Bucas Buzz-off -> schuurplekken op het hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Bucas Buzz-off -> schuurplekken op het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 12:24

Romanoff draagt sinds twee weken de Bucas Buzz-off in de wei. Nu krijgt hij op z'n voorhoofd schuurplekken van de elastische band. Wie heeft hier ook last van, en hoe heb je het opgelost?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:52

Misschien heb je de band te strak zitten? Ik heb deze deken ook sinds kort maar heb hier nog geen last van gehad.

Wel merk ik dat de band telkens achter de oren zit als ik kom maar dat geeft verder niets.
Mijn pony heeft heel gauw schuurplekken maar van deze deken heb ik nog niets kunnen ontdekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:32

Ik heb ook zo'n bucas pak en die kap over de ogen, pas daar mee op.

Vorig jaar is deze op de neus gaan schuren en hij heeft nu 2 witte plekken op zijn neus, het is een zwart paard dus ewig zonde!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:40

De kap heb ik niet genomen. Die is gemaakt voor paarden met een klein hoofd, en helaas maar in 1 maat te krijgen. Bovendien vraag ik me af als een paard door de wei rent of hij alles nog tijdig ziet.

Wij hebben de deken nu voor het derde jaar op liggen. Ik kan me voorstellen dat er schuurplekken op het hoofd ontstaan. Je kunt de band verstellen, en wij hebben hem gewoon wat langer gemaakt zodat hij los over de oren hangt.

De deken wordt wel snel dunner op sommige plaatsen. Mn de plaatsen waar je de deken vast maakt bij de borstkas gingen scheuren. Die hebben we door een zadelmaker laten versterken.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:42

Die van mij heeft nergens last en heeft het Bucas masker nu ongeveer twee maanden elke dag op, alleen snachts gaat ie af. En hij heeft best wel een dun huidje op zijn hoofd, want hij heeft normaal gesproken heel snel schuurplekken en kleine wondjes.
Weet een van julie overigens of je die maskers ook snachts op kan laten? En hoe het is met regen??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:42

ik heb de vliegendeken van Harry's Horse en ze hebben nergens last van schuurplekken, gelukkig! want van halsters krijgen ze in de zomer wel van die kale plekken, en met winterdekens wordt de schoft vaak kaal

misschien dat je idd de band te strak hebt zitten(die hebben de HH dekens niet, maar de deken die jij hebt ken ik dus weet wel hoe dit eruit ziet) en dat ie daardoor schuurt?

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:43

Scum schreef:
De kap heb ik niet genomen. Die is gemaakt voor paarden met een klein hoofd, en helaas maar in 1 maat te krijgen.


Eén maat? Ik heb een haf met een groot hoofd en ik heb voor hem XXL. Schijnheilig

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:07

Ehh, mijn paard is 1.81 en ik dank dat zijn hoofd nog wel iets groter is. Op internet stond ook dat er maar 1 maat is. Weet je zeker dat je de Bucas hebt?
Overigens heb ik de cap gepast en hij paste er precies omheen (mits het paard zijn mond dicht hield). Dus dat doe ik hem niet aan.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:36

Die kap kan je idd bestellen in verschillende maten hoor! Heb hem namelijk net besteld en het gaat om de Bucas Buzz Off Full Neck!!!

Ik heb trouwens bij mn welsh ook zo'n deken en daar heb ik het elastiek niet voorlangs, dan wordt ze beetje panisch... Haha! Dus heb het gewoon bij de hals zitten, dit gaat prima hoor, het zakt niet af ofzo, dus misschien kan je dit ook proberen... Lachen

Succes!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:47

Ik hem m 3 jaar geleden gekocht. Kan zijn dat hij er nu dan wel in 1 maat is. Maar dan nog vrees ik voor mijn paard. Als een fjord al maat XXL heeft, dan past het nooit op een grote KWPN-er.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:05

Scum schreef:
Ik hem m 3 jaar geleden gekocht. Kan zijn dat hij er nu dan wel in 1 maat is. Maar dan nog vrees ik voor mijn paard. Als een fjord al maat XXL heeft, dan past het nooit op een grote KWPN-er.

Foutje FJORD = haflinger. Boos! En haflingers hebben echt heel grote hoofden hoor. Ik heb voor hem alles in full. Ik ken een hoop KWPN-ers met veel kleinere hoofdjes!!!!!!
En er zijn echt vershillende maten en ik heb m een beetje ruim gekocht zodat ie voldoende ruimte heeft, maar XL zou ook passen (maar die hadden ze niet op voorraad).

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 20:04

Met het masker heb ik geen problemen, die draagt hij ook niet dagelijks. Het gaat mij puur om de elastische band om het hoofd.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:27

Misschien dat je er een bontje om heen kan doen, maar weet alleen niet of hij dat wel fijn vindt... Haha!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:30

Bij schuurt hij ook. Maar dan niet aan de elastische band maar waar hij onder de ogen ophoud zeg maar. Ik weet niet wat ik eraan moet doen, misschien laat ik mijn moeder een bontje om heen naaien zodat het niet meer schuurt.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 00:00

Een bontje lijkt me niet erg fijn in de zomer als het warm is...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 08:29

Ik heb er bij alle drie de paarden nog geen last van gehad dat het elastiekje schuurt. Heeft je paard een wat lange hals ofzo? Dat het schuurt als hij gaat eten?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:59

Romanoff is 1.76 en is inderdaad best lang in z'n lichaam. Ik heb het elastiek nu los gedaan, maar heb de indruk dat vliegjes er nu erg makkelijk in kunnen kruipen...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:27

Scum: de kap is er in 4 maten voor zover ik weet.

Ik heb die kap ook (de hele deken), en Silly heeft nog nergens last van. Ze heeft hem elke dag op en ze heeft een heel dun huidje wat zo kapot is. Maar nog geen plekje te zien!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:06

Voorzover ik weet hebben de mensen die ik ken, die zo'n ding ook hebben geen last van schuren, misschien had je hem toch iets te strak
staan, ben benieuwd of hij er nu minder last van heeft!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:42

Niet op het hoofd, wel op de schouders iets, en op de manenkam.
En ze steken er dwars door heen Verdrietig

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:29

Yellowfish schreef:
ben benieuwd of hij er nu minder last van heeft!


Ik heb het elastiek nu dus echt helemaal los hangen, langer kon het niet. Het zit nu dus niet meer over zijn voorhoofd. De hals staat nu wel "open" als hij aan het grazen is, ik denk dat de vliegjes nu erg makkelijk "binnen" kunnen komen.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:01

Als je voor de warmte er geen bontje om wil doen, kan je misschien er wel iets anders om heen maken, een klein stukje fleece ofzo...
En als handig bent (of je moeder) kan je het elastiek een stukje langer maken, door er nog een stukje aan te maken, moet niet al te moeilijk zijn... Haha!

Bij mijn welshje blijft de deken niet openstaan, maar ja, die heeft ook maar een kort halsje en aan de deken zit behoorlijk wat hals, dus die heeft er geen last van dat de deken openvalt.
Maar lijkt me idd niet fijn voor hem als de deken openvalt, want als die beessies er nu inkruipen, is de deken ook voor niks!! Lachen

Laat je het even weten als je een oplossing hebt gevonden, want heb ook nog zo'n deken voor mijn paard gekocht en die heeft ook behoorlijk hals... Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:31

Dat is ook zo Karin. De enige plaats waar mijn paard zich nu nog schuurt is bij zijn voorpluk (momenteel nog niet, maar dat zal nog wel komen).

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:34

Wij hebben die dekens ook, en bij allebei hebben we geen last van schuurplekken. Ook t hoofdding niet, maar dat komt dan misschien omdat t pony's zijn :S

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:08

Laiser heeft dan wel geen kap voor zijn ogen, maar hij krijgt wel schuurplekken op zijn schoft.
Iemand daar ervaringen mee? En met de oplossing ervan?