Gekke bekken trekken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Gekke bekken trekken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 17:29

Ik vraag me af wat dit nou betekent:

Pompidou trekt als ze op stal staat echt onwijs gekke bekken.
Dan steekt ze haar tong aan de zijkant van haar mond uit, en gaat ze ermee klapperen zeg maar!! Clown En dan ook heel raar met haar hoofd buigen etc.
Echt heel debiel om te zien!!
Een vriendin van mij zegt dat dit stalondeugd is, en zegt dat het irritant zou zijn als ze dit ook met rijden zou doen...

Kennen jullie dit 'verschijnsel'??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:24

Ik vind het niet echt vallen onder stalondeugd...misschien meer onder gezichtsbeweging Clown

Als ze het tijdens het rijden zou doen zou ik me ook dood ergeren...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:28

Ik ken een pony die doet dat ook, maar dan onder het rijden, dat is wel erg irritant, want is hij dan ontzettend stug. Maar op stal kan het niet veel kwaad.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:29

Ik heb het niet eerder gezien , en het lijkt me (idd.) ook geen stalondeugd. Ik hoop dat ie er gauw mee ophoud.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 19:18

Hmm ik zal binnekort eens kijken of ze het onder het rijden ook doet.
Ik hoop t niet.
Maar het is dus niet zo, dat ze last van dr tanden heeft of zo??
Ik laat sowiso binnenkort een tandarts komen, voor controle.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:40

hmm doetie het nietr wanneer je hem kriebelt of zo? Of wanneer hij zich zelf kriebelt> Wat je beschrijft lijkt heel erg op wat mijn paardje doet, maar die doet het puur omdat ie aan het genieten is.. Zodra je hem kriebelt op zijn "lekkere plekkie" beweegt hij zijn kont heen en weer, draait zijn hoofd schuin en trekt zijn lip strak.. Lijkt wel een beetje op wat jij beschreef?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:47

Spot doet/deed(?) het ook altijd. Als ze bijvoorbeeld een snoepje had gehad kantelde ze haar hele hoofd en stond ze nog heel lang met haar tong haar wangen af te lebberen en liet hem gewoon naar buiten steken. Heb het haar sinds de tandarts is geweest niet meer zien doen. Wel gaat ze altijd als het lekkers door heeft geslikt met haar mond helemaal open uitgebreid staan herkauwen Verward

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:18

Hai,
Mijn draver doet het ook!
Het is een maf gezicht Clown .
Nu doen meerdere dravers dit en vraag me niet waarom maar het blijkt zo te zijn.
Deze informatie kreeg ik uit kliniek Utrecht omdat ook ik bang was dat haar tanden niet in orde waren.
De arts die haar behandelde zei dat dus en die had ook dravers op een voornamelijk draversstal.
Het is een soort aanwensel.
Toch laat ik ook haar tanden nakijken want volgens mij bijt ze haar wang kapot door een haakje op haar kies.
Groetjes Smousje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 08:23

Het is zeker wel een stalondeugd.
Maar wel 1 in een onschuldige vorm vind ik.

Ik ken wel enkele dieren die dit gedrag ook vertoonden en geen van allen lieten dit gedrag met rijden zien.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 08:24

lijkt me een grappig gezicht!
maybe oefend ze voor carnaval?
Haha! *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:57

Pablo bij ons op stal doet dat ook, hij doet het niet met rijden. Zolang ze geen verkeerde spieren gaan ontwikkelen en er verder geen negatieve gevolgen aan hebben is het echt niet schadelijk ofzo volgens mij.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 12:01

Het stoort me ook niet of zo, ik moet er iedere keer gewoon hard om lachen...
Wel vreemd hoor, maar het is dus zeker geen slecht idee de tandats erbij te halen.
Ik heb het idee dat ze het echt doet om aandacht te vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:01

Een pony bij ons op stal staat heel vaak met zijn lippen te klapperen. Dat is heel irritant om te horen en valt ook echt onder een stalondeugd. het is namelijk een stereotype gedraag waardoor het beest in een soort staat komt die gelijk is aan het gevoel wat ze krijgen door weven, dwangmatig rondjes lopen, kribbebijten e.d.
Deze pony doet het onder het rijden gelukkig niet.