond vond ik het heel lastig om haar mee te nemen. Soms sprak ik af met een stalgenoot. Zij had ook een baby en dan reden we om de beurt. Degene die niet aan het rijden was lette dan op de baby's. Dat ging perfect. Ik ging ook wel 's-avonds naar stal zodat mijn man kon oppassen. Het is wat meer geregel maar het kan wel. Toen mijn dochter een jaar werd hebben we de boerderij gekocht. Eigenlijk vond ik dat nog moeilijker te combineren. Ik ging wel rijden tijdens haar middagdutje met de babyfoon in de buurt maar als ze begon te huilen moest ik eerst mijn paard helemaal afzadelen voor ik naar haar toe kon. Dan is het juist weer lastig als je op niemand kan terugvallen. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt en heb ik twee kinderen die allebei helemaal paardengek geworden zijn en rij ik soms samen met mijn oudste dochter in de bak Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:30

Toen ik zelf nog een babytje was (heeeeel lang geleden) zat ik gewoon in de kinderwagen langs de bak.
Ik heb er wel een levenslange "paardenverslaving" van over gehouden.
Ook het dochterje van m´n vriendin ging vanaf ze 1 jaar was al mee het hele weekend op wedstrijd, met inspannen deden we haar dan wel eens even in de bench van de hond Haha!
Afbeelding

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:56

Dat is handig zo'n babybench Haha! . Het is wel een idee want op sommige momenten moeten ze echt even uit de buurt blijven.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:28

Hoi,
ik heb zelf ook een baby van 1 jaar, en 2 paarden. Ook mijn paarden staan op 20 minuten rijden van de paarden. Ik ga zelf vaak s'ochtends of s'avonds rijden en dan past mijn vriend of mijn moeder op Romy. Het is wel een geregel, maar om mijn paarden weg te doen, nee daar heb ik het geregel wel voor over. Toen ik net bevallen was dacht ik oh jee hoe moet dat nou, maar uiteindelijk ging het vanzelf. Je zal merken dat het uiteindelijk wel lukt. Succes en veel plezier met je baby.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 03:31

Gefeliciteerd met je dochter!

Mijn dochter is nu 2.5 jaar oud. Toen ze nog erg jong was (lees erg veel sliep), nam ik haar mee naar stal, parkeerde haar in de kantine en na een voeding sliep ze zeker weer 2 tot 3 uur. In die tijd ging ik snel longeren. Ik ging niet rijden of het terrein af, je weet nooit of ze tussendoor wakker zou worden.

Nu gaat dat niet meer zo makkelijk. Robin is nu erg bewerkelijk en vraagt heel veel aandacht. Voeren en mesten in haar bijzijn is te doen, maar trainen gaat niet lukken....
Dus ik doe mijn paardjes als mijn man thuis is, of als Robin op de peuterspeelzaal zit. Soms is dat aardig schipperen en gebeurt het ook wel eens dat ze enkel het land op komen zonder echt getraind te worden, maar daar maak ik niet zo'n probleem van.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:18

Met voeren en uitmesten hielp mijn jongste dochter altijd.

Afbeelding

Heel handig zo'n kindje Haha!

Rijden vond ik ook geen doen met haar erbij, ze wandelde namelijk altijd vrolijk de bak in en daardoor zat ik meer op haar te letten dan op mijn paard. Wat dat aangaat is een paard in een pensionstal volgens mij handiger te combineren met een kind in de peuterleeftijd.