Geen passende beenbeschermers te vinden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Geen passende beenbeschermers te vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:26

Ik ben zelf helemaal niet zo'n beenbeschermers-muts, maar aangezien ik soms best flink spring (en om van het geze*k van anderen af te zijn) zou ik tijdens het springen best peesbeschermers willen gebruiken...

Maar goed nu het probleem..

Mijn pony's benen (flinke mérens van 1.45) zijn zo dik dat de paardenmaat beschermers in de breedte nog nèt goed zitten, maar die zijn veel te lang en de cobmaat is dus wat lengte betreft goed, maar véél te smal.

Ik kan gewoon geen goed passende vinden, dus rijd ik maar zonder (lijkt me alleen maar gevaarlijker anders Scheve mond )

Iemand nog goede ideeën?

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:29

bandages?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:44

Bandage's kan ik naar mijn idee niet goed ombrengen, en daarbij heb ik niet het idee dat die dingen echt ondersteunen/goed schokken opvangen.

Misschien dat jullie me weten te overtuigen, maar bandage's met springen? Verward

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:46

Bij een 1 of ander sgw merk (volgens mij new) hebben ze ook maat volbloed en die zit er precies tussenin. Ik heb dit probleem namelijk ook met mijn paardje en die peesbeschermers zitten uitstekend. Ik weet alleen niet waar je ze koopt, daarvoor moet je cielitolindo even een pb'tje sturen, die heeft ze namelijk...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:56

Stuur eens een pb-tje naar Margreet.
Nescio past ook geen standaard beenbescherming, maar ze heeft daar een trucje op gevonden zodat de beschermers met een beetje verstelwerk wel passend zijn.
Ze wil je vast wel even uitleggen hoe ze dit gedaan heeft Knipoog

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:59

ik heb hetzelfde probleem, voor achter heb ik eindelijk goed passende strijklappen gevonden, het goedkoopste merk nog wel, met heel lang klittenband.
Voor voor heb ik nog niets, maar dat hoeft eigenlijk ook niet, want hij maait, dus hij strijkt niet

Het schijnt dat je ze bij Letty's peerdenwinkeltje op maat kan laten maken, maar wat het kost en waar ze zit, weet ik zo snel ff niet

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:00

Prestige heeft ook een tussenmaat, erg mooie peesbeschermers trouwens!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 23:17

Het probleem met tussenmaatjes is dat mijn pony NIET tussen Cob en Full in zit.

Ze heeft de breedte van (een ruime) Full en de lengte van een kleine Cob.
Met als gevolg dat een Cob 'niet dicht gaat' Knipoog
En een Full véél te lang is.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 08:33

De NEW beschermers zullen idd wel passen. (te koop bij oa. www.eventingshop.nl) als je ze koopt koopt ze dan wel met bont erin, die zijn veel fijner dan zonder bont!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:40

Elsjuhh schreef:
Bij een 1 of ander sgw merk (volgens mij new) hebben ze ook maat volbloed en die zit er precies tussenin. Ik heb dit probleem namelijk ook met mijn paardje en die peesbeschermers zitten uitstekend. Ik weet alleen niet waar je ze koopt, daarvoor moet je cielitolindo even een pb'tje sturen, die heeft ze namelijk...


Dat lijkt me sterk. Volbloeden hebben hele dunne beentjes. Ik heb voor mijn volbloed (1.63) toen maat M gekocht en die blijkt haar te groot te zijn. Ze moet dus gewoon maat S hebben, en die passen zelfs om een A of B pony.

Een oplossing hier zou kunnen zijn 3 in 1 beschermers.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:06

inderdaad scum,maatje volbloed is juist best smal.
heet niet voor niets maat volbloed Haha!

ik zou eens gaan kijken voor pijpkousen ofzo.
die je moet klitteband zelf vast kunt maken.
kun je ze in de maat kopen zodat de lengte goed is,en met het klitteband zelf aantrekken,en zou klitteband nog tekort zijn,dan zet je stukje extra klitteband eraan Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:08

Myra1 schreef:
Bandage's kan ik naar mijn idee niet goed ombrengen, en daarbij heb ik niet het idee dat die dingen echt ondersteunen/goed schokken opvangen.

Misschien dat jullie me weten te overtuigen, maar bandage's met springen? Verward


bandage's zal meer steun geven dan peesbeschermers.

peesbeschermers geven helemaal geen steun en vangen helemaal geen schokken op,echt zoals de naam zegt,puur bescherming.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:14

Afbeelding
Deze peesbeschermers zijn heel makkelijk in te korten door de zadelmaker Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:16

Maar bandages voor springen? Lekker link als er 1 los gaat zeg, moet er niet aan denken.

Idd zoals eerder aangegeven the eventing shop hebben veel goede artikelen in allerlei maten, alleen zijn ze vaak wel goed prijzig.

Ik had dit probleem ook bij mijn (vrij fors gebouwde Haha! ) pony. Daar kreeg ik een maatje cob ook niet om, en een full was idd te lang, kon het been dan niet meer goed buigen.
Van veredus hebben ze wel een tussenmaat, deze kun je heel wijd maken en ze zijn niet giga lang. Deze passen wel erg goed.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:17

Dat is een goede sjuim! De beste tot nu toe Haha!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:24

Ik zou peesbeschermers kopen maat Cob en dan de bandjes laten aanpassen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:15

in de ruitersportzaak waar ik werk maken ze ook peesbeschermers van leer dus helemal zoals je ze wil hebben. ze zitten in nuenen, site is www.ruytersvoorruiters.nl

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 16:19

De cob maat zal dan toch ook wel gewoon te smal zijn?
Ik bedoel, de bandjes kunnen wel langer gemaakt worden, maar dan blijft 'dat ding waar dr been in moet' toch smaller dan normaal.

Dan kan die wel dicht, maar dat zal toch vast niet lekker zitten? Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:28

Nee dat geloof ik ook niet.
Maar de peesbeschermers van het plaatje van sjuimpje zijn niet zo voorgevormd zoals bijvoorbeeld de eskadron en BR.
Dit model is trouwens ook bij thegallop in de aanbieding voor 9.95 (www.thegallop.nl) Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:32

en van die eskadrons of action.. Die hebben klitteband wat je misschien wat wijder kunt doen...

Afbeelding

[img]http://divoza.com/isroot/DivozaStore/listImages/g_grn197/g_20019.jpg[img]


Afbeelding

Of kieffers....

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:32

Afbeelding

Die laatste hierboven zijn de kieffers Knipoog Maar kun je ze niet op maat laten maken??

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 01:00

wij hadden ook een paard met zulke belachelijk dikke voorbenen, en tot overmaat van ramp tikte hij ook nog bij elkestap zijn been aan, ik heb toen bij een naaiwinkeltje voor weinig klittnband gekocht en mijn moeder heeft er een stukje aangezet, nu passen ze wel dicht! goedkope snelle oplossing. verder maakt onze zadelmaker ook op maat en/of past beenbeschermers aan voor niet al te veel geld

succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 07:29

Die Eskadrons passen op zeker niet,
die krijg ik op mijn KWPNers al net dicht, die dingen zijn echt krap gemeten in omvang.

Ik denk dat mijn eerst genoemde oplossing tot nog toe de beste en goedkoopste is. Letty's Design maakt bijvoorbeeld peesbeschemers zelf dus daar kun je ze misschien ook op maat laten maken, maar die dingen zijn zo honderd euro en ik vind ze maar lelijk Bloos

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:17

Scum schreef:
Dat lijkt me sterk. Volbloeden hebben hele dunne beentjes. Ik heb voor mijn volbloed (1.63) toen maat M gekocht en die blijkt haar te groot te zijn. Ze moet dus gewoon maat S hebben, en die passen zelfs om een A of B pony.

Een oplossing hier zou kunnen zijn 3 in 1 beschermers.


En toch passen ze perfect rond de korte dikke fjordenbenen

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:02

ik heb de 3 in 1 van BR...in maat L.. maar das voor een groot paard met hele dikke benen.. dus voor jou pony waarschijnlijk maatje M.. ze vallen heel ruim...en ze geven mee...dus als ze iets aan de lange kant zijn is dat niet zo erg...fijne dingen..ondersteuning en bescherming..kosten 43 euro... de BR zijn nagemaakt van de professionals choice..das een western merk..maar die kosten rond de 100 euro