Wat moet ik doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

een paard kopen, terwijl ik zelf niet genoeg tijd heb?

ja tuurlijk, je droom komt uit
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 21:59

ok, ik sta dus voor een zeer groot dilemma. Ik heb een paardje gezien, echt een pracht beesie.
Een zwarte merrie, kwart Fries, geen aftekeningen, zonder papieren, zadelmak kent de basis, goede springer (en ik ben een springer) 3,5 jaar oud en nu 1.62 groot.

Ik ben zo verliefd op dit beestje, hij moet 5 of 6000 gulden kosten

Maar, omdat ik volgend jaar ga studeren in groningen, maar hier blijf wonen zal ik weinig tijd hebben, omdat het van groningen naar hier 1,5 uur reizen is.

Ik kan de stalling e.d. wel allemaal goed betalen.

Maar, het kan dus alleen als ik een bijrijder zou nemen.

wat vinden jullie dat ik moet doen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:02

je koopt op de eerste plaats een paard voor jezelf en niet voor een ander.
Er zijn zat paarden!
Wacht tot je meer tijd heb en schaf dan je eigen paardje aan, dan heb je er ook meer plezier van.

Groetjes Anke

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:19

Mischien kun je haar samen met iemand kopen.

Dat als jij weg ben de ander voor het beest zorgt.

De kosten kun je meerdre manieren voor hebben.

Bijv. Als jij weg bent of delen jullie de kosten of je laat de ander de volledige kosten betalen.(jij hebt immers geen plezier van je paard)

Ik ken meerdere mensen die dit doen.
Als je goede afspaken maakt en een contract kan er bijna geen ruzie van komen.

Succes verder Femke

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:03

Dat zou ik ook doen. Gewoon er met z'en tweeën voor gaan. Je moet dat iemand bereidwillig vinden en goede afspraken maken Lachen .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:20

Je moet jezelf niet pijnigen en aan zoiets beginnen als je zeker weet dat je het kunt waarmaken. Want als je volgend jaar uiteindelijk tot de conclusie zult komen dat je dat paard er uit moet doen, ben je er veel erger aan toe. En laat die friese merrie maar staan, er zijn geen papieren bij en ik vind haar nog aan de dure kant. ER komt wel ooit een nieuwe kans, maar zorg dat je dan die studie hebt afgerond zodat je niet heen en weer geslingerd wordt tussen studie en paard. Als je werkt is het tijd genoeg om aan een eigen paard te beginnen. Als je werkt ga je 's avonds naar huis en dan ben je klaar, je hoeft dan niet meer te studeren of zo.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 14:58

Ik vind ook dat je geen paard moet kopen als je er de tijd niet voor hebt.
Wacht eerst maar eens tot je afgestudeerd bent en kijk dan maar verder. Als je over een paar jaar een baan hebt is het ook veel gemakkelijker om alle eventuele tegenslagen te kunnen vergoeden. Als je 1,5 uur moet reizen naar Groningen is dat op zich al best lang maar vergeet niet dat je ook nog een hoop huiswerk mee krijgt die je 's avonds als jij bij je paard hoort te zijn nog moet maken. School gaat voor daarna het paard....en ik weet t ik lijk nu ik dit zo zeg vast op je ouders maar het is helaas wel waar.
Maar als jij graag een springpaard wil hebben lijkt een kwart fries mij eigenlijk niet zo geschikt. Elk paard kan springen maar de ene heeft zijn bouw meer mee als een ander en friezen kunnen over het algemeen niet zo verschrikkelijk goed springen. Denk er dus ook goed over na wat je nou werkelijk met dit paard wil en wat dit paard je te bieden heeft.

Groetjes van Jessica!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:05

fsoudan schreef:
Mischien kun je haar samen met iemand kopen.

Dat als jij weg ben de ander voor het beest zorgt.

De kosten kun je meerdre manieren voor hebben.

Bijv. Als jij weg bent of delen jullie de kosten of je laat de ander de volledige kosten betalen.(jij hebt immers geen plezier van je paard)

Ik ken meerdere mensen die dit doen.
Als je goede afspaken maakt en een contract kan er bijna geen ruzie van komen.

Succes verder Femke


dat zou ik dus nooit doen. want wat doe je als je ruzie krijgt Verward
dan kun je nog zo'n goed contract hebben maar volgens mij werkt dat gewoon niet. er zijn altijd wel dingen waar jij anders overdenkt als de andere eigenaar. Afbeelding

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:31

als hij er geschikt voor is o buiten te staan en je hebt de mogelijkheid. ook moet je zorgen voor iemand die hem goed verzorgt. als je paard er maar niet onder lijdt..........

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:36

Ik ga mee met de rest. Ik vind ook dat je geen paard moet kopen als je nu al weet dat je niet genoeg tijd hebt. Verder zou ik geen afspraken maken om een paard met zijn tweeën te kopen, er ontstaan vaak problemen (dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurt hè!).

Verder vind ik dat paardje wat je kan kopen ook veel te duur. Geen papieren en daarbij nog helemaal groen ook! Zou ik niet doen!

Succes!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:43

loulou"]
[quote="fsoudan schreef:
Mischien kun je haar samen met iemand kopen.

Dat als jij weg ben de ander voor het beest zorgt.

De kosten kun je meerdre manieren voor hebben.

Bijv. Als jij weg bent of delen jullie de kosten of je laat de ander de volledige kosten betalen.(jij hebt immers geen plezier van je paard)

Ik ken meerdere mensen die dit doen.
Als je goede afspaken maakt en een contract kan er bijna geen ruzie van komen.

Succes verder Femke


dat zou ik dus nooit doen. want wat doe je als je ruzie krijgt Verward
dan kun je nog zo'n goed contract hebben maar volgens mij werkt dat gewoon niet. er zijn altijd wel dingen waar jij anders overdenkt als de andere eigenaar. [img]
http://www.smilies.nl/natur/ylflower.gif[/img]
[/quote]

Zo slecht is dat niet! Beer is officieel van mij, ik heb hem betaalt, maar ik "deel" hem met mijn vriendin! We doen om de beurt z´n box mesten, onze kinderen rijden hem om de beurt enz. Op di, woe en zondag heb ik hem en op ma, do en vrij mijn vriendin. De zaterdag gaat op afspraak. De kosten van box, voer, smid en DA delen we ook. Dit doen we al 1 1/2 jaar zo en functioneert prima!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:55

Kopen, gewoon met zijn 2 en er voor gaan! Wel eerst goedde afspraken erover maken!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:00

Als je haar met zijn 2e koopt... zou ik nooit doen, als je zelf genoeg centjes hebt koop haar dan zelf *kom je nooit in het dilemma van als een iemand bv verhuist* en maak bv een contractje van : samen de stalling betalen en de da kosten delen enzo...

Maar opzich, als je nu al weet dat je er geen tijd voor hebt, kun je dan niet beter zelf een leuk bijrijdpaardje zoeken?
Want je kunt nu wel een schitterend paardje kopen maar als je er niet genoeg van kunt genieten?

En als je over 1/2/3 jaar gaat kijken vind je vast wel een ander leuk paardje *in die prijsklasse is er zat keus!*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:01

Laten staan om de eerder genoemde redenen,
zoals Desiree al zei zijn er zat bastaarden voor minder te koop.
Deze moet dan wel heeeel speciaal zijn voor dat geld!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 00:13

nou kijk, iedereen die haar ziet is super gecharmeerd van haar!!!
En haar spring kunsten lijken echt goed, helemaal voor een kwart fries.

Toch begin ik ook steeds meer in te zien dat ik haar misschien toch maar moet laten staan, ookal zal het erg moeilijk zijn.

Ik heb een vriendin van mij, die absoluut niets met paarden heeft om advies gevraagd, en die zij nee, maar nu jullie ook voor het grootste gedeelte nee zeggen.

Misschien is het samen kopen een optie.

Of wat denken jullie hiervan.....
De fokkers benaderen, vragen of ze een veulentje van dezelfde merrie verwachten of hebben, die kopen en over drie jaar beleren, dan heb ik namelijk wel meer tijd.

Ik moet nog even diep na denken hoor... de verleiding is erg groot!!! Frusty

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:52

Waarom ga je niet in Groningen wonen als je daar gaat studeren? Dat scheelt je drie uur reistijd per dag. In Groningen is zowel woonruimte als een plekje voor je paard niet zo duur als in de rest van het land.
Groningen is echt een leuke stad om te wonen, zeker voor studenten!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 00:16

ja, dat zal best, maar hier is het nog goedkoper stallen dan in groningen, heb ik van Naz begrepen, hier is dat namelijk maar FL200,- per maand!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 00:26

Hangt er wel van af waar je hem neerzet hè Haha!

Ik betaal op de manege die qua ligging dus supergunstig ligt (vanuit Groningen-centrum een kwartier fietsen) 450 gulden. Er zullen wel goedkopere plekjes in de omgeving zijn, maar dan zit je buiten de stad en dus ook weer meer reistijd.