Redelijke prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 19:53

ik kan voor mijn dochtertje een 5 jarige New Forest merrie kopen.
De pony is 1.45 m en zeer mak.
Ze kan dressuur en springen.
Ik geloof dat ze al aan een wedstrijdje heeft mee gedaan.
Zelf heb ik een haflinger, ik heb er geen idee van wat een New Forest pony van dit formaat kost.
Wie weet meer? Verward
De vraagprijs is 3.700,00 gulden.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:07

New Forest Pony's zijn normale prijsklassen. Ik kan natuurlijk het niet zo zeggen wandt dan moet ik eerst een foto zien. Het ligt ook aan zijn afstamming. Maar wat je zo verteld over die pony denk ik wel dat het een redelijke prijs is. Weet je z'n afstamming??

Amy

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 20:13

New-Forest schreef:
Weet je z'n afstamming??


Nee, nog niet.. ik ga binnenkort kijken

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:57

Ik vind het een pittige prijs...voor dat geld moet je te kust en te keur kunnen voor een lekker doorgereden Dpony....
Maar een goede (gezonde!) sportpony die zich bewezen heeft in zowel dressuur als springen op M of Z niveau is dat geld wel waard....

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 13:30

Ik vind het zelf heel wat geld en mijn dochtertje is er nog lang niet aan toe om wedstrijden te rijden.
Maar de pony schijnt erg braaf te zijn en dat vind ik erg belangrijk voor mijn dochtertje.
We zijn er nog niet uit. Verward Verward
Het valt nog niet mee om een leuke betrouwbare kinderpony te vinden. Verward

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:33

Ik vind de prijs niet belachelijk hoor maar het is precies zoals je zegt probeer maar eens een goede brave pony te vinden. Dat is moeilijk. Ik heb zelf een New Forest gehad 10 jaar verkocht voor 4500 gulden. En die prijs was echt aan de lage kant maar ja goed tehuis heel wat belangrijker.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:51

Wat een New Forester kost, daar heb ik geen idee van. Ik vind het wel een erg jonge pony voor een eveneens jonge dochter.
Ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw dochter rijdt maar ik zou het persoonlijk een beetje zonde vinden om zo'n pony te kopen.

Voor mijn dochter heb ik twee jaar geleden een zestienjarige Welsh K gekocht. Deze pony was/is heel betrouwbaar met kleine kinderen. Door haar ervaring leert ze mijn dochter heel veel.
Daarvoor heb ik de blunder gemaakt om een 4,5 jarige Welshmerrie te kopen. Die was ook heel braaf, we zijn regelmatig gaan kijken maar nadat mijn dochter er een keer afgevlogen was en er daarna niet meer opgestapt (in een manegeles notabene, de les was om dus vond de instructeur het niet nodig dat ze weer zou opstijgen) had de pony het idee dat het wel heel handig was om je ruiter in het zand te laten belanden. De keer daarop viel ze zo hard dat ze ook niet meer kon opstijgen en toen was het hek van de dam. Ze kon er niet meer op rijden. Pony vloog er bokkend vandoor en dan viel ze weer.
Ik heb de pony vervolgens door een iets ouder meisje laten rijden maar steeds als mijn dochter er op ging, begon het weer van voren af aan. Ik heb haar verkocht voor ze voorgoed verpest zou zijn. Mijn dochter wilde het eigenlijk blijven proberen, ze werd niet bang gelukkig maar ik vond het zelf onverantwoord.

De pony die ze nu heeft schrikt harder dan mijn dochter zelf wanneer ze er een keer afvalt. Meestal weet de pony overigens te voorkomen dat ze valt.
Natuurlijk ligt dit ook aan het karakter maar mijn ervaring (ook bij anderen in mijn omgeving) is dat een iets oudere pony veel geschikter is voor een klein kind.

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 14:03

Ik ben het wel met je eens, Percy.
Mijn dochtertje is net 9 jaar.
Hoe groot is een K welsh Verward
Ik zie bij Horses ook nog een haf x fjord staan van 1.38 m.
Is ook nog maar 5 jr.
We hebben vorig jaar een B welshje geprobeerd maar die was erg jong en mijn dochtertje compleet de baas, we hadden hem gelukkig op proef.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 14:46

ik zou een wat oudere ervaren pony nemen, fjordjes en hafjes zijn over het algemeen vrij rustige ponies.

suc6 met het zoeken

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:16

De pony van mijn dochter is 142,5m. Ze kan er niet eens zelf opkomen Haha! . Maar ik ben na twee jaar nog steeds heel blij dat ik haar gekocht heb.
De vorige was ook een Welsh B, qua maat een stuk handiger maar ik heb liever een super betrouwbare pony.
Voor mij is het nu het allerbelangrijkst dat ze spelenderwijs leert en vertrouwen krijgt, en daar is deze pony echt ideaal voor. Ik heb ook een tijdje moeten zoeken voor ik de ideale pony had gevonden maar het is de moeite waard geweest. Ze kan er mee rijden, poetsen, wandelen; zelfs mijn andere dochter kon er vanaf haar derde "zelfstandig" mee rijden. De pony doet echt haar best om te begrijpen waar ze heen wil en gaat niet draven, hoe hard ze ook probeert om dat wel voor elkaar te krijgen. Ze gaat pas draven als ik er langs loop om te helpen.

Van fjorden en haflingers hoor ik juist altijd dat het helemaal geen kinderpony's zijn. Er zijn hier volgens mij genoeg fjorden en haflinger eigenaars die daar meer over kunnen zeggen want ik heb geen ervaring met deze rassen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:28

Anna-Jelly schreef:
ik zou een wat oudere ervaren pony nemen, fjordjes en hafjes zijn over het algemeen vrij rustige ponies.

suc6 met het zoeken


Rustig misschien maar makkelijk echt niet!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:37

als ik u was ik een c of dpony kopen..die gewoon lekker rustig is en die alles al kent..want als een kindje eraf valt heeft ze misschien wel meteen de lol eraf!
en een haflinger is misschien wel een beetje te breed voor een kindje van 9 dat in de groei zit,maar dat kan aan mij liggen hoor *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:30

er zijn zat leuke brave paardje te koop voor een leuk prijsje
ik zelf vind deze new forest erg duur
Veel succes! Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:36

GEEN HAFLINGER / FJORD!!!
dat loopt altijd verkeerd af.
Ze zijn super sterk en hebben een eigen willetje, dus absoluut niet geschikt voor jonge kinderen!!!
rustig......ja, wanneer het hen uitkomt!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 19:04

ppff Ik vind het eerlijk gezegd ook best duur, maar ja ik heb ook geen verstand van prijzen van New-Forest pony's.

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 20:02

Ik heb zelf dus een Haflinger, Ninja genaamd, ze is 1.48 m. en veel te sterk voor mijn dochtertje en te snel.
De Haf x Fjord was al verkocht. Boos!
Daar stond bij dat het een echte kinderpony was, rustig en betrouwbaar.
Ik krijg nu het adres van een handelaar in Tietjerk ik weet niet of dat een verstandige optie is.De New Forest waar ik het over had heeft als voordeel dat ik er zelf ook op kan als mijn man wil mennen met onze Haflinger.Maar ik vind het wel erg veel geld voor een pony erbij . Verdrietig
Hij is van een neef van een instructrice van mijn dochtertje.
Ze wil mijn dochtertje wel een poosje begeleiden en we kunnen de pony een poosje op proef krijgen.
Zouden jullie een pony bij een handelaar kopen? Verward
Ik sta wel een beetje onder tijdsdruk om dat de pension plaats niet voor eeuwig voor mij open blijft. Verdrietig

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 01:22

Of ik een pony bij een handelaar koop hangt van de handelaar af. Er zijn best betrouwbare handelaren, maar er zijn ook handelaren waar ik niet snel een pony zou kopen.
Ik heb de pony natuurlijk niet gezien en misschien is het inderdaad een hele fijne pony maar hoe is ze na langere tijd met een beginner. Vaak gaat het in het begin wel goed tot de pony doorkrijgt dat ze haar/zijn ruiter in de maling kan nemen.
Ik klink een beetje negatief, ik weet het. Ik ken de pony niet en misschien is het een fantastische combinatie. Als je haar op proef kan krijgen kan je het natuurlijk goed uitproberen maar als je ook maar enigszins twijfelt zou ik het niet doen.

Succes,
ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 07:59

hoi ook ik ga mee met de rest! een te jonge pony voor een te jong iemand! ik zou een c pony kopen met een hogere leeftijd die al; wat heeft gedaan. zo weet ik dat manege wilten een cpony heeft staan die volgens mij ook verkocht gaat worden. is braaf heeft wedstrijdjes gedaan en bixies gelopen. maar is ook al 17 jaar! ik vind dat leeftijd niets zegt.
maar begin niet aan een jonge pony.
succes met zoeken en laat het ons weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 12:00

Ik vind de prijs voor een vijfjarige Forest echt aan de hoge kant. Met wat zoekwerk kan dat echt een stuk minder. De vraag is echter idd, zoals hierboven ook al gesteld, of je zo'n jonge pony voor je kind moet kopen...

Ik ga er altijd van uit dat een paard/pony onder de 9 jaar "jong" is. Zeker voor een kind.
Als ik jou was zou ik nog even verder zoeken, naar een paardje dat niet meer gaat (na-)puberen, een wat ouder en wijzer dier.
Ook over een Fjord of Haflinger heb ik sterk mijn twijfels. Ze zijn idd koudbloeden, maar daarbijbehorend zijn ze lomp en eigenwijs en dat maakt ze geen geschikte kinderponys. Ik geloof meer in bijvoorbeeld welshjes voor kinderen. Misschien lijken die wat pittiger, maar ze zijn minder lomp en stukken intelligenter. Natuurlijk geldt ook voor die pony's dat je ze niet te jongen springerig moet hebben voor een kind.

Als ik jou was zou ik m'n leeftijdsgrens bijstellen voor een leuke pony, en nog eens heel goed nadenken over het ras.
Heel veel geluk en plezier gewenst alvast met jullie toekomstige paardje!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 12:04

Ik zal alle raadgevingen maar overslaan en even on-topic verdergaan *LOL*

Ik vind de new-forest pony niet zo duur. Het is een populaire maat en meestal zijn het allround pony's die geschikt zijn voor de sport.
Verder hebben de meeste foresters een betrouwbaar en rustig karakter Haha! Mijn zusje heeft op haar 12de een 3-jarige merrie gekregen en dat is ook een schat van een dier Party!!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 13:15

Volgens mij is dit wel ongeveer de normale prijs voor een New Forest merrie. Ik heb voor de mijne ook ongeveer dezelfde prijs betaald en ik heb mijn new forest al 3 jaar en heb er nog steeds geen spijt van *LOL*
En als de pony echt goed betrouwbaar is en medisch niet mankeert, denk ik wel dat je het eens moet overwegen. Want om een goede kinderpony te vinden is niet zo eenvoudig.

gr. marijke

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:56

Ik vind het een redelijke prijs. Ik heb voor mijn nf/merrie van 1.46(gewilde maat). Voor haar heb ik 4750, betaald maar ze heeft dan ook een sporttoekomst. Deze is vind ik niet te duur want het is dus een goede gewilde maat, heeft al wat wedstrijdervaring en new foresters zijn bijna altijd erg braaf en erg aanhankelijk. Als ik naar die van mij kijk; mijn buurmeisjes kunnen er zo op gaan zitten, aaien alles met hem doen. en die zijn rond dezelfde leeftijd als uw dochter. De meesten zijn dus goede rustige kinderponys, maar dat verschild per pony. Niet te duur vind ik dus en het is een goede raskeuze.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 20:50

Dees schreef:
Ik vind het een pittige prijs...voor dat geld moet je te kust en te keur kunnen voor een lekker doorgereden Dpony....
Maar een goede (gezonde!) sportpony die zich bewezen heeft in zowel dressuur als springen op M of Z niveau is dat geld wel waard....


een goede pony op M/Z niveau is wel wat duurder hoor! ik denk dat de prijs wel redelijk is.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 20:55

hij is best jong, maar als het karakter goed is???? waarom niet? nf zijn over het algemeen sociaal en veelzijdig.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:28

ik vind het veel geld voor een pony erbij.
zoek gewoon nog even verder ras maakt opzich niet zoveel uit als je dochter hem/haar maar leuk vind toch!!:?