sloom!!!Help wie herkend dit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

sloom!!!Help wie herkend dit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 15:27

Mijn Raiza is 5 jaar oud en is een arabier, super braaf!
Tijdens het rijden is ze niet erg voorwaarts, ook door middel van overgangen rijden is ze niet heel voorwaarts te krijgen.
Ik heb iedere week privéles. Mijn instructeur zei dat is het eens moest proberen met een zweepje, maar daar reageert ze zo fel op dat ze weg stuift en ik haar weer terug moet nemen. Dat rijdt dus alles behalve prettig. Dus de oplossing zijn sporen, in begin vond ze dat ook vreemd, maar reageerde daar niet overdreven op en was ze lekker voorwaarts en fijn aan de hulpen.

Ze kreeg van mij 2 keer per dag 1 kg Derby Compact en ½ kg kruiden reform muesli van Havens. Tot ze begon te stuiteren en daarna kreeg ze ¼ kg Derby compact en ¼ muesli. Daar deed ze het heel goed op. Ik weet het als ze het goed doet niet veranderen, maar toch gedaan.

Haar vacht zag er al niet zo lekker uit toen ik haar kocht. Ik had als tip gekregen dat ik de muesli vervangen moest door Herbasan, daar reageren jonge paarden goed op en paarden met vachtproblemen. Maar heb haar ook gewassen met imaverol en de vacht is nu stukken beter.

Maar nu ik over was op de Herbasan en het buiten steeds warmer wordt, wordt Raiza verschrikkelijk sloom???

Heb haar sinds een week van de Herbasan (heeft ze in totaal 2 weken gehad) afgehaald en de Derby Compact en kruiden reformmuesli omhoog gegooid. Ze heeft nergens fut voor. Iemand ideeën??? Wat is hier de oorzaak van. Verder ziet ze er goed uit en geeft geen tekenen van dat ze ziek is.
Ooooh ja vergeten ze goot sinds deze week ook met draven haar hoofd omhoog tijdens het rijden, met longeren echter niet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:04

Denk dat je meer tips etc. krijgt als je dit bij rijtechnisch zet, of is ze het ook buiten het rijden?

Verder kan het zijn dat ze last heeft van het zadel oid omdat ze het alleen onder het zadel doet.

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:40

Ze doet het niet alleen onder het zadel ook met longeren is ze slomer dan anders.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:49

Mijn paard is ook best bang voor de zweep, al heb ik hem daar nooit pijn mee gedaan. Ik zou als ik jou was toch proberen om met zweep te rijden.Daarvan wordt ze erg voorwaarts, zeg je. Je moet hem gewoon naast je houden en er niet mee 'slaan'. In het begin zal ze misschien even wild doen, maar ik denk dat dat na een tijdje weg gaat. Ze is misschien nu bang voor de zweep. Ik denk dat het beter is als je een paard terug moet nemen, dan de hele tijd aansporen. Als ze gaat racen, gewoon kleine voltes maken. succes ermee

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:57