Welk voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 21:46

Ehm.. ik weet niet goed waar ik deze vraag moet plaatsen, doe et maar hier!!

Momenteel voer ik aan mijn paard Marstall (brok en haver, beiden een soort muesli)!!
Hij loopt hier best goed op en ziet er ook goed uit, alleen.. tis zo duur!!
Nu wilde ik misschien van voer veranderen, alleen weet ik niet goed wat voor voer (welk merk)!
Voorheen heb ik HAVENS gevoerd, maar was daar niet zo over te spreken (niet dat het voer niet goed is, alleen deed mijn paard het er niet zo goed op)!
Zelf ben ik aan het denken aan PAVO sportbrok en muesli ofzo.
Zal eerst mijn paard voorstellen:
NINKE: een 8-jarige sterruin (FRIES). We zijn Z1+6. Hij is 1.72meter groot en weegt 583 kilo (jaja, vorig jaar op de weegbrug geweest)!
Hij krijgt nu per dag 1 kilo brok en 2 kilo haver (beiden dus die soort muesli) en verder hooi en hij krijgt weidegang.. meer voor de 'beweging', want het is geen sappige mooie groene wei.. meer een rijbak Bloos !
Hij krijgt ongeveer 5 uur per week beweging, afgewisseld van les tot bosritten.
Tis geen luiaard, maar vind het wel snel goed (jaja.. ik ben consequent met rijden, dus been=voorruit.. Haha! ).
Wat denken jullie?? Welk merk/soort voer zou goed zijn??

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:45

misschien kan je deze vraag bij je dierenarts neerleggen.... wij kunnen wel advies geven maar denk niet dat je daar erg veel aan hebt, wij kennen het paard niet!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:14

Ik weet wel goedkoper voer Subli die kun je bij de welkoop halen (boerenbondwinkel ofzoiets).
Dat gebruik ik zelf ook daar hebben ze ook allemaal soorten in.

Maar zo'n zanderig weitje is heel slecht hoor voor je paard!
Dan krijgen ze veel te veel zand binnen bij het 'grazen'(wat er nog te grazen valt dan he).

Door al dat zand kunnen ze heel gemakkelijk zandkoliek krijgen!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:28

Ik zelf voer pavo. De ene krijgt een 1 kg pavo All-sport brok (lichte sportbrok) en veel weidegang en op stal hooi of voordroog. De anderen krijgen de basisbrok condition X en mijn jaarling de veulenbrok.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:01

Ik gebruik subli. Gewoon bij de welkoop te halen en nog nooit problemen mee gehad. Ze hebben heel veel verschillende soorten. Alles is daar te verkrijgen en kost rond 10 euro de zak, dus niet gigantisch duur. Kijk maar eens ff, succes! Lachen

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:42

Ik gebruik ook Subli, ik vindt trouwens wel dat je veel haver voert, ik hebt altijd geleerd dat granen niet meer dan 25% van het totale krachtvoer mocht zijn. Ik voer zelf Subli basisbrok(1,5 kilo) en subli granenmix(0,5 kilo) en een keer in de week Subli slobber.

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:58

Ik voer pavo all sports, 2kilo per dag. Ik ben heel tevreden over pavo en de prijs valt ook wel mee.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:02

Bij ons op stal wordt Pavo gevoerd mijn paard krijgt per dag bijna 3 kilo brok en anderhalf kilo haver erbij. Maar als ik zelf kon voeren dan zou ik Equiral sportbrok voeren. Kost voor 20 kg ong € 12,- daar hoef je niet zoveel van te voeren dan ben je met 2 a 3 kg per dag klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:35

Ik voer een combinatie van Pavo Liga (hoewel voor ijslanders in comboinatie met veel eiwitten in ruwvoer echt supergoed voer), Havens meusli zionder haver en havens slobber zonder haver. Maar ik heb een anda die dus wat sober gevoerd moet worden. HIj krijgt 2,5 kilo liga, 2 scheppen meusli en anderhalve schep slobber per dag.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:51

Ik voer ook Pavo Liga ben er erg tevreden over! Daarbij geef ik subli stuctuurmuslie en 1/4 slobber van Marstall

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:27

Ik voerde eerst ook Marstall en dan het type O. Mijn paard kreeg daarvan 3 kilo (schep) per dag. Omdat ik dit voer ook erg duur vond, ben ik sinds kort overgestapt naar Pavo. Hier voer ik de All-Sports van. Hij krijgt nu 2 kilo per dag. Ook omdat ik nu minder rij. Dit voer bevalt me echt super, en dit brengen ze, tevens als Marstall bij mij aan huis. Ideaal!

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:22

Mijn shet krijgt Subli ponybrok, Subli muesli met kruiden en knoflook snippers. In perfecte conditie. Van Subli is ook vanalles te verkrijgen. Sportpaarden, pony's, basisbrok, enz.
Ben zeer tevreden zijn conditie is echt vooruit gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:27

Zoek maar eens op voer of iets dergelijks. Subli vreet de mijne gewoon weg niet, en de rest op stal ook niet. Dus ik ben daar mee gestopt. Nu krijgt ze Pavo all sport en daar doet ze het heel goed op.

10 euro voor een zak brok vind ik trouwens schofterig duur. Ik betaal 8 euro en eigenlijk vind ik dat al aan de prijs. Maar goed, kan het niet groot inkopen dus moet maar.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:29

Mijn ponybrok is 6,65. Mijn muesli is 10,95. 25 kg.