Wat zouden jullie doen, paard verkopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ferry80
Berichten: 344
Geregistreerd: 03-03-04

Wat zouden jullie doen, paard verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 11:53

Ik zit met een probleem..

Ik heb een 11 jarige ruin waar ik momenteel op rijd.
Daarnaast heb ik ook nog een 2 jarige KWPN-er.
Aangezien ik wat zwaarder ben en mijn 2 jarige niet groter wordt dan 1.65m, maak ik me nogal zorgen over zijn gezondheid. Volgend jaar April wordt hij 3 jaar.. en wil ik gaan beginnen met inrijden..

Maar nu zit ik te denken..
Ik moet nog 1,5 jaar wachten voordat ik er op kan rijden en lekker mee naar buiten kan nemen. Ik betaal nu een hoop geld in de maand om hem op wei te laten grazen. Hij heeft me ook al wat gekost, chippen, half jaar op stal, paspoort aangevraagd, hoefsmid, ontwormen enz.

Toen kwam ik op het idee hem te verkopen naar iemand die de dressuursport in wil, want daar is hij absoluut geschikt voor. Hij kan erg mooi lopen en hij ziet er prachtig uit. Ik ben echt stapelgek op hem, maar aangezien ik wat zwaarder ben en toch nooit wedstrijden wil gaan rijden, denk ik dat hij bij mij niet op de juiste plaats is...

Ik weeg 91 kg. Mijn droom is altijd al een Fries geweest.
En zit er sterk aan te denken mijn 2 jarige te verkopen en dan op zoek te gaan naar een mooie grote Fries van minstens 1.65m. Dan moet ik natuurlijk wel geld bijleggen, maar dat is geen probleem..

Ik wil gewoon dat mijn paardje goed terecht komt en ik twijfel ook nog heel erg, ik wil het beste voor hem....

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Alvast bedankt

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:58

Doe wat jou het beste lijkt. Je geeft zelf aan dat het je niet verstandig lijkt om met die 2jarige straks verder te gaan en dat je altijd al droomde van een Fries. Volg je hart dan! Uiteindelijk is het jou keuze..

Wat je ook doet, sterkte en succes!

Nelleke_
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Zwijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:03

Ik zou je droom uitlaten komen en een fries nemen! Als je hem verkoopt kan je hem altijd nog opzoeken mischien zijn die nieuwe baasjes wel heel aardig en mag je wel een paar keer per week komen!
Veel succes met je besluit groetjes nelleke

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:07

ik zou je hart volgen als jij een goede eigenaar kan vinden voor je 2 jarige waarom niet als die dan lekker de dressuur sport in kan dat is toch heerlijk voor zo'n beest en ga dan zelf rustig op zoek naar een eigenaar die bij hem past en zoek rustig naar een lieve fries veel suc6

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:09

Doen, voor jullie beiden een betere oplossing.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:15

als jij een beetje kunt rijden vind ik 90 kilo niet belachelijk zwaar voor een paard.. maar als je graag een fries wilt zou ik hem verkopen

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:26

Als je liever een Fries hebt, dan zou ik hem verkopen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:28

Je zult je eigen keuze moeten maken.

Zelf denk ik dat je met 91 kg niet te zwaar bent voor een paard van 1.65 (hangt natuurlijk ook van zn bouw af: stevig of heel slank Knipoog ).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:28

90 kilo is toch niet te zwaar Verward
maar je moet gewoon doen wat jij wilt,
als jij graag een fries wilt moet je daar voor gaan..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:35

Ik denk ook dat je je gewicht hier los van moet zien, 91 kg is voor een kwpn-er of fries even goed te dragen. (kwpn-ers hebben vaak zelfs een sterkere rug dan friezen.

Als jij graag een Fries wil moet je daar gewoon voor gaan!

Ferry80
Berichten: 344
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:47

Hoi

Bedankt voor deze reacties alvast..
Op de een of andere manier voel ik me schuldig tegenover mijn paardje..
Toen ik mijn pony verkocht had ik dat ook, altijd voor mij gewerkt, veel plezier mee beleefd en dan verkoop je eigenlijk 1 van je beste vrienden..
Maar als je ziet hoeveel mensen hun paard te koop aan bieden, lijkt dit heel normaal... alleen ik vind het vreselijk moeilijk. Ik denk als hij eenmaal verkocht is en ik een ander paardje weer heb, dat het snel goed is.. maar toch... ik vind het gewoon moeilijk.. voel me er behoorlijk rot bij..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:53

90 kilo is toch helemaal niet zwaar. Een paard van 165 zou dat normaal moeten kunnen dragen tenzij het een heel dun en iel beest is.

Je moet denk ik heeel goed gaan nadenken of je echt je paardje wel kwijt wil. Dat je deze beslissing wilt nemen omdat je niet meer wilt wachten met rijden of dat het je echt gaat om het rijden/hebben van een fries.

Het zal moeilijk worden deze beslissing. En is je paardje eenmaal verkocht en krijg je spijt is het te laat.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:58

Iedereen die zelf een paardje heeft denkt altijd dat zijn paard bij niemand anders zo een goed leven kan krijgen, maar dat is natuurlijk onzin.
O.k. als je hem verkoopt dan heb je nooit 100% zekerheid dat ie helemaal goed terechtkomt, maar voor hetzelfde geld krijgt ie het bij een ander hartstikke goed.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:08

Citaat:
Iedereen die zelf een paardje heeft denkt altijd dat zijn paard bij niemand anders zo een goed leven kan krijgen, maar dat is natuurlijk onzin.


Dat is ook wel zo hoor, je kan het natuurlijk ook zelf beslissen. Hardstikke leuk als mensen 'm willen kopen, maar als je er geen goed gevoel over heb kan je natuurlijk zelf beslissen of je verder zoekt naar een goed tehuis.

Ik heb in december mijn andere pony verkocht (had 2 ponies en 1 veulen). Ik had haar een jaar daarvoor aangekocht en zelf ingereden, echt een super lief beessie en gek op kinderen en aandacht. Ik voelde me erg slecht omdat ik te weinig tijd voor haar had en heb toen de knoop doorgehakt om te kopen.

Aangezien ze gek is op kinderen en super lief heb haar dus ook aangeprezen als een gezinspony.
Na een paar mensen op bezoek gehad te hebben heb ik haar uiteindelijk verkocht aan een gezin met een zoon en dochter die allebei reden. Hele leuke, lieve mensen en het geeft me echt een goed gevoel dat ze zo goed terecht is gekomen. Die aandacht had ik haar nooit kunnen geven...

Succes met je beslissing, ik weet hoe moeilijk het is... Ach gut

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:31

T is afschuwelijk als je je paard moet verkopen. Maar hij hoeft niet naar de andere kant van de wereld. Ik ben gister nog naar mijn vorige pony geweest en ze kende me nog Haha! T deed me goed te zien hoe goed ze het daar naar haar zin heeft. Ik vond het moeilijk afstand van haar te nemen, maar het is achter af de juiste beslissing geweest voor ons beiden. We kunnen ne allebei weer verder, en af en toe ga langs om te kijken hoe het met mijn oudje gaat Ach gut