GEZOCHT! Weidegang omgeving Huizen (Gooi)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

GEZOCHT! Weidegang omgeving Huizen (Gooi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 19:39

Eerdaags moet 1 van mijn verzorgpaarden helemaal naar Hilversum verplaatst worden omdat er te weinig gras is bij ons en mede omdat we nergens anders weidegang kunnen vinden.
Voor de mensen die een beetje bekend zijn in Huizen en omgeving kennen vast wel familie de Gooier, hier zijn we ook wezen informeren voor weidegang (in dit geval op het Bollenlaantje als ik me niet vergis) maar naar onze smaak vroeg hij veel te veel. Dus dit is ook geen optie.
Dus wij zijn eigenlijk nog steeds weilandzoekende, het zou dan gaan om 2 tot 4 paarden, bij voorkeur een stuk land dat niet zo kaalgevreten is, want juist daarom gaan ze bij ons het land af. We zijn echt puur en alleen op zoek naar land, niet naar stalling, en bij voorkeur wel toezicht.
Als het land dichtbij genoeg is om heen en weer te rijden worden 's avonds de paarden gewoon weer bij ons in de weide gezet zodat we wel toezicht hebben. Als iemand een weiland weet, laat me dit even weten.

Het zou gaan om een kleine KWPN tuiger, een nogal rustige arabier en mogelijk een arabier/haflingerkruising en een tinker. Die laatste 2 zijn niet zeker.

Groetjes

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:13

Jah, ik ben bij Budje de Gooier geweest, die heeft zo ontzettend veel land... Dat stuk land waar wij voor gingen is ongeveer even groot als 1 zo'n rechthoekige lap grond in eemnes, maar hij vroeg daar 70 euro voor, zelfs als er meer paarden zouden staan en als de paarden 's avonds uit de weide zouden gaan... Dat was ons een beetje teveel van het goede. En eigenlijk is eemnes net wat te ver... maar wel een goed alternatief als er echt niks ander is dichter in de buurt.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:25

Ja, op het Bollenlaantje is we; toezicht, vandaar dat we de paarden daar wilden hebben. Maar het is niet de bedoeling dat de eigenaar van het land stalling moet hebben, het is de bedoeling dat we aan het begin en het einde van de dag de paarden brengen en halen van het land en die naar onze eigen stalling brengen (in Huizen) Eemnes neemt daarvoor teveel tijd in beslag. De stallen liggen aan de Bussum-kant van Huizen zegmaar. In Bikbergen, op de grens. Vlakbij Oud Bussem en de Gooise rijvereniging.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 21:29

Ja, ik sta inderdaad bij van Leeuwen Boomkamp Lachen en ja, maar tis jammer dat hij er zoveel voor vraagt... We hebben er ook al over gedacht de paarden zegmaar in het Natuur reservaat daar in de buurt te laten staan, maar het Goois Natuur Reservaat moet niks van paarden weten.... Dat is dus flink K**

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 17:52

je bedoelt richting eemnes fellor? ik ben bang dat dat ook net iets te ver is, maar het is iig beter als hilversum... hoeveel vraagt men ervoor en is er voortdurend voldoende gras? want het paardje waar het om gaat is al 20 en we voeren het beessie helemaal scheel :S maar ze komt geen grammetje aan. Als het land leeg raakt en ze kunnen niet overgeplaatst hebben. dan hebben we er weinig aan....

Tips zijn nog altijd welkom Lachen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, Paardengek81, posje en 93 bezoekers