dierenbescherming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

dierenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 12:11

hallo, even een mischien wat domme vraag.
Ik heb vroeger op een manege in Jouwere (wel bekent hier geloof ik Schijnheilig )
En daar zijn alle paarden mager en zien er slecht uit.
Ze staan op stands en moeten gemiddeld 3 tot 4 uur in de les lopen, kijk das natuurlijk niet onlogies omdat het manege pony's zijn maar goed.
Ik vind dat ze dr slecht uit zien, en volgens mij ben ik niet de enige maar er word ook gewoon nix aan gedaan, kan dit dan zomaar? is dit niet iets voor de dierenbescherming, wand de paardjes zijn daar duidelijk niet goed verzorgt, ze hebben practie's allemaal een openschoft, de kleinere paardjes mogen niet eens naarbuiten ( Boos! omdat ze door de omheinig heen rennen, nou sorrie hoor maar dan maak je die toch beten ??)
En als de gewone paardjes buiten staan gaan ze echt niet de hele dag volgens mij.
En ze staan in de stands maar volgens mij zijn die veel te klein, of ze dr in kunnen liggen vraag ik me af Verward

Maar zou je hier iets aan kunnen doen? of is dit gewoon toe gestaan?
(sorrie een beeeeeeeeeeetje een zeur berichtje Schijnheilig )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:16

Als ze wat te eten en wat te drinken krijgen, dan kan de dierenarts niets betekenen. Bespaar je de moeite zou ik zeggen.

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:54

Als ze eten, drinken en een onderdak hebben en ze staan niet in hun eigen uitwerpselen kan de dierenbescherming er niet veel aan doen. Als het laatste wel het geval is dan krijgt de manege volgens mij een boete en moeten ze ervoor zorgen dat de paarden niet meer in hun eigen uitwerpselen staan. Heel erg sneu maar de dierenbescherming kan als ik jouw beschrijving hoor niet veel voor die paarden betekenen.

Misschien kan je er een stukje over schrijven voor in de plaatselijke krant? als het bekend wordt moet die manege er natuurlijk iets aan doen anders raken ze klanten etc. kwijt doordat ze een slechte naam krijgen.

Goed van je dat jij actie onderneemt! OK dan!

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:20

Ja proberen het in een krant te zetten ofzo.

Ik zou het anders ook niet weten.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:42

Ik heb me ook al bedacht dat ik het BIT (je weet wel dat paarden blad) er op af te sturen voor een manege test, mischien dat dat wat helpt?
de krant lijkt mij wel wat gemeen niet?? de dierenbescherming is immers annoniem, ik ken nog wel mensen op die manege en zou het niet zo prettig vinden daar een naam krijg (whaha die heb ik dr denk ik toch al haha) en ik vind het wel wat aan de extreme kant, zou de bit waarschuwen zin hebben?
tanx voor de reactie's

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:54

kan je doen ben benieuwd hoe ze reageren maar wil je even wachten to dat ik weg ben met bino (ja je weet maar nooit he misschien komen er wl verandereingen en kan ik bino nie mee krijgen Tong uitsteken)

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:57

whaha, ja ik ook wel, tuurlijk wacht ik hihi.
Ik hoop dat je echt bino kan kopen hoor, dan is het probleem al ietsje kleiner, maar de andere paardjes staan dr dan nog steeds, dr moet gewoon wat gebeuren

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:58

oke tuurlijk eerst bino beter dan help ik je Tong uitsteken

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:21

roylinde schreef:
Ik heb me ook al bedacht dat ik het BIT (je weet wel dat paarden blad) er op af te sturen voor een manege test, mischien dat dat wat helpt?
de krant lijkt mij wel wat gemeen niet?? de dierenbescherming is immers annoniem, ik ken nog wel mensen op die manege en zou het niet zo prettig vinden daar een naam krijg (whaha die heb ik dr denk ik toch al haha) en ik vind het wel wat aan de extreme kant, zou de bit waarschuwen zin hebben?
tanx voor de reactie's

oooooh dat moet je echt doen in BIT zetten roos!
Ik denk dat ze dan maar 1 of misschien heel misschien 2 sterren krijgen!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:29

Tessebes schreef:
Als ze wat te eten en wat te drinken krijgen, dan kan de dierenarts niets betekenen. Bespaar je de moeite zou ik zeggen.


Opzich heb je daar gelijk in, want de DB doet tegenwoordig vrij weinig. Toch ben ik het niet helemaal met je eens, want als iedereen zo zou denken, dan hebben nog veel minder dieren een goed leven. Ik zou toch even contact met ze opnemen, want dan gaat er vast iemand wel een kijkje nemen en checken of het in orde is. Praat er trouwens niet met iemand van die manege over, want dan gaan die gelijk de boel op orde brengen, zodat de stallen er goed uitzien etc..heb daar nl ervaring mee. Heb ooit gebeld voor een shetje die naar mijn idee zwaar verwaarloosd werd en ze kwamen mooi elke week checken een paar weken lang, na een waarschuwing aan de eigenaar. Uiteindelijk is de shet daar toch weg gehaald.