Een springpaad in de dop, niet de bedoeling!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Een springpaad in de dop, niet de bedoeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 12:51

Wie kan mij helpen.....

Ik heb een 3 jarige ruin die op dit moment uit alle weilanden springt. De mensen die hem gezien hebben zeggen dat hij 1,20 m vanuit stand springt. En dat doet hij dus rustig 4 keer achter elkaar Stroomdraadjes, hekken en sloten houden hem niet tegen...(Ben wel een beetje trots hoor dat hij springt hoor, maar dit wordt erg vervelend Tong uitsteken ) Nu staat hij in de hengstenpaddock, zonder gras.....ik weet het anders ook niet.

Ik ben hem net aan het inrijden, dus zelf al hindernissen gaan nemen onder het zadel is nog geen optie. Wie heeft er tips om hem achter een normale hoogte draad te houden.

Hij is de enige op stal die het doet, de afrastering is dan ook gewoon goed.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:02

Ik had een merrie van 1,29 die ook met gemak een hoge omheinig nam(en achteraf bleek ze een zwakke rug en achterhand te hebben,vreemd)
Loopt hij misschien alleen??
Want mijn pony liep toen alleen,omdat mijn vriend nog geen pony had (2 maanden, ja ik weet dat is niet goed)
Anders zou ik het niet weten.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 13:42

Quest heeft al in diverse kuddes gestaan met merries, hengsten en ruinen, maar bij geen van alleen blijft hij er in.

Het is echt iets van de laatste 2 weken.....daarvoor heeft hij het nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:45

Draad hoger maken
Kawa sprong eerst ook regelmatig uit het weiland.
Hij deed dit omdat hij alleen stond en naar andere paarden wilden (gelukkig staat hij op deze pensionstal samen met andere)
Wij hebben toen op eigen kosten de draad hoger gemaakt want 130 bleek te laag te zijn voor meneer Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:48

Dat lijkt me inderdaad de enige oplossing, een heel erg hoge draad!

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 16:35

Ik ga dat maar eens overleggen met de stalhouder, en wie weet waait het wel weer over, en wordt meneer het buurten zat.

Dat wordt dus een hengstenland maken voor een ruin Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:03

ik heb bij di van mij 1,5 m hoog draad. daar gaat ze niet meer over heen, mara iets lager sprinmgt ze zo. ook over sloten en alles. denk dat je idd beter het draad kan gaan verhogen.