hoofdstel met engelse neusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoofdstel met engelse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 16:59

Waarom verkopen ze geen gewone hoofstellen met engelse neusriem? Verward
Je hebt de keus uit het kopen van een stang en trens hoofdstel, een losse neusriem erbij kopen of het lusje eraf snijden. De laatste optie wordt vaak lelijk.
Ben ik nu de enige die altijd zonder sperriem rijdt?
Laatst bijgewerkt door germie op 12-06-04 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 17:15

Dennis schreef:
In engeland zijn wel hele mooie hoofdstellen met engelse neusriem!!! Ik ga daar maar wat bestellen denk ik.


Als je een betaalbaar en betrouwbaar adresje gevonden hebt hoor ik het graag. Ik wil overgens het liefst wel een hoofdstel kunnen voelen, weet je een beetje beter wat voor leer het is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 17:56

Maar die hoofdstelllen van Thorrowgood zijn niet van leer, ik vind ze ook niet mooi.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:18

Oscar schreef:
Ik denk dat Ilindra een goede tip gegeven heeft !
Bij de ruitersportzaak waar ik vaak kom, heb ik ook al een aantal keren gezien dat een hoofdstel met gecombineerde neusriem "omgebouwd" werd.
Het is een relatief eenvoudig klusje en het is snel gebeurd (meestal wordt het terplekke even veranderd).
Een bijkomend voordeel is dat je veel meer keus hebt, alle modellen met een gecombineerde neusriem komen in aanmerking.


Moet je wel een ruitersportzaak hebben die dat doet. Veel ruitersportzaken hebben geen zadelmakerij en doen dat dus niet.
Moet je er ook voor betalen? (ze mogen van mij het sperriempje houden, dus die wil ik liever ook niet betalen).
Ik vraag me af of ze het bij Divoza wel doen. Pegasus in Appingedam heeft geen zadelmakerij, maar wel mooie hoofdstellen dus dat valt dan af.

Maar ik snap het nog niet, is het nu zo moeilijk om een hoofdstel te leveren met een Engelse neusriem? Fabrikanten leveren wel hoofdstellen met mexicaanse, lage of gecombineerde neusriem. Het is immers een gewoon stang en trens hoofdstel zonder dat extra bakstuk?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, _N_, AhrefsBot, Aslien, batje, irene_sarah, NRJ, redbutton, RenateHidden, sevenofnine, StonedRomy, Trendiction, YandexBot en 135 bezoekers