Lus van je teugels links of rechts???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hebben jullie de lus van je teugels links of rechts van de hals hangen met rijden???

links
43 (20%)
rechts
140 (66%)
soms links en soms rechts
26 (12%)

Totaal aantal stemmen: 209



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:00

Weet iemand ook waarom dat zo 'hoort'? Is het net zoiets als links opstijgen - dus ergens in de oudheid ontstaan en altijd zo gehouden? Of heeft het ook echt met veiligheid te maken, net zoals aan de linkerkant van je paard lopen?

Overigens heb ik de lus altijd links. Rechts voelt niet fijn, voelt net zoals de telefoon tegen m'n linker oor houden. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:02

Ja klopt, dat weet ik van dat opstijgen. Iets uit 'de oudheid' dus. Maar je zou net zo goed rechts kunnen opstijgen. Waarom moet die lus dan per se rechts hangen en niet links?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:04

crossmonster schreef:
zweep moet in de linkerhand, zo kom je dus niet in de knoop Haha!


En als ik nou fijner rijd met mijn zweep in mijn rechterhand? Dan mag die lus wel links? Knipoog

Ik heb ook altijd begrepen dat je je zweep het beste aan de binnenkant kunt houden. Behalve in een proef, dan is het vrij storend als je steeds wisselt en dan kun je dus beter kiezen voor een bepaalde hand.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:41

Riƫtte schreef:
...en overigens ligt de lus wel over de rest van de teugels heen, en niet zoals hier ergens eerder wordt gezegt onder de teugels door. Daar kan ik me trouwens ook weinig bij voorstellen...


Hmm, voor mij is het juist heel goed voor te stellen want zo heb ik mijn teugels dus altijd wel: lus aan de linkerkant en onder de teugels door, tegen de hals aan.


[Edit] typo
Laatst bijgewerkt door Karin op 10-06-04 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:20

Don_Marcello schreef:
OT: Met bellen heb je je de telefoon toch tegen je LINKER oor, zodat je rechts kunt schrijven.


Nog even OT: alleen op het moment dat ik daadwerkelijk moet schrijven, daarna gaat-ie terug naar het rechter oor. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:00

Tulandro schreef:
bij wedstrijden moet het in ieder geval rechts.


Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd of iemand daar ooit een opmerking over heeft gehad van de jury (mondeling of op het protocol). Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laran, Linda1989, SentiBot en 100 bezoekers