Wat vinden jullie hiervan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Wat vinden jullie hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 00:06

Ik ben benieuwt naar jullie reacties:
Wij ( mn vader en ik) willen dit najaar van Rotterdam naar Schoonoord ( Drenthe) rijden. Ja jullie lezen het goed RIJDEN.
Mn vader met zn Haffie met de huifkar en ik op mn paardje.
Het gaat over een rit van ong 280 km Rolleyes . We willen er ong een week over doen ( een dagje langer of korter maakt niks uit)
De bedoeling is om hoofdzakelijk over fietspaden te rijden aangezien die goed te doen zijn met de kar.
Onderweg slapen we in de huifkar en stallen we onze paarden bij een boer.
Hoe we het precies gaan doen weten we nog niet, maar volgens mij moet het te realiseren zijn, toch Haha! ?
We zijn nu druk aan het uitzoeken hoe en wat.
Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog ( nuttige) tips ?

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:10

Ik vind het echt een leuk idee! Zou ik ook wel een keer willen doen. *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:13

Leuk plan!

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:10

Wat een leuk idee! Dat moet zeker te realiseren zijn! Gewoon goed voorbereiden idd.... stalling regelen, ehbo kist mee (ook voor de paarden).... en dan lukt het wel Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:34

Wat leuk zeg!!
Misschien zou je van te voren de route met de auto kunnen rijden en bij wat boeren of stallen kunnen vragen of jullie je paarden daar zouden kunnen zetten,ter overnachting.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:43

De voorbereiding is het allerbelangrijkste! Heel veel mensen maken de fout door hun paarden niet genoeg voor te bereiden op zo een lange tocht!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 23:55

KellyenXena schreef:
Wat leuk zeg!!
Misschien zou je van te voren de route met de auto kunnen rijden en bij wat boeren of stallen kunnen vragen of jullie je paarden daar zouden kunnen zetten,ter overnachting.


Ik ben al zo vaak naar Schoonoord gereden met de auto ( ga a.s zaterdag weer) maar het probleem is dat je met de auto natuurlijk enkel over de snelweg rij.
Zodra ik de 'fiets'route heb ga ik precies uitzoeken waar we ( en nog belangerijker, de paardjes) kunnen slapen.
Ik heb natuurlijk meerdere adressen nodig omdat we van te voren niet weten hoeveel km we precies rijden op een dag, we hopen op 40-50 km per dag verdeeld over 2-3 delen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:00

idd wat kelly zegt, en verder OK dan! toppie plan !

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 00:01

irish_lady schreef:
De voorbereiding is het allerbelangrijkste! Heel veel mensen maken de fout door hun paarden niet genoeg voor te bereiden op zo een lange tocht!


Zeker weten! *LOL*
Het is wel een lange toch maar zoals ik al zei, willen we ong 40-50 km per dag rijden verdeeld over 2-3 delen. Dat wil dus zeggen ruim 15 km per keer.
Ik rij zelf endurance en dan rij je ook ( ik tenminste met mn klasse1 Bloos )
ong. 30 km per rit. Dan rij je in een behoorlijk tempo en daar doe ik (ruim) 2 uur over.
Nu hebben we heel de dag te tijd voor die afstand, dus het moet te doen zijn.
Onze paardjes hebben een redelijk goede conditie, maar we hebben nog een paar maandjes om te trainen!