Zeer dringende trailer vraag (spoed!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Zeer dringende trailer vraag (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:43

mijn pony moet aanstaande donderdag (dus 3juni) op de trailer mee samen met een ander paard (dat ze niet kent). mijn pony is gewend om alleen te staan en heeft al heel lang niet meer op de trailer met een ander paard samen gestaan.
ik zelf heb haar ook nooit met een ander op de trailer gezien, maar alleen van horen dat ze nogal vervelend is, lomp trappen enzo naar ander paard. heeft iemand tips voor mij? hoe ik haar rustig op de trailer krijg? alvast heel erg bedankt!!

[edit] Capslock uit titel verwijderd
Oscar [/edit]

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:56

Laat de paardjes eerst aan elkaar wennen/kennismaken... Is het ook niet meer zo vreemd voor hem...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:58

Ik weet niet hoe lang de rit is, maar misschien kun je van tevoren al even oefenen, dus met beide paarden op de trailer een rondje rijden om te kijken hoe het gaat. Dan sta je donderdag niet voor vervelende verrassingen.
Verder sluit ik me bij Boomer aan.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:14

we hoeven maar 20minuutjes hooguit half uurtje en dan na de les weer terug en helaas is er geen tijd om ze van te voren aan elkaar te laten wennen.. dus is het op hoop van zege en als ik merk dat ze met laden enzo al begint te kloten dan is het jammer dan, maar aan de andere kant krijgt ze dan dus wel haar zin!! dus het is nogal dubbel...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:15

ik zou haar wel kort vastbinden zodat ze niet met elkaar kunne sneufelen. dat voorkomt een hoop geweld.
succes verder!

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:41

dankje!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:05

Hoe reageert je paard normaal op paarden die ze niet kent?? Indien dit dus nogal fel is, zou ik haar zoiezo mega kort zetten in de trailer zodat ze niet bij elkaar kunnen komen.... Mocht ze altijd wel rustig reageren... laat dan de paarden desnoods VOOR het laden alvast even aan elkaar snuffelen, waarschijnlijk staan ze dan toch een stuk rustiger in de trailer.
Succes alvast

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:11

Kort vastzetten idd zodat ze niet kunnen snuffelen en eventueel onder stang door vastzetten. Moet de stang wel goed geborgd zijn, anders krijg je daar weer problemen mee. Verder zou ik hem goed inpakken in de beschermers, andere paard ook, want als er 1 begint te meppen heb je kans dat de andere zichzelf ook beschadigd. Wel even doorpakken.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:36

dankje wel voor de reacties, ik laat zowieso wel weten hoe t is gegaan!! en beschermers heb ik zowieso om op de trailer, vind ik altijd wel zo veilig ja.