beugels voor mensen met last van hun knieen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

beugels voor mensen met last van hun knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:07

hallo,

ik heb sinds een half jaar last van mijn knieen, naa een half jaar van onderzoeken fysio en dokters adviezen zijn ze erachter gekomen dat mijn knieschijven er scheef op liggen. daar heb ik braises voor gekregen

maar nou komt het probleem: ik kan niet meer paardrijden van de pijn omdat ik mijn knieen te zwaar belast, ik heb nog een les meegreden op een manegepaard en ik kwam bijna jankend van het paard af omdat ik zo'n last van mijn knieen had. mijn fysio raadde mij aan om te stoppen maar dat ligt niet in mijn planning, maar nou weet ik dat er stijgbeugels in de handel zijn die je knieen ontlasten bij het rijden. weten jullie welke dat zijn en hebben jullie er ervaring mee? ik hoor het graag

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:10

De GPG beugels schijnen daar erg goed voor te helpen.
Ik wil ze ook aanschaffen, maar er komen binnenkort nieuwe modellen uit, daar wacht ik nog ff op.

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:19

dank je wel voor je reactie ik zal eens rond vragen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:21


Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:42

bedankt voor de topics ik heb ze gelezen en ik ga maar eens een stel uitproberen, maar als er anderen van jullie nog meer info hebben hoor ik het graag

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:08

Goede tip Lachen
Heb zelf ook wel eens last van mijn knieen, wat het precies is, weet ik niet.. Maar als GPG beugels helpen, wil ik die ook wel. Comfort gaat toch wel voor alles Lachen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:25

Ik heb flex beugels van Sprenger en sinds ik daarmee rij heb ik nooit meer last van mijn knieën ook niet bij een endurance rit van 30 km OK dan!

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 20:39

bedankt voor jullie reacties en amethyst, als de beugels een keer uitgeprobeerd heb zal ik wel even een pbtje sturen groetjes

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:20

Hoi,

Ik heb sinds kort de sprenger beugels en die bevallen mij heel erg goed en mijn bijrijders zijn er ook heel tevreden over.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:23

ik heb die van Sprenger voor een Engels zadel, maar ik heb er nooit iets van gemerkt dat het ontastend is voor m'n knieën.


Aan mijn Barefootzadel heb ik side steps, het ziet er niet uit, maar het is een zegen voormijn knieën: ze veren dus echt uit met draven!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:50

Ik heb al jaren last van mn knieen doordat ik ong 7 jaar geleden er een trap tegenaan heb gehad, mn knie kapsel was toen ingescheurt ( oid) en als ik lang sta, loop en vooral rijd heb ik daar nog regelmatig last van. Ik rijd sinds een paar jaartjes endurance en dan merk je het wel....
Ik rij nu met de Flexiride Endurance Beugels die dus ook meeveren en die rijden geweldig! Je hebt een breder draagvlak, dus meer steun.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:16

Ik ben met endurance flex ride beugels gaan rijden. Niet al te charmant als je er dressuur mee wil rijden, maar het werkt wel. Tot op zekere hoogte uiteraard...

Over het algemeen den ik dat endurance beugels wel beter zijn voor je knieen dan de standaard engelse beugels. Dit komt met name door het bredere steunvlak...

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:22

hebben jullie een afbeelding van die flexride beugels? ik ben wel benieuwd hoe die er dan uit zien alvast bedankt

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 01:15

Op www.equestriannomads.nl zie je een afbeelding van de beugels.
Je kan ze dan ook gelijk bestellen en geloof ik 10 dagen uitproberen....

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:22

Daar staat geen duidelijke foto op...

Afbeelding
Dit zijn de Flexride's.

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:50

GPG beugels kunnen de oplossing zijn. Ik rij er zelf ook mee, al zeker twee jaar, en sindsdien heb ik geen last van mijn knieën meer. En het is ook beter voor de rug van je paard. Zo snijd het mes aan twee kanten ! Die GPG beugels zijn best wel duur. Ik heb twee zadels, en ik heb de luxe dat ik ook twee paar GPG beugels heb, gelukkig kon ik een tweede paar van een meisje overnemen. Ik zou het zeker doen als ik jou was, als ze je niet bevallen ben je ze zo weer kwijt als je ze op bokt of marktplaats zet.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:55

Die flexride beugels zijn er ook zonder die korf, ik denk dat je je dan ook zonder probleem op een (dressuur) wedstrijd kunt vertonen. Het materiaal is dus flexibel en er zit een schokdempend anti-slip matje in.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:36


Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:10

Ik heb net een paar GPG beugels (nieuw model met een korte cilinder) besteld bij de plaatselijke ruitersportzaak Geld, geld!

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 20:19

bedankt voor de afbeelding en jullie afbeelding en natuurlijk het verslag van de dag ik ge me er eens in verdiepen