kleine balen kuil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

kleine balen kuil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 10:25

Ik heb met de "zoekfunctie" nu erg veel onderwerpen hier gelezen over kuil of hooi.
Ik vroeg me alleen af (en kon het niet vinden Lachen ), kan iemand me iets meer vertellen over die kleine baaltjes kuil.

Hoe groot/zwaar zijn die ongeveer? En kun je die zelf makkelijk verplaatsen naar de wei bijvoorbeeld zonder hulp van een tracktor, heftruck of wat dan ook? (of desnoods in kruiwagen of op aanhanger)
En wat kosten die kleine baaltjes kuil ongeveer?

Alvast heel erg bedankt!

groetjes Annemarie

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:35

ik heb geen idee, maar ik zou het inderdaad ook wel willen weten.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:41

bestaan er dan kleine baaltjes kuil??
Anders meot je eens rond gaan vragen bij boeren in de buurt(of waar je je hooi/stro vandaan haalt Lachen )

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:52

Kleine baaltjes kuil wegen zo'n 25 kilo. De kosten verschillen per leverancier. Gemiddeld zit je zo op 5 euro per baal. De grootte verschilt of ze rond of vierkant zijn gebaald. Meestal zie je ze in het vierkant en dan is de grootte vergelijkbaar met een pak houtkrullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:43

ik ken de kleine balen, vierkant, kuil van 50 kg en kosten 7,5 euro.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:05


Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:05

Ik heb kleine balen, van ongeveer 40 kg, ze kosten 5,50 euro (thuisgebracht) en is speciaal voor paarden gemaakt, langstengelig, grof en niet te nat.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:36

Die kleine baaltjes wegen ong. 30 tot 40 kilo en kosten varierend van 5.00 euro tot 8.00 euro. Laat je goed voorlichten of het hooi geschikt is voor paarden, dus dat het niet nat is en grof en langstengelig. Je kan de baaltjes verplaatsen op bv. een steekkarretje, maar idd ook op een aanhanger. Je heb dan wel iemand nodig die je helpt met hem erop te tillen. Wij vinden het ideaal met 1 paard. We voeren ong. 4 a 5 dagen met 1 baaltje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:36

Waarom mag het niet grof en langstelig zijn? Ik dacht juist dat dat ideaal hooi voor paarden is, voordroog dus niet?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:09

Ophelia schreef:
Die kleine baaltjes wegen ong. 30 tot 40 kilo en kosten varierend van 5.00 euro tot 8.00 euro. Laat je goed voorlichten of het hooi geschikt is voor paarden, dus dat het niet nat is en grof en langstengelig. Je kan de baaltjes verplaatsen op bv. een steekkarretje, maar idd ook op een aanhanger. Je heb dan wel iemand nodig die je helpt met hem erop te tillen. Wij vinden het ideaal met 1 paard. We voeren ong. 4 a 5 dagen met 1 baaltje..



grof en langstellig mag wel. Te nat niet. het mag net geen hooi zijn. Dat is het ideale voordroog/kuil. Kleine balen wegen inderdaad tussen de 30 en 45 kilo. Hangt er vanaf hoe droog het kuil is. Ik vind kleine balen ideaal voor personen met een klein aantal paarden. Wie maar 5 paarden heeft is het ideaal om met zo'n kleine balen te werken. Minder kans op verderf van het kuil en ze zijn makkelijk door 2 personen (of een hele sterke) te verdragen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:40

30-40 kilo prijs varieert van 6 tot 8,50 euro. Je kan het beste voordroog nemen: dit is bijna hooi, maar dan zonder stof. Het vervelende van kuil is nl. dat het gauw schimmelt als er lucht bij komt, vooral in de zomer. Met voordroog heb je dit minder en de paarden vinden het ook lekkerder. Je moet trouwens van kuil/voordroog niet teveel van bijvoeren ivm eiwitten. Je kan zo'n pak gemakkelijk op een kruiwagen vervoeren. Wel als je het openmaakt het plastic erafhalen ivm broei.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:29

petraaken"]
[quote="Ophelia schreef:
Die kleine baaltjes wegen ong. 30 tot 40 kilo en kosten varierend van 5.00 euro tot 8.00 euro. Laat je goed voorlichten of het hooi geschikt is voor paarden, dus dat het niet nat is en grof en langstengelig. Je kan de baaltjes verplaatsen op bv. een steekkarretje, maar idd ook op een aanhanger. Je heb dan wel iemand nodig die je helpt met hem erop te tillen. Wij vinden het ideaal met 1 paard. We voeren ong. 4 a 5 dagen met 1 baaltje..



grof en langstellig mag wel. Te nat niet. het mag net geen hooi zijn. Dat is het ideale voordroog/kuil. Kleine balen wegen inderdaad tussen de 30 en 45 kilo. Hangt er vanaf hoe droog het kuil is. Ik vind kleine balen ideaal voor personen met een klein aantal paarden. Wie maar 5 paarden heeft is het ideaal om met zo'n kleine balen te werken. Minder kans op verderf van het kuil en ze zijn makkelijk door 2 personen (of een hele sterke) te verdragen.
[/quote]

Ik bedoelde idd dat het het beste is als je grof en langstengelig hooi hebt. Nu ik het terug lees staat het er idd niet erg duidelijk Cool .

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:26

Bij Thijssen in Gassel verkopen ze baaltjes van 15 kg. Nog handzamer dus, kan ze zelf op de hooizolder tillen. Kosten rond de 3 euro per baaltje. Kwaliteit is vrij constant.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:27

Trouwens, in dat formaat verkoopt hij ook vacuum snijmais. Ideaal om je paard op gewicht te krijgen.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:13

Enig idee waar kleine baaltjes voordroog worden verkocht in Twente?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:40

Kleine balen van +/- 55 kg, 7,50 euro per baal, speciaal voor paarden geoogst, afmeting = lengte rum 100 cm x 45 x 45/50 cm.
Ik kan ze baas en rol ze zelf binnen.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:59

Tussen de 40-5- kilo per baaltje............8 euro per stuk
Qualiteit is redelijk constant , soms zitten er iets nattere tussen, maar ik heb ze ook wel eens zo droog gehad, dat het net hooi was inclusief stof Boos! .