hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:38

oke hier komt mijn vraag:
Zijn hengsten nou altijd zo wild of ligt dat aan het ras???

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:44

Euh, hoe bedoel je dat?
Hengst is een geslacht hoor, geen ras.
Volgens mij ligt het vaak ook aan de opvoeding, maar er zijn hengsten die gewoon te mans blijven, waarbij het gewoon in hun aard zit.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:47

Niet altijd, ligt idd ook aan de opvoeding.
En de 1 reageert nou eenmaal wat heftiger op een dame dan de ander Haha!

Van mij mag een hengst wel lekker heftig zijn, zolang die maar wel blijft luisteren.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:50

Er lopen bij ons 2 shethengstjes, de ene is 2 en nog een echte puber maar wel braaf, de ander zal bijna 4 zijn, veel meer een macho'tje, maar ook goed te hanteren.
Ze hebben dan ook wel een consequente baas en staan altijd samen. Baas is nu op vakantie maar ik kan bijvoorbeeld gewoon gaan wandelen met hun samen hoor.
Ligt wel heel erg aan de opvoeding en ze hebben ook nog niet gedekt, misschien dat dat ook nog wel scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:51

ace1987 schreef:
oke hier komt mijn vraag:
Zijn hengsten nou altijd zo wild of ligt dat aan het ras???


Welnee, ik heb er twee jaar geleden nog bijna eentje gekocht en laat ik het nu echt niet op 'wilde' paarden hebben.

Het is uiteindelijk niet doorgegaan omdat we bij ons op stal geen hengsten mochten, ik niet naar een andere stal wilde en ook het beest niet wilde laten castreren. Ik vond hem namelijk leuk zoals hij was, en was bang dat hij erg zou veranderen na castratie.

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:18

Haha ik weet wel dat een hengst een geslacht is, maar ik bedoelde van of ligt dat aan het ras waarbij je een hengst koop v.b. een arabier is die nou wilder dan een Fries ofzo:D hahaha neej maar ik zag namelijk een leuke arabierenhengst staan voor 2600 euro en vond hem toch wel heel leuk. Ik moet inderdaad ook rekening houden met het feit dat er veel pensionstallen zijn die geen hengst erbij willen hebben. Maar je kan hem altijd laten castreren toch???Hij veranderd dan toch alleen qua gedrag???

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:20

Yep, alleen gedrag, het karakter niet.
Het lijkt me wel verstandig dat je hem laat castreren.
Een hengst is niet makkelijk Lachen

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:22

neej dat snap ik vandaar mijn vraag...Het was een arabier, maar er stond bij dat hij heel koel was. Mja misschien is dat dan bij mij helemaal niet?tja ik kijk wel verder in ieder geval hardstikke bedankt allemaal..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:35

Het ene paard is het andere niet.
Je hebt brave hengsten en etterige merries...Je hebt gekke friezen en brave arabieren...

Je kan het beter per paard bekijken, geen paard is hetzelfde...

En als toevoeging: ik heb met KWPN hengsten gewerkt, maar heb nooit een 'wilde' hengst in handen gehad.
Ja natuurlijk reageren sommige meer op merries dan anderen, maar echt gek, nee hoor valt heel erg mee Knipoog

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:04

wij hebben een aantal hengsten op stal staan.
de mijne, een fries, 16 jaar en ggk geweest, heeft natuurlijk gedekt en is zo mak als een lammetje.
een ggk AES hengst, 5 jaar, is ook superbraaf.
nog een 18 jarige hengst, ook gewoon braaf.

ligt niet zo zeer aan het ras, maar wel aan de opvoeding!!
een hengst goed opvoeden is geen werk voor kinderen
en is zeker geen speelpony/paard

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:22

Het ligt er ook een beetje aan in welke leeftijd de hengst is. Is ie onder de 3 heb je grote kans dat hij aan het puberen is en echte hengstenstreken uithaalt. Angelique, ik nodig je uit om bij ons langs te komen. We hebben 4 Arabieren hengsten: 2 in de leeftijd van 1 en 2 jaar waarmee je moet oppassen; 1 donkerbruine van 3 jaar die wat verlegen en eenkennig is en die nog veel moet leren en 1 donkerbruine van 5 die zich los laat poetsen in de wei, waar een meisje van 8 op kan rijden en die een enorme vrij- en vleidoos is. Niet om te kopen, maar gewoon om kennis te maken en evt. te rijden. Geen makkelijkere hengst dan een Arabierenhengst -;)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:41

Hangt van je hengst af.


Ik heb een watjes hengst van 7 die regelmatig dekt Lachen.