Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:07

De Harry's Horse deken van mijn speelse ruin is nog steeds helemaal heel en blijft ook goed liggen. Het is misschien geen absolute topkwaliteit, maar daar is de prijs ook niet naar. Ik vind alleen de pasvorm van het halsstuk beroerd, dus die gebruik ik niet.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:03

Mijn deken heeft kruissingels en een touwtje achterlangs. Ik geloof dat er ook bilkoorden aan kunnen, maar die gebruik ik niet, hij verschuift zo ook niet met rollen en stoeien.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:25

Ik vind de pasvorm van de halsstukken altijd zo beroerd.
Ze zitten netjes als een paard z'n hoofd omhoog heeft, maar zo staan ze meestal niet in de wei...
Met het hoofd omlaag gaat het trekken of het sluit niet meer mooi aan zodat ze er alsnog onder kruipen.
Het plaatje dat paardje laat zien vind ik ook zo'n twijfelachtige pasvorm hebben qua hals, volgens mij trekt dat enorm op de schoft met de hals omlaag en is 'ie dan veel te kort. Ik zou dus nooit voor een vaste hals kiezen, altijd een losse, dan kan 'ie er nog af als het niet goed zit. Tenzij je paard eczeem heeft natuurlijk, dan heb je wel een hals nodig.

HH is ook in extra grote maten te krijgen hoor, Nescio heeft altijd 215 qua dekens, de vliegendeken is 205 en echt ruim zat, ze vallen groot.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:05

De ANKY vliegendeken is absoluut niet slijt- en scheurvast. Al zal hij met die soepele dunne stof vast heel comfortabel zijn, mijn HH deken is veel stugger, maar ook veel steviger.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:58

Tjee... Dat jullie moeite doen om zo'n ding wit te houden... Wow!
Egaal vuil is toch ook schoon Schijnheilig

Die van mij ziet er niet uit, vol met gras- en moddervlekken. Ik vind het wel best, aan het eind van het seizoen gaat hij in de was en dan zien we wel hoe hij er uit komt. Tussendoor bijhouden is toch niet besteed aan die smeerlap, alleen echt aangekoekte mest ofzo borstel ik er wel eens af.

Grote plus van de HH vind ik dat die mooi hoog op de schouders aansluit, dan trekt het daar ook niet zo en je krijgt niet van die openingen, het scheelt ook in eventuele schuurplekken. Hij heeft snel schuurplekken van dekens, maar van deze niet.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 78 bezoekers