hoeveel ben ik kwijt voor onderhoud paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

hoeveel ben ik kwijt voor onderhoud paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 20:08

voer (s'ochtens en s'avonds 1 schep)
hooi
stro/houtkrullen
hoefsmid (enkel kappen,niet beslaan)
ontworming
les houdt ik al rekening mee
alle spullen zijn aanwezig

dus gewoon eigelijk de pure basis Haha!

ik heb de zoekfunctie al geraadpleegd,maar vind eigenlijk niet echt een antwoord...

*edit Katja: Titel duidelijker gemaakt.*

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:10

Hoe weet je nu al dat je 's ochtends 's avonds 1 schap gaat voeren?
Sommige paarden hebben daar te veel aan en sommige te weinig.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 20:14

omdat ik al weet om welk paard het gaat Haha!
om een lang verhaal even kort te maken,de eigenaresse heeft geen tijd meer en ook geen zin om te betalen voor een paard waar ze niets mee doet. Ik ga dus samen met een vriendin opdraaien voor de kosten,en we hebben allebei ouders die eventueel willen bijspringen voor plotse dierenartskosten,dus daarover maak ik me geen zorgen.
wil dus even weten hoeveel ik per maand ongeveer kwijt zal zijn,zonder spullen enzo

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:31

per maand geef ik aan voer zo'n 5Oeuro uit en dan om de twee maanden ontworming en hoefsmid is bij mij 15euro en die komt ongeveer om de 2maanden.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:07

Lioke schreef:
per maand geef ik aan voer zo'n 5Oeuro uit en dan om de twee maanden ontworming en hoefsmid is bij mij 15euro en die komt ongeveer om de 2maanden.


In de winter wel meer, want dan moeten ze meer eten en hooi enzo krijgen ...

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:14

Ik heb mijn paarden in pension staan dat kost 250 per maand. Heb je zelf een stal en wei en loopt hij vaak in de wei. Die dingen moet je mee rekenen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:18

stal,weide en water zijn in orde,gewoon onderhoud dus

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 03:43

Krullen en hooi zo rond de 100 euro per maand, bestel gewoon wanneer het op is, ene keer sneller dan de andere keer, ene keer bestel ik ook wat meer of minder dan de andere keer.
Voer kun je zo duur maken als je wilt, ligt aan welk merk ed en hoelang je ermee doet.
Ontwormen net zo, kijk naar merk en gebruik (dus waarvoor geschikt, zit ook nog verschil in).
Ik heb gewoon een 25 kilo zak huismerk brokken om het zo maar ff te noemen en verschillende merken ontwormingsmiddel (en geen idee van de prijs, koop het meestal tegelijk met andere dingen, en ene keer ontwormen wat duurder dan de ander).
Bekappen kost mij 20 euro.

Dan heb je nog de dierenarts en allerhande kleine dingetjes (knoflook of ander supplement, vliegenspray, snoepjes en die dingen, die moet je ook steeds opnieuw kopen).
Als je de dierenarts er niet bijrekent, zo ongeveer tussen de 100 en 150 euro?
Zeg ook maar wat hoor, gewoon een gok.

Ik zou gewoon eens een kijkje nemen bij een winkel, prijs opschrijven van brokken, hooi, strooisel, ontwormingsmiddel etc etc.
En dan uitrekenen wat je per maand nodig hebt en het dan kost.
En hoefsmid opbellen, eerst vragen of hij eventueel bij jou wil komen (soms is het nl heel moeilijk om een hoefsmid te vinden) en dan vragen wat het kost en dan per maand uitrekenen.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:44

Ik betaal voor een baal hooi en een baall stro 3,50 in een maand ben ik dan voor minimaal 60 euro kwijt aan hooi en stro.
daarnaast voer ik vrij veel, maar dat is ongeveer 60 euro, dus voor jou zal dat dan 15 euro per maand zijn ofzo.
ontwormen ongeveer 9 euro per spuit.
hoefsmid alleen bekappen: 25 euro

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:51

Hoe ga je het eigenlijk regelen om hooi en stro/mot naar de stal te laten komen? Word het gebracht, moet je het zelf halen? Vaak zitten er ook nog transportkosten aan verbonden als je het laat brengen.

Een zak pavo brok kost rond de 10 a 12 euro, havens vind ik zelf ook een goed merk maar weet ik de prijs niet van...

Veulen_Kyra

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:03

Ik betaal bij ons 105 euro voor de stalling en daar zit stro,hooi,mangels en mais bij.Onbeperkt gebruik van de buitenbak.Ontwormingen kosten bij ons 12 euro per keer.(word wel voor je gedaan.)
En entingen moet je ook rekening mee houden.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:05

Je kent het paard en de eigenaresse al. Kan zij je dan niet helpen aan deze informatie? Scheelt weer een hoop uitzoekwerk. Of zijn jullie niet 'on speaking terms'?