probleem, wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welke optie zouden jullie kiezen

optie 1
1 (10%)
optie 2
2 (20%)
optie 3
2 (20%)
optie 4
5 (50%)
of gewoon afwachten en op de manege blijven tot er iets beters uit de lucht valt, of tot optie 4 mogelijk is
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10


laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

probleem, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 12:11

Hoi,een tijdje geleden zijn we tot de vaststelling gekomen dat mijn staleigenaar verhuisd en dat zijn huis en stuff te koop staat. Spijtig genoeg heeft die man het ons nooit verteld en hebben we het van iemand anders moeten horen. Daarmee zitten wij nu met een groot probleem, waar moet ik met mijn paard heen?! Nu staat Quincy op de manege, waar ik deze vakantie mee kan doen met het kamp en waar ik 3x in de week les neem. Erg leuk allemaal maar het is 22km van mijn huis vandaan. In de vakantie kan dat geen kwaad, dan neem ik mijn fiets (jah ik ben eenmaal dochter van een fietsenmaker Haha!) of als het slecht weer is neem ik de bus. Maar we zien het niet zitten om haar deze winter en tijdens het schooljaar haar daar ook te laten staan omdat ik er niet eens gewoon langs kan gaan (na school bv) zonder dat ik gevoerd moet worden ofzo. We zijn dus al een tijdje op zoek naar een weide. Maandenlang hebben we gezocht en hebben we op mooie plekjes gestaan maar die hebben spijtig genoeg niets opgeleverd maar nu vallen de aanbiedingen met bakken lucht. Ik heb al enkele mogelijkheden maar mijn ouders durven niet goed omdat ze niet goed weten hoe het allemaal ineezit, daarmee bedoel ik het vetten en zaaien enzo. hier zijn enkele opties

1) huren ve wei bij een boer.
* mogelijkheid tot zetten ve stal
* ong 3/4 ha, kan iets minder zijn, ik weet het niet goed
* komt op een baan uit, maar als je wat verder gaat kan je mooi gaan wandelen
* ong. 3km van bij mijn huis vandaan
* ligt heel dicht bij mijn papa zijn ouders waar hij al jarenlang niets meer mee te maken wil hebben...

2) huren ve wei bij boer
* meer dan 5000m2
* iets minder dan 1 km van bij ons thuis vandaan
* leuke wandelomgeving

3) kopen wei'tje
* ligt ongeveer naast boer2
* mogelijkheid tot zetten stalletje
* leuke wandelomgeving
* 5000 m2
* iets minder dan 1km van bij ons vandaan
* Als we de boer die er op zit, eraf willen moeten we nog extra geld opleggen en het komt in totaal dan op ong 25000€

4) Ik kan ook nog bij een vrouw gaan staan die vroeger bij mij op stal heeft gestaan
* 5 stallen
* veel weiland
* hooi en voordroog ter beschikking
* er komt een kleine rijbak
* leuk om te wandelen
* 125€ in de maand
* leuke mensen
* ongeveer 3km van bij mij vandaan
dit is de beste oplossing denk ik maar het huisje dat die vrouw wil huren ligt nog in proces omdat de eigenaar zijn huishuur niet meer wil betalen. Dus het kan nog zeker een goed aantal maanden duren eer we iets weten. Het is dus nog niet zeker of het gaat. Ik had nog mogelijkheden maar die zijn al uitgesloten wegens te ver of te klein, daarmee dat ze er niet meer opstaan.

Ik ben vergeten melden dat het gaat om 1 paard (evt nog shettie erbij, hangt van het paard af, hoe het reageert als het alleen staat) en alleen maar in de zomer. Het is wel de bedoeling dat we een klein stukje afzetten als rijbak.

Wat zouden jullie doen? (sorry voor het lange topic) groetjes,
laura -xXx-

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:37

Hoe liggen de prijzen, dat si natuurlijk ook nog wel belangrijk. En kan je bij boer 2 ook een stal zetten?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:39

ja dat zou ik ook wel willen weten

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:56

De huurprijzen weten we nog niet, daar moet ik nog eens voor bellen. Maar bij boer 1 denk ik dat het niet zo veel gaat zijn omdat het land hem weinig kan schelen. Boer 2 weet ik niet maar ik dacht dat hij het land zou onderhouden

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:00

ik zou persoonlijk voor optie 4 gaan, je staat toch niet alleen, en je hebt nog een beetje de mogelijkheden om te kunnen rijden als er een bakje komt....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:36

Optie 4, maar dan vooral omdat ik een paard alleen niet vind kunnen.
Daarbij is het toch altijd wel handig als er meerdere mensen op een plek zijn die een oogje in het zeil kunnen houden.

debbie18
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:36

hoi laura
ik zelf zou voor optie 4 gaan.
ik zou alleen wel even overleggen ofdat je paard zo lang mogelijk naar buiten kan gaan. zoja dan is dat alleen maar beter voor je paard om lekker in de wei te lopen.
3km van je vandaan is zo afgelegd. en 5 stallen is niet veel dus kan het een hechte groep worden zonder enig gelul of iets dergelijks groetjes debbie

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:45

ik zou deze zomer weide 1 huren, of weide 2
het goedkoopste
eventueel wisselen
en zodra je weet van optie 4 of je erbij kan, haar verhuizen