Vliegenmasker v. paard met gevoelig. v. licht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vliegenmasker voor paard met gevoeligheid voor licht

Supermask van de paardendrogist zonder oren
7 (43%)
Supermask van de paardendrogist met oren
1 (6%)
Bucas Buzz-off vliegenmasker
1 (6%)
Rambo Flymask vliegenmasker
4 (25%)
Anders, nml..
3 (18%)

Totaal aantal stemmen: 16


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Vliegenmasker v. paard met gevoelig. v. licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:41

Heb de titel misschien een beetje raar ingekort, dit is de hele vraag:

Welk vliegenmasker is het beste voor een paard met gevoeligheid voor licht?

Met de zoekfunctie van bokt kon ik veel vinden over vliegenmaskers, maar niet wat ik wilde weten helaas.

Ik ben vanmiddag met Murphy naar de paardenkliniek geweest voor een scan van zijn pees toen hebben we ook gelijk even laten onderzoeken waarom hij altijd zo met zijn hoofd mept van ongeveer lente tot herfst.
Het blijkt dus dat Murphy overgevoelig is voor licht. Hij kan er niet goed tegen als een felle lichtstraal in zijn ogen schijnt en daarom kan hij zo enorm schudden.
Mij is aangeraden in de wei een vliegenmasker op te doen die UV-stralen tegen houdt. Met rijden zou ik of een vliegenmasker of een paardenpet op kunnen doen en op wedstrijden hier dispensatie voor kunnen aanvragen (voor het rijden is nu niet van toepassing ivm een peesblessure die zowiezo nog een half jaar duurt).

Thuis gekomen van de paardenkliniek ben ik direct opzoek gegaan naar vliegenmasker en volgensmij heb ik de 3 beste eruit gezocht, nu wil ik natuurlijk alleen het beste en aan jullie de vraag: Welke is dat??

De drie maskers die ik heb uitgezocht zijn allemaal UV-stralen weerend en dat moet het zowiezo zijn!

[edit] Titel aangepast ("Poll" verwijderd)
Oscar [/edit]

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:03

Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan maar beter ook niet zeggen welke je moet nemen denk ik Schijnheilig Maar ik denk wel dat het iig verstandig is om er mee te rijden. Als het zou werken dan rijdt dat een stuk ontspannender en lekkerder lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:48

ervaring met die van de paardendrogist met oren,is zeker heel erg goed!
Hij blijft goed zitten,ook met rijden.
zit niet irritant
makkelijk aan en af te doen
goed schoon te maken
helpt tegen licht en vliegen in een klap

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:11

Ik kan je niet adviseren over het merk, maar let erop dat de kap van stevig materiaal (niet van dat slappe klamboegaas) is met 'bolle' plekken voor de ogen. Dan heeft je paardje geen last van de kap met z'n wimpers.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 06:47

ArwenLune schreef:
Ik kan je niet adviseren over het merk, maar let erop dat de kap van stevig materiaal (niet van dat slappe klamboegaas) is met 'bolle' plekken voor de ogen. Dan heeft je paardje geen last van de kap met z'n wimpers.


Dan denk ik dat bij deze de bucas vliegenkap afvalt! Het gaas bij de bucas staat namelijk niet in 1 vorm maar is goed verbuigbaar.. (wel jammer had als mooi setje gestaan bij de vliegendeken van Bucas!)

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:03

De eigenaar van een paard hier die een oogoperatie heeft ondergaan werd de Supermask van Farnam aangeraden. Dat is dus die die de Paardendrogist verkoopt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:47

Ik heb gestemd op het masker van de paardendrogist, zonder oren, maar twijfelde ook met de Bucas. Ik heb beide en ben over allebei erg tevreden.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:50

Ik weet dat Adrienne en Jolande hier op bokt ongeveer het zelfde vliegenmasker hebben als van de paardendrogist, maar die hebben em uit Amerika laten komen (geloof ik). Dat was een stuk goedkoper (heb ik weer gehoord Ziek )
Maar je kunt het ze altijd even vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:39

Ik heb zelf de maskers van de paardendrogist, zonder oren, en die bevallen me prima.
Zijn mooi stevig, sluiten netjes aan en blijven goed zitten.
Ilindra had zomers nog wel eens last van "soep-ogen" maar dat is nu helemaal over.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:46

Ik heb een masker van de Paardendrogist, ook zonder oren.
Echt een superding. En als je erdoorheen kijkt weert hij idd de zon ook.
Ik heb hem tegen de vliegen, gezien Taran weleens een ontstoken oog had. Maar is een heel handig ding.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 18:11

Ik geloof dat ik al bijna een keuze heb gemaakt! Het wordt of de Supermask van de paardendrogist zonder oren of het vliegenmasker van Rambo!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:21

Bij ons op stal heeft iemand ook een paard met overgevoelig voor licht en die heeft die van de paardendrogist met oren. werkt prima

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:49

Ik had ook eentje voor Ewald, die heeft ie helaas gemolt Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:26

Kan iemand mij misschien nog het verschil tussen het vliegenmasker van Ramo en de Supermask vertellen?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:50

Ilindra schreef:
Ik heb zelf de maskers van de paardendrogist, zonder oren, en die bevallen me prima.
Zijn mooi stevig, sluiten netjes aan en blijven goed zitten.
Ilindra had zomers nog wel eens last van "soep-ogen" maar dat is nu helemaal over.


Ik ben het hier helemaal mee eens.
Mijn paard heeft maanblindheid en heeft altijd deze kap op, werkt perfect en gaat lang mee.