shaduw in de wei??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

shaduw in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:49

Wie van jullie heeft er allemaal schaduw in de wei?? (bv door bomen of schutting e.d)
Wij hebben namelijk helemaal geen schaduw in onze wei!! Boos!
Ik vind eigenlijk wel dat de ponys dat nodig hebben!
Vinden jullie het ook erg nodig?
Ze staan dag en nacht in de wei.
De stal eigenaar werkt nog niet echt mee dus ik heb goede redenen nodig.
Op stal zijn de meningen wel verdeeld.. de een zegt dat ze daarvoor manen hebben ( ivm zonnesteek) of is dat niet waar?? Scheve mond
Wil graag jullie mening horen waarom ze wel of geen schaduw nodig hebben.
Ik ben in ieder geval erg voor WEL schaduw in de wei.
Alvast bedankt!! OK dan!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:54

ik maak er nooit zo'n probleem van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:00

Wij hebben de ideal wei kan ik wel zeggen. Poeltje met grondwater, een paar eikenbomen om onder te staan als het regent of de zon fel is... mijn paardje heeft niks te klagen. ik vind het altijd wel beetje sneu als het 30 graden is en paardn moeten gedwongen in de felle zon staan, maar goed, beter dan op stal.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:02

Natuurlijk heeft een paard schaduw nodig in de wei. Ik heb gelukkig een paar eiken in de wei staan, helaas zitten er op elke boom processierupsen, waarvan ik geen idee heb of paarden daar ook last van kunnen kijgen, maar ik in ieder geval wel Boos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:26

Bij een aantal weides hebben ze hier wel schaduw door een bosrand.
En zelfs met 30 graden gaan ze daar dus niet staan...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:49

wij hebben geen schaduw bij de wei, jammer dan om 5 uur gaan ze toch weer naar binnen.
water hebben ze wel.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:05

Onze wei is ook 1 grote open vlakte, dus nergens schadus te bekennen. Als het in de zomer echt heel erg warm is, gaan ze overdag naar binnen en 's nachts naar buiten. Onze stal is namelijk heerlijk koel in de zomer, dus ze vinden het heerlijk om binnen te staan.

2 paarden hebben ook een vliegendeken met UV werende dinges, deze paarden hebben het met warm weer beduidend minder warm dan de andere paarden, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn... Haha!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:45

Givar heeft een boom aan de rand van zijn wei staan, maar denk maar niet dat hij in de schaduw gaat staan als het erg warm is. Hij vind het veel lekkerder om in de (soms bloedhete) zon te staan bakken, of liever nog plat te gaan liggen slapen. Dus ik denk dat het ook een beetje paardafhankelijk is of ze er erg veel behoefte aan hebben. Er staat bij ons een zwarte merrie op stal die wel gevoelig is voor het krijgen van een zonnesteek, dus die gaat 's middags weer op stal.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:47

Ligt er bij mij aan, in welke wei ze staan.
Waar ze nu in staan is er geen schaduw, maar dat vinden ze volgens mij helemaal niet erg, mits er maar genoeg water is om te drinken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:53

Wij hebben een paar bomen aan de zijkant met schaduw. Maar daar staan ze nooit als het heel warm is.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:06

wij hebben bijna geen schaduw, alleen aan eind van de dag een beetje van een paar bomen die naast de wei staan, maar volgens mij hebben ze er geen last van hoor ze hebben zat water en 's nachts is het koel zat. ik heb in ieder geval nog nooit iets gezien waaruit zou blijken dat ze het te heet vinden...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:23

wij hebben geloof ik schaduw in een van de vier weides. En ik geloof eigenlijk niet dat de paarden er over het algemeen gebruik van maken...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:12

In 1 wei heb ik wel een beetje schaduw van de bomen langs de wei, in de andere wei heb ik ook geen schaduw. Als ze in de wei staan waar ze wel schaduw hebben gaan ze daar alsnog niet instaan hoor, ook al is het 30 graden dan nog niet

Bij mij in de buurt zijn heel veel weilanden waar geen schaduw in is! Ik zou er geen probleem van maken!

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:40

bij ons hebben ze wel shaduw van de bomen aan de rand van de wei maar dat is meer een nadeel dan een voordeel want ze eten van de bomen,gevolg:ruzie met de buren. Ik denk ni dat ze de bomen echt nodig hebben.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:14

Op de weien waar 24/7 paarden op staan, zijn schuilstallen en bomen langs de kant. De weien waar paarden slechts een paar uur per dag op gaan hebben een muur aan de kant van de buren met schaduw en bomen aan de straatkant.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:17

Wij hebben wat bomen en een schuilschuur, tegen de hitte of de regen.
Als we dat niet hadden zou ik toch wel wat creeren, een parasol of een partytent ofzo, want ik moet er zelf ook niet aan denken om de hele dag in de zon te staan als het warmer dan 25 graden is!
Mijn ene paard staat zelfs het liefst op stal als het erg warm is, want daar is het altijd lekker koel!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:22

buddy heeft momenteel een prive grasland met schaduw maar ik heb hem er nog niet in zien staan...

Onze shet heeft ook een eigen weitje met schaduw en die gaat er wel in staan.

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:13

mijn pony heeft een aantal bomen in de wei, met heet weer staan ze altijd onder de bomen!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:17

Mijn paarden worden als het warmer dan 20 graden wordt altijd bij de bomen gezet. En ze staan het altijd van 11-16.00 uur onder te maffen. Dus zij hebben liever wel schaduw.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:19

Geen schaduw. Wel water en in de polder, dus eigenlijk altijd wind. En een witte vliegendeken op.
Als het heel heet is gaan ze vroeg naar buiten, rond een uur of 11 naar binnen en dan om 16 uur ofzo weer naar buiten. 's nachts altijd op stal.