Vriendelijke singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Vriendelijke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 19:19

Ok, dit is waarschijnlijk een hele stomme vraag! Bloos!
Mijn pony heeft echt een hekel aan aansingelen. Ik heb nu een gewone singel...
Zoiets:
Afbeelding

Maar kunnen er geen velletjes tussen komen???? Of kunnen ze te strak zitten???
Bestaat er een soort extra vriendelijke singel? Met een bontje er om heen ofzo????

En sorry, is vast een overdreven vraag..... Scheve mond

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:25

je hebt wel singels met een soort zacht iets dr om heen (lekker duidelijk haha) dat had mn vz-pony ook maarja aansingelen is ook niet egt leuk voor een paard.... ze zullen jou riem maar heel strak aan gaan trekken om je buik.....

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:29

Mijn merrie is ook niet gek op aansingelen.
Ik doe meestal in etappes aansingelen.
Dus singel op 1e/2e gaatje, even peesbeschermers omdoen, singel weer 2 gaatjes strakker, naar de bak toe lopen, singel nog wat strakker, evt. nog een rondje ernaast wandelen, nog wat strakker aansingelen en dan erop Haha!
Ik heb trouwens een neopreen singel, dat is heel zacht materiaal.

Enne... ik las de titel van je topic een beetje verkeerd: " vriendelijke single ?? " *LOL* Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:33

Te strak zitten kan niet, er moet altijd nog een vlakke hand tussen kunnen, dus dat moet je gewoon controleren Knipoog

Velletjes ertussen kun je ook voorkomen door als je aangesingeld hebt, de voorbenen van het paard naar voren te 'stretchen' (voorbeen pakken naar voren trekken en weer neerzetten) zodat de huid weer glad trekt

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 19:49

grandeur schreef:

Enne... ik las de titel van je topic een beetje verkeerd: " vriendelijke single ?? " *LOL* Haha!


Haha! Zo kun je het ook lezen ja Haha!

En ik singel ook aan in etappes. Maar ik vind het zo'n rotidee, zo'n ding strak om haar buik!
Ik ben echt een softy geworden Bloos

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 19:50

Ineke2 schreef:
Te strak zitten kan niet, er moet altijd nog een vlakke hand tussen kunnen, dus dat moet je gewoon controleren Knipoog

Velletjes ertussen kun je ook voorkomen door als je aangesingeld hebt, de voorbenen van het paard naar voren te 'stretchen' (voorbeen pakken naar voren trekken en weer neerzetten) zodat de huid weer glad trekt


Dat heb ik nog nooit bij haar gedaan. Ben benieuwd of ze dat toelaat (ik heb haar ook pas een paar maanden)...
En te strak zal het ook wel niet zitten nee... hij kan altijd nog een gaatje strakker, maar dat lukt me niet als ik alleen ben...
Ik denk dat ik wel een zachtere ga kopen.....

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:53

Dan zou ik een gelsingel kopen, duurder dan een neoprene, maar ze zweten er minder onder. Van neopreen gaan ze ontzettend zweten, zeker met die warmte is dat niet leuk, want veel zweet = schuren...dat veroorzaakt dan weer singelwondjes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:58

Je kunt ook zo'n bontding om de singel doen (ja lekker duidelijk he Knipoog ).
Dat is zacht en velletje komen dan bijna niet voor. Om het helemaal te voorkomen kan je indd 'stretchen' zoals Ineke2 het omschrijft.
Voor zover ik kan zien op het plaatje heb je een mooie singel, ziet er zacht uit Lachen Van welk materiaal issie gemaakt?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:59

weet je wat ook wel fijner is aan te singelen?
een singel met een stukje elastiek bij de gespen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:05

Nimmedor schreef:
weet je wat ook wel fijner is aan te singelen?
een singel met een stukje elastiek bij de gespen

Heb je wel het risico dat je te strak aansingelt, let daar dan dus goed op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:27

Ik ben ook een watje hoor Haha! .Dus rij ik met gelsingel met elastieken.Van strak aansingellen heb ik nooit iets gemerkt ,mijn paard is veel gemakkelijker geworden sinds ik deze gebruikt.En hij is makkelijk schoon te maken ,je veegt er zo de haren af en als ze zweet dan spoel je hem onder de kraan uit hangt hem op en hij is zo weer droog.Als ik een nieuwe koop wordt het precies de zelfde en hij was niet eens idioot duur ik heb er iets van 35 euro voor betaald.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:33

Ik heb een neopreensingel, en ben er best tevreden over. Als je bij het aansingelen zelf uitademd doet je paard dit ook en zou hij niet zo nel iets doen. Je kan ook iets eten geven zodat hij aan het kouwen is als je aansingelt, dan ontspant hij ook.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:19

Ik heb ook zo'n 'singelhater' en ik ga een thorowgood singel (ofzoiets) kopen daarin zitten allemaal luchtkussentjes ofzo. Maar dat is een hele goede. Er hangt alleen wel een prijskaartje aan; 34 euro.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 07:54

De prijs maakt me niet zoveel uit...
Ik zou wel zo'n bontje er om heen willen, maar dat is wel erg warm nu.... maar wel zacht...
En de singel die ik heb heeft al van die elastiekjes...
Ik weet alleen niet van wat voor materiaal ie is gemaakt.... schaam schaam

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:39

elastische singel zal denk ik wel kunnen Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:14

Ja, die thorowgood singel heeft ook elastiekjes.
Ik reed eerst ook met zo'n bontje, het neemt wel goed zweet op maar ze gaan er ook nog meer door zweten dus dan heeft dat nog weinig zin.
Maar goed dat zweten is opzich niet heel erg.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:25

Hangt er vanaf van wel materiaal het bontje is. Het liefst een natuurproduct (lamsvel). Zijn wel duur, €38,95. Maar het ademt en neemt goed vocht op, dus met de warmte zal wel meevallen Knipoog
Je hebt ook singelhoezen met gel, die kosten hetzelfde als de lamsvel. En dan zijn er nog de kunstbont singelhoezen voor €7,26.
Ik persoonlijk zou gaan voor de lamsvel.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:50

hmm... ik zal morgen naar de winkel gaan en kijken of ze zo'n bontje hebben van lamsvel

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:17

Mijn merrie heeft ook nogal zadeldwang (singelnijd). Bij haar werkt een leren singel beter dan een neopreen. de neopreen is denk ik stroever waardoor het minder glijdt over haar vel. In etappes aansingelen doe ik idd ook. Bontje is leuk, maar lastig om goed schoon te houden zeker met een lamsvellen. Ik heb nu voorgevormde singel met elastiek besteld van prestige is wel duur (rond E 90) maar hopelijk wel afdoende voor de dame. Als ik er eenmaal op zit is het geen probleem meer, maar opstappen doe ik ook van verhoginkje, dan hoef ik minder strak aan te singelen en ik hang niet aan het zadel wat de rug ook fijn vind.

succes

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:25

Wat worden onze paardjes toch lekker verwend he! Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:30

Singel met elastiek is ook prettiger voor het paard. Niet op je strakst aansingelen dan want dan is het juist niet vriendelijk.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:45

Ik ben vaak bang dat het zadel dan afglijdt met opstijgen of met rijden.... maar ik ga het wel iets minder doen...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:47

Kieffer heeft ook een systeem met een stiek om de gesp bewerkt oid zodat het pinnetje heel makkelijk in het gat schiet. Als deze dan van neopreen is is ie 50 euro Tong uitsteken

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:07

En dan te bedenken dat ze in 3e wereldlanden vaak gewoon een touw om de buik heen doen..... Boos!

Wel handig die van kieffer!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:12

Gisteren ging een paard bij ons op de stal liggen, net alsof hij koliek had, die was ook te strak aangesingels met een elastiek singel.
(zal mijn nooit gebeuren zo sterk ben ik niet)