wel n kans geven of neit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

wel n kans geven of neit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 16:08

Ik heb een leuke jaarling merrie gezien.....
Alleen heeft ze onder har hoofd tussen de kakaen/wangen opgezette klieren....

En ze heeft vocht on dr kogel en in dr knie geloof ik...
Plus dat haar voetjes nu al knakgeluid geven als ze loopt........Ze is pas 1

Zal ik haar een kans geven en da vragen of het wat is om te kijken?
Of zou het op ocd uitlopen en een nutteloos consult zijn?

goretjes linda

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:14

vraag aan de DA of ze er wat aan kunnen doen.. en of het veel geld kan kosten.. zo kun je al makkelijk je beslissing maken..


Succes hé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:17

Ellende krijg je toch wel, dus waarom zou je het kopen?

Waarom zoek je niet naar een wat ouder paard waar je al lekker mee aan de slag kunt?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 16:19

Wil graag een jaarling Clown eigenwijs he...
Dan kan ik nog een band opbouwen en ondertussen een beejte sparen....
Plus dat ik een alag budget heb een rijpaard heb ik geen geld voor dus ook niet voor de dure stalling en zadel hoofdstel...

En een jaarling kan ik wel betalen Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:23

Kun je niet beter een paar jaar lekker sparen en zolang een verzorgpaard zoeken?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:25

Ik zou het diertje laten staan..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:31

Ik wil nu niet de grote zeikerd uithangen, maar als je voor al die dingen geen geld hebt, hoe denk je dan je paard te gaan onderhouden? Wat ga je doen als ie een keertje ziek word (en met slokdarmverstopping naar de kliniek moet, rekening van dik 1700 euro ) etc. etc.

Dat van die band opbouwen met die jaarling is een leuke gedachte, maar ik spreek uit ervaring dat je met een ouder paard net zoveel binding kunt hebben. Het komt in elk geval een stuk sneller omdat je meteen meer met dat paard kunt doen.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:36

Niet doen! Er zijn genoeg andere leuke paarden (ook jaarlingen). Ik denk dat je met dit paard een heleboel ellende op de hals haalt.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan met een driejarige die alleen maar op de wei had gestaan. Ze had een enorme schiefel bij hak vlak naast een pees. Nu geen probleem, maar wie weet wat er gebeurt als ze echt moet gaan werken? Met pijn in mijn hart heb ik het paard laten staan. Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een 5-jarige merrie. Echt een leuk ding!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:44

Ieder paard verdient een tweede kans, maar in dit geval zou ik haar toch laten staan. Of gaat ze direct naar de slacht? Die opgezette klieren hoeven het probleem niet te zijn, knakkende gewrichten ook niet, maar wil je echt nog geld pompen in een paard waar je niet zeker van bent of je er ooit op kunt gaan rijden?
En die band die beter is als je het paard al van jongs af aan hebt...dat is dus niet waar. Je kunt het character een beetje schatten, maar ik heb een beter band met mijn merrie van 9 (waar ik op het kunnen rijden en waar ik het gevoel had dat het echt klikte) dan met mijn zelfgefokte veulen, waar ik nog niet zoveel mee heb gedaan en waar ik maar af moet wachten of het ook onder het zadel klikt.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 16:51

zep , ik kan het heus wel betalen anders koop ik er geen ik ben neit dom
Koop ik een jaarling dan hou ik nog dierenarts geld over, koop ik een rijpaard waar ik veel meer voor kwijt ben dan houd ik dat niet over...
snap je en ik wil graag een jaarling, waar maak je je druk om?
Plus dat mn ouders achter me staan Lachen

Iedereen zegt steeds koop gewoon een rijpaard.......het gaat niet om het rijden ofzo hoor....ik wil graag een jaarling en ik hoef niet perse nu al te kunnen rijden...

Verzorgpony's heb ik al ik verzorg bij een fokkerijtje Lachen zie profiel daar staan de haffen in Lachen

En nee cassidy, ze gaat neit naar de slacht voor zover ik weet Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:02

Hey bakkie wat jammer....maar ik zou er een dierenarts naar laten kijken, en daarop af gaan, als er ook maar een kans is dat het niet goed zit niet doen.
Erg jammer, maar de jaarling was juist om te sparen...en als het mis zou zijn zou je die kans misschien wel helemala niet hebben.

Over dat vocht, Par heeft al vocht in haar benen *en meerdere paarden naar wat ik ondertussen gehoort heb* als ze mok heeft, ze had nu een heel klein stukje mok in haar vetlok verborgen en het was meteen weer raak.
Misschien dat je dat iig kan controleren?

Verder weet ik na je andere topics dat je er goed over nagedacht hebt dus daar ga ik niets over zeggen Knipoog

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 20:37

Dank je Lachen
Tuurlijk denk ik er goed over na ik wil geen enkel risico lopen dat het slecht met het paardje af loopt!
Ik wil een paardje die gelukkig samen met mij door het leven kan gaan Lachen
Er zijn al mensen aan het rondkijken voor me....
Misschien wordt het ook wel n hafje.....Ik zal wel zien wat er op mijn pad komt er is heus wel een lieverd die op mijn aandacht wacht