Aanvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:27

Er is op de manege een paard: Kolonel heet hij, best wel mooi, maar op stal niet te doen. Als je hem wil pakken gaat hij steigeren en bijten. Daarom draagt hij een halster zodat je hem beter kan pakken. Een maal als je hem hebt is hij dood braaf. Nu als je dus na het rijden vergeet zijn halster aan te doen is het een hel om hem te vangen zonder verwondingen op te lopen. Een lesgeefster heef hem eens blijven kloppen met het hoofdstel tot hij stopte, maar dat vind ik niet de oplossing, help??,

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 17:38

Kan er niemand mij helpen?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:41

Hoe ziet het paard eruit?
Donkerbruin?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:44

Is het paard mishandeld? Daar denk ik aan als je zo'n paard hebt. Ze doen niet zomaar zo raar. Probeer zijn vertrouwen te winnen door hem vaak te borstelen en lief tegen hem te zijn. Misschien helpt het. Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:46

wij hadden ook zo'n paard op de maege.
is niks aan te doen volgens mij, ik heb er in ieder geval nooit een oplossing voor gevonden.
dat paard neemt alle manegekinderen niet serieus, als ie moet rijden heeft ie geen zin, en denkt ie, in stal zijn ze toch bang voor me, dus dan kan ik lekker irriteren.
maar buiten zn stal is er weer niks aan de hand..
wij moesten altijd eerst zelf proberen en als het niet lukte kwam er een volwassen persoon, liefst een man en dan deed ie niks meer.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 17:54

het is een bruin paard. Maar zelfs bij volwassenen doet hij zo. Hij steigerd en hapt erop los. Ik vond het ook maar raar toen die lesgeefster hem zo met het hoofdstel sloeg. Ze bleef maar kloppen, krijgt hij zo ging bang voor het hoofdstel?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:16

ik reed vroeger een paardje die ook op stalk bij voorbaat al dfreigens was en de aanval opende. Dit paardje was vroeger mishandeld. Het is heel moeilijk om het vertrouwen te winnen van zo'n dier zeker omdat dit paard op een manege staat en zoveel verschillende mensen ziet. Hij kan geen band opbouwen, en heeft waarschijnlijk nooit geleerd wat dit is.
Ik heb met mijn paardje met heel veel geduld voor elkaar gekregen dat ze niet meer in de aanval ging maar dit heeft zeker twee jaar geduurd.
Ik heb veel grondwerk gedaan, enveel op stal gekomen een wortel gegeven en weer weg. Ook heb ik een paar keer in de stal gezeten met een emmer wortels op schoot, het duurde twee uur voordat ze naar me toe durfde te komen om een wortel te halen. op die manier kon ik haar bijbrengen dat ik geen kwaad wilde doen.

Ik denk als zo'n paard gekocht wordt door iemand die het aandurft om hiermee aan de slag te gaan het best goed kan komen. Ik hoop dat er op stal geen mensen rondlopen die agressief terug reageren, want dit werkt averechts.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:16

ik reed vroeger een paardje die ook op stalk bij voorbaat al dfreigens was en de aanval opende. Dit paardje was vroeger mishandeld. Het is heel moeilijk om het vertrouwen te winnen van zo'n dier zeker omdat dit paard op een manege staat en zoveel verschillende mensen ziet. Hij kan geen band opbouwen, en heeft waarschijnlijk nooit geleerd wat dit is.
Ik heb met mijn paardje met heel veel geduld voor elkaar gekregen dat ze niet meer in de aanval ging maar dit heeft zeker twee jaar geduurd.
Ik heb veel grondwerk gedaan, enveel op stal gekomen een wortel gegeven en weer weg. Ook heb ik een paar keer in de stal gezeten met een emmer wortels op schoot, het duurde twee uur voordat ze naar me toe durfde te komen om een wortel te halen. op die manier kon ik haar bijbrengen dat ik geen kwaad wilde doen.

Ik denk als zo'n paard gekocht wordt door iemand die het aandurft om hiermee aan de slag te gaan het best goed kan komen. Ik hoop dat er op stal geen mensen rondlopen die agressief terug reageren, want dit werkt averechts.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:18

ik reed vroeger een paardje die ook op stalk bij voorbaat al dreigend was en de aanval opende. Dit paardje was vroeger mishandeld. Het is heel moeilijk om het vertrouwen te winnen van zo'n dier zeker omdat dit paard op een manege staat en zoveel verschillende mensen ziet. Hij kan geen band opbouwen, en heeft waarschijnlijk nooit geleerd wat dit is.
Ik heb met mijn paardje met heel veel geduld voor elkaar gekregen dat ze niet meer in de aanval ging maar dit heeft zeker twee jaar geduurd.
Ik heb veel grondwerk gedaan, enveel op stal gekomen een wortel gegeven en weer weg. Ook heb ik een paar keer in de stal gezeten met een emmer wortels op schoot, het duurde twee uur voordat ze naar me toe durfde te komen om een wortel te halen. op die manier kon ik haar bijbrengen dat ik geen kwaad wilde doen.

Ik denk als zo'n paard gekocht wordt door iemand die het aandurft om hiermee aan de slag te gaan het best goed kan komen. Ik hoop dat er op stal geen mensen rondlopen die agressief terug reageren, want dit werkt averechts. wat jouw instructuer dus doet, slaat echt nergens op, hierdoor wordt het alleen maar erger! ik zou haar hierop bevragen wat ze denkt hierdoor te bereiken op een rustige manier.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:12

Nog een probleem, het paard is 1m70 mss groter wel wat moeilijker om hem de baas te zijn?

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:04

Het paard is ook al eens van stal veranderd, meer naar achter. Het was toen effe beter maar na een tijdje niet meer.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:14

Ik denk dat hij geen lol in zijn werk heeft, en hij heeft geleerd dat als hij agressief genoeg doet niemand heb durft te pakken. Komt vaker voor bij manegepaarden.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:18

hij wordt juist veel gereden en amuseertzich best is wel eentje dat soms traag loopt