Eigen trailer.... Uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Leen jij je trailer weleens uit?

Ja, maar alleen tegen een vergoeding
8 (8%)
Ja, iedereen mag hem gratis gebruiken
Geen stemmen
Ja, maar alleen aan bepaalde mensen
40 (43%)
Nee, tenzij ik er zelf mee rij met hun paard
10 (10%)
Nee, tenzij het een noodgeval is, bijv koliek
28 (30%)
Nee, nooit!
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 93


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Eigen trailer.... Uitlenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 12:30

De poll zegt het al, wat doen jullie?

En vooral, waarom??
Laatst bijgewerkt door _10_ op 10-06-04 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:35

Ik heb een trailer voor mijzelf gekocht en niet voor andere.
Stel dat ik hem uitleen en een ander rijd hem in de prak.... leuk dat de verzekering dan uitbetaald maar daar koop je niet een nieuwe trailer voor.
Ik heb dus NOOIT gestemd.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:41

Ik leen mijn trailer absoluut niet uit voor plezier ritjes of wedstrijden!
In het geval van nood zal ik nooit weigeren,maar het liefst rijd ik dan zelf!
Heb al zo veel verhalen en dingen gemaakt ivm schade,maar helaas is er dan niemand thuis,dan weet de dader nergens van!
Lundi

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:46

Ja maar alleen voor bepaalde mensen, mensen die ik ken en weet dat ze mijn trailerdingetje weer netjes terug brengen.
Voor noodgevallen lijkt het me wel logisch.
Je laat een paard niet in de kou staan om angst voor je trailer lijkt mij.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:47

Ik heb zelf geen trailer, maar ben wel blij dat ik hem altijd mocht lenen wanneer ik het wilde. Ik moest er trouwens wel een kleine vergoeding voor betalen... Maar dat maakt niet uit!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:49

Heb gestemd nee, alleen als ik zelf ermee rij. Ik vind als je iemand uit de brand kan helpen dan doe ik dat graag.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:21

Als ik een trailer zou hebben zou ik hem alleen aan mensen uitlenen waarvan ik zeker weet dat ze het netjes oplossen, mocht er ooit schade zijn. Bovendien moet ik wel vertrouwen hebben in de handigheid van die persoon met een trailer achter de auto.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:21

Tegenwoordig met het nieuwe kenteken zitten er verzekeringstechnisch ook haken en ogen aan uitlenen. Ik leen om die reden dan ook zeker niet uit.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:27

Ik heb gestemd: alleen in noodgevallen.

Er zijn overal trailers te huur. Vaak willen de mensen je trailer lenen omdat ze de huurkosten niet willen maken. Heb het te vaak om me heen zien gebeuren: mensen lenen hun trailer uit en de trailer wordt teruggezet met of iets kapot (lampjes, e.d.) of niet schoongemaakt. Als je iemand er dan op aanspreekt zijn ze nog beledigt ook.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:29

Heb gekozen voor de optie alleen in geval van koliek. Maar dan doe ik het nog pas als er echt niemand anders zijn trailer eerst aanbied. Die van mij staat zo wie zo op slot en kan niet zomaar meegenomen worden.
Verder, ik heb er krom voor gelegen om het te kunnen betalen en om niet meer afhankelijk te zijn van anderen. En anderen gaan vaak toch niet zo zuinig om met jou spullen, omdat ze er niet zelf voor betaald hebben. Plus, als er wat mee gebeurt, je krijgt alleen de dagwaarde en jij zit met de ellende. Zo heb ik ook gemerkt dat vaak mensen niet correct de trailer trekken (onvoldoende trekkracht op hun auto, geen ervaring met trailer rijden). Daarom leen ik hem niet uit.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:40

Eleonoor schreef:
Heb gekozen voor de optie alleen in geval van koliek. Maar dan doe ik het nog pas als er echt niemand anders zijn trailer eerst aanbied. Die van mij staat zo wie zo op slot en kan niet zomaar meegenomen worden.
Verder, ik heb er krom voor gelegen om het te kunnen betalen en om niet meer afhankelijk te zijn van anderen. En anderen gaan vaak toch niet zo zuinig om met jou spullen, omdat ze er niet zelf voor betaald hebben. Plus, als er wat mee gebeurt, je krijgt alleen de dagwaarde en jij zit met de ellende. Zo heb ik ook gemerkt dat vaak mensen niet correct de trailer trekken (onvoldoende trekkracht op hun auto, geen ervaring met trailer rijden). Daarom leen ik hem niet uit.



Nou jij noemt EXACT waarom ik hem dus ook niet uitleen

Alleen in uiterste nood zal ik mijn eigen trailer pakken als er een paard van een ander ziek is. (die van mij staat ook op slot, de enigste van alle trailers, maar ik wil het nu eenmaal zo)

Ik heb mijn trailer gekocht om MIJN paard in te vervoeren en niet die van andere
Toen ik nog geen eigen trailer had moest ik ook (voor DIK geld) trailers huren.... en dan zou ik nu mijn eigen trailer aan andere uitlenen, NOT

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:22

Heb de optie alleen als ik zelf rijd gekozen. Maar dit geldt alleen voor 1 persoon. Ga niet de Jan en Alleman hulpdienst spelen. Ik heb zelf geen auto met trekhaak maar wel een trailer (ja, lekker krom!) en rijbewijs B. Alleen het meisje dat vaak met mij meegaat (heeft wel auto geen trailer en rijbewijs B) wil ik rijden. Hiermee helpen wij elkaar. Maar een trailer is mij te duur en inderdaad geven ze vaak niet thuis bij schade. Sorry voor alle eerlijke mensen maar het zei zo.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:27

Het bakkie wat ik nu heb mag iedereen zo lenen. Ik ben er wel zuinig op, maar heb er niet zo'n probleem mee.

Binnenkort komt er een nieuwe trailer, maar die word niet uit geleent, alleen in noodgevallen wil ik een uitzondering maken. Het word een kleine pony trailer, dus alleen mensen met een kleine pony kunnen hun pony er in kwijt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:28

Ik leen 'm alleen uit met mezelf erbij en nu eigenlijk maar aan 1 persoon. Ik heb nu zelf geen geschikte trekauto en zij heeft geen trailer, samen hebben we een complete combinatie (en geen karige ook!) en dat vind ik een leuke deal, het mes snijdt aan 2 kanten. Zij heeft geen E, ik wel, dus ik rij altijd zelf, ik laat een ander er ook niet mee rijden.
Noodgevallen is een uitzondering, maar er zitten 2 sloten op, dus zonder mij erbij krijgen ze 'm toch niet mee.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:33

ik leen m'n trailer alleen uit met mezelf en mijn auot erbij (en Margreet Haha! als co-piloot)

voor stalgenoten haal ik wel eens een paard/pony op of breng ik er wel eens eentje weg tegen alleen de dieselkosten en voor mensen van buiten stal heb ik gewoon een vast km vergoeding.

Hopelijk besluit Morrie binnenkort ook maar es in te stappen dan kan ik de trailer gaan gebruiken waar ik hem voor gekocht heb Clown : met Morrie gaan boomslepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:37

Nee, alleen bij noodgeval.
Dit heb ik 1x gedaan aan Depennybitch.
ik heb toen zowel auto als trailer mee gegeven omdat er net met B rijbewijs mee mag rijden en hun geen E hebben.

Maar anders niet.
het is allemaal duur genoeg en wij hebben er ook hard voor moeten werken.
Moet een ander ook maar doen.
Wil je wedstrijden weet je dat dat erbij hoort.

verder als er wat stuk is, is er natuurlijk niemand thuis en was het al.

nee geen zin in een hoop gedoe Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:42

Sily schreef:
Ja maar alleen voor bepaalde mensen, mensen die ik ken en weet dat ze mijn trailerdingetje weer netjes terug brengen.
Voor noodgevallen lijkt het me wel logisch.
Je laat een paard niet in de kou staan om angst voor je trailer lijkt mij.


Dit geldt voor mij ook.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:49

Wij zijn altijd heel schappelijk geweest met onze trailer, wil je hem mee, geen probleem. Maar hij werd elke keer gewoon weer een stukje slechter afgeleverd. Zo zijn de stangen binnenin verbogen en zijn de driehoekjes achterop ook regelmatig kapot geweest en was diegene te beroerd was om ze te vervangen. Als het aan mij ligt wordt ie echt nooit meer uitgeleend, hier baal ik zo van! Wij zitten nu met andermans ellende...

Uiteraard in een zaak van leven en dood wel, maar dan zou ik wel meegaan.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:55

wij lenen de trailer aan bepaalde mensen uit maar meestal rijden wij zelf en gaan ze gewoon met ons mee .
nu staat de trailer niet bij stal dus kunnen ze hem ook niet zomaar pakken plus dat hij op slot staat wij kregen hem wel altijd netjes terug en helemaal heel en mn ouders wilden er niks voor hebben maar dan kregen ze of een bloemetje of bon bons ofzo

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:55

Ik heb hem 1x uitgeleend aan iemand en toen was dat ding net een half jaar oud. Zij zou even haar jaarling naar de opfok brengen en haar jaarling had nog nooit van zijn leven een trailer van binnen gezien.

Ze heeft het geweten ook, bij de opfok moesten ze 3 kwartier wachten. Haar jaarling was flink over de zeik en scheen z'n benen te hebben open gehaald (heel vaag allemaal) aan de vloer. Toen ze terug kwam ging ze tegen mij tekeer dat mijn trailer niet deugde (ze was overstuur omdat haar jaarling dus kreupel de opfok in ging) en dat ik rubber op de vloer moest leggen blablabla.

Was dus de 1e en laatste keer dat ik hem uitgeleend heb. Al geven ze me 100 euro per uur doe ik het nog niet.
En andere dingen leen ik ook niet meer uit, soms word ik beschouwd als een gebruiksvoorwerp en leen dingen uit of geef zelfs dingen weg, als ik dan een keer wat heb dan doen mensen niks terug en dat ben ik een beetje zat! Zo ik heb even mijn hart gelucht Clown

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:57

Odess schreef:
Wij zijn altijd heel schappelijk geweest met onze trailer, wil je hem mee, geen probleem. Maar hij werd elke keer gewoon weer een stukje slechter afgeleverd. Zo zijn de stangen binnenin verbogen en zijn de driehoekjes achterop ook regelmatig kapot geweest en was diegene te beroerd was om ze te vervangen. Als het aan mij ligt wordt ie echt nooit meer uitgeleend, hier baal ik zo van! Wij zitten nu met andermans ellende...

Uiteraard in een zaak van leven en dood wel, maar dan zou ik wel meegaan.



Datsoort dingen krijg je dan inderdaad.... andere zijn nooit zo zuinig met je trailer als jijzelf!
Zie het bij ons op stal ook... daar staat een trailer die iedereen mag gebruiken, nou je wilt niet weten hoe sommige daarmee omgaan, schandalig eigenlijk! Scheve mond

In het begin gebruikte ik hem ook weleens, maar aangezien er elke keer wel weer iets kapot was had ik er op een gegeven moment echt genoeg van... sindsdien huurde ik een trailer bij een bedrijf.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:59

Ik heb geen trailer, maar als er een komt, dan is die alleen voor mij.
Het probleem is namelijk als je andere paarden vervoert, dat er altijd weleens wat stuk kan gaan. En bij een oogje zeg je: laat maar zitten. Het binnenschot wat een beetje krom is: ach laat maar het is de moeite niet. En opeens komt er wel een paard die het binnenschot lostrapt, en die moet dan alle reparaties van de voorgangers betalen? Je kweekt zo wel een hoop agressie.

Bij noodgevallen zou ik hem wel uitlenen. Nood breekt nu eenmaal wetten.

* Edit* Zie net dat Odess hetzelfde had neergezet

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 15:04

Cassidy schreef:
En opeens komt er wel een paard die het binnenschot lostrapt, en die moet dan alle reparaties van de voorgangers betalen? Je kweekt zo wel een hoop agressie.


Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:07

klopt idd
op het moment gebruiken we hem vrijwel niet, moet je dan idd eens gezichten zien als je hem niet uitleent.
Hoeveel wij onze trailer gebruiken is toch onze eigen zaak..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:08

eveline_B schreef:
Als ik een trailer zou hebben zou ik hem alleen aan mensen uitlenen waarvan ik zeker weet dat ze het netjes oplossen, mocht er ooit schade zijn. Bovendien moet ik wel vertrouwen hebben in de handigheid van die persoon met een trailer achter de auto.


Dit geldt ook voor ons. Er zijn slechts heel weinig mensen die onze trailer meekrijgen, en die weten ook waarom zij de enigen zijn. Knipoog