leren laarzen te wijd> smaller maken hoe??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

leren laarzen te wijd> smaller maken hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 23:58

ik heb een paar nauwelijks gebruikte petrie windsor laarzen gekocht, kuitmaat is goed,hoogte is goed ,alleen voet en de ruimte naast en boven mijn hiel vallen erg groot uit,(ik denk dat de breedte van de voet , teveel is want volgens de maat die in de laars staat moet het toch echt maat 41 zijn die ik normaal wel pas. de breedte van de voet is echter 10,5 cm!! hierdoor zakt mijn laars nu af en kom ik dus met elke lichtrijd beweging hoger met mijn hiel in mijn laarzen erg irritant!! Boos! nu vroeg ik mijzelf af is er een mogelijkheid om je laars KLEINER te laten maken? (ik heb dus wel het model met coating, weet niet of het dan mogelijk is)bijvoorbeeld door rits, of opvullen van de ruimte naast enkel of zoiets HELP!!!! Verward

alvast bedankt voor jullie reacties OK dan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:45

Ik heb hetzelfde probleem, maar ze zijn te wijd omdat ik wat afgevallen was. Ze zakken af en als ik mijn hak uitdruk komt er een deuk naar binnen toe (tegen de enkels en het scheenbeen aan) en die doet best pijn. Een rits erin vind ik echt niet mooi. Ben dus ook benieuwd naar het antwoord.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:47

Volgens mij kan t wel, maar weet niet of t bij alle types kan.
Ik heb petrie standard smaller laten maken, bij huet in houten.
T ziet er super uit, je ziet er echt niks van!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:51

leer kan je bij warm weer van vorm veranderen. het leer word dan soepeler. het beste is om je leren laars vol te gieten met warm water en er dan in te stappen. de laars trekt dan om je been heen en maakt de perfecte pasvorm. hou hem ff aan en stap eruit. kiep het water er dan wel uit en laat hem goed droegn. het water in de binnekant kan geen kwaad bij leren laarzen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:57

Er moet zo'n 1,5 cm aan omvang af bij mij denk ik. Komt de verhouding van de laars dan niet verkeerd te liggen? Ik bedoel, ze zijn aan de buitenkant hoger en als je er aan de achterkant een stuk uithaalt dan komt dat hoge stuk toch verkeerd te zitten?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:27

Ik zou er toch een rits in laten zetten. Ik wou dit eerst ook niet, ik vond het lelijk enzo
maar toen moest ik wel want oprekken (bij mij waren ze te strak) hielp niet.
Nou het zit er erg netjes in! en ik wil niet meer zonder rits Haha! t is zo fijn!! makkelijk in en uit je laars! en als je t te warm hebt, even een stukje open Haha!
ik raad het zeker aan!

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:33

Hai,

Dus ik ben niet de enige met een laarzenprobleem. Ik ben ook flink afgevallen en mijn dure op maat gemaakte Petries zakten behoorlijk af als ik reed. Nu ook nog iets, maar niet heel storend en opvallend.

Wat ik heb gedaan:
* scheve hakjes (verkopen ze van petrie in ruitersportzaken)
* daar overheen een wollen inlegzooltje.
Je wreef en je voet komen dan iets omhoog. Misschien is je probleem daarmee opgelost. In ieder geval een (goedkope) optie.
Ik heb overigens ook een rits, vond het niet mooi, wel praktisch, gebruik hem helemaal niet meer. Als je wat forser bent is het echt een uitkomst!

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 23:51

ok bedankt allemaal voor jullie reacties!!!
heb deze week toch maar een paar Petrie Anky's op m,aat laten maken , dus.......heb ik nog een prachtig paar terrie's windsor te koop (maat 7-41-56)

groetjes cindy