Ik wil een pony of een klein paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:32

Té blond Tong uitsteken

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:34

biepp"]
[quote="Mik_beer schreef:
Haloo!! Ik heb ook een paard, en de stalling betaal ik van mn eigen zakgeld, ik krijg wel 30€ per maand, en ik betaal daar 20€ van aan een boer, waar paardej staat. En vor die andere 10€ haal ik wol en maak ik halsters, en soms een sjabrakje, en een zadel heb ik heel goedkoop gekregen van Sinterklaas. Dus Boos!



een wollen halster en gebreide shabrak, gaat vast erg lang mee Scheve mond

maarem, bij welke boer sta je? voor 20 euro wil ik er wel 10 paarden stallen!! of eet jouw paard niets?
[/quote]

Ik neem altijd stiekem brood van huis mee, en doe ik net of ik die opeet, dan merkt me moeder het toch niet!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:36

Een paard is heel duur.
Je moet je stalling betalen, de hoefsmid, de DA, en in het begin je paard, je zadel, je hoofdstel.. Dat moet je allemaal niet onderschatten. En er gaat wel eens iets kapot.

Per maand kun je snel naar de 300-350 euro gaan hoor

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:27

Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 31-05-04 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:28

leuk bedacht hoor, maar afgezien van de kosten: hoe wil je dit voor je ouders gaan verbergen? als zij niet willen dat je een paard krijgt, en je doet dit toch, zijn ze vast niet blij ~~}> want hoe wil jij gaan verklaren dat al je zakgeld zomaar op is, dat je elke dag een paar uur weg bent (want je moet je paard verzorgen) en dat je elke dag naar paard stinkt?

eerst goed nadenken!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:34

Ik wil ook een stalling van 20 euro. Lijkt me wel wat. Koop ik direct er wat paarden bij.
Sorry hoor maar als je ouders niet mee willen werken, en je bent zelf nogal jong (zo komt het over) lijkt me het geen strak plan nu al een pony te gaan zoeken enzo
Zoals al eerder gemeld is het nemen van een pony niet hetzelfde als het kopen van een barbie. Een pony gaat lang mee, moet elke dag aandacht en eruit gehaald worden en kost gewoon vreselijk veel geld.
Dat verhaal van een paard voor 30 euro in de week neem ik dan ook niet serieus. En wollen dekjes en halsters.....

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:38

Volgens mij was het verhaal van Mik_beer ook niet serieus bedoeld... Haha!

Maar ik zou gewoon even de links die Vonnie84 gaf even doorlezen, misschien kom je er wel uit met je ouders! Succes...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:53

Sommige mensen hebben zeg maar het geluk van "paard-minded" ouders te hebben. Die kunnen met behulp van hun ouders wel een paard kopen (al vergt dat ook wel al heel wat zeur-werk).

Je kan alleen maar hopen dat je ouders een paard kunnen en willen betalen. Maar als ze het echt niet willen, dan zal je dit idee toch nog wel een paar jaar uit je hoofd moeten zetten.

Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders zelf ook van paarden zijn beginnen houden.
En omdat ik dit geluk heb gehad en anderen niet, zal ik geen denigrerende opmerkingen maken, wat anderen blijkbaar niet kunnen laten. Maar ik wil je wel waarschuwen (en dat willen de anderen duidelijk ook): wees niet onrealistisch en laat je niet vangen aan de leuke kanten van het paarden houden. Er komt heus heel wat bij kijken.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:56

Curly85, en voor de andere blonde Blond mensen onder ons, het was nep/verzonnen/fake/niet waar/ etc... Scheve mond

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:59

en daarbij, kan je misschien dan niet beter een verzorgpaard zoeken?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:02

die van mik_beer was wel lachen, had eerst niet door dat het serieus was. Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:34

Ik heb mijn paard dus WEL bij een boer staan, voor 70 euro id maand en dan moet je zelf het voer betaln, het hooi en stro zit erbij, en de wormenkuur en de hoefsmid moeten we ook zelf betalen, Jantine haar ouders en zijzelf kunnen dat makkelijk betalen (ik ken haar t is mijn vriendin). Alleen haar ouders moeten nog overgehaalt worden snappie Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:35

Jantine= ViTaMiEnTjUh Lachen

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:40

Ik neem aan dat haar ouders met een reden geen pony willen, dat hoeft niks met geld te maken hebben, maar bv ook met grote verantwoordelijkheid.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:40

Cow_horse schreef:
haha sorry,
ik denk dat je ouders wel een reden hebben..
ik weet niet hoe oud je bent?

heb je er wel geld voor (voer, hoefsmid, dierenarts (of word jou pony een superpony die dat allemaal niet nodig heeft)...


Zeg hallo Jantine heeft minstens 5 jaar ervaring met paarden dus ze weet heus wel wat ze zegt en doet.
Ze leest honderden boeken enzv en ze ziet de ervaringen van mij met m'n paard.
Mijn paard heeft in de 2 jaar dat ik haar heb nog nooit iets gehad. *LOL*

Paarden zijn ook niet van suiker hoor, je kunt ook overdrijven toch?

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:44

5 jaar ervaring bij een manege, of met verzorgpaarden? En je weet nooit wanneer je en dierenarts nodig bent, jouw paard kan dan wel niks hebben gehad maar het kan wel zijn dat een paard iets heeft en dan moet je wel een DA erbij halen. En somige dingen kun je niet uit een boek halen. Ik dnek dat haar ouders een hele goede reden hebben om haar geen pony te kopen dus het lijkt me verstandig dat ze accepteert dat ze geen pony krijgt. En misschien is het een idee om een verzorgpony te zoeken?
Laatst bijgewerkt door Kim1986 op 01-06-04 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ViTaMiEnTjUh
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Lemmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 09:44

over alles heb ik goed nagedacht, hoor de prijs verzorging tijd hoefsmid dierenarts wormenkuur en de stalling. ik heb er genoeg verantwooordelijk voor! ik heb 130 euro per maand

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:50

Waarom mag het niet van je ouders? En je moet je wel realiseren dat een paard een hele grote verantwoordelijk is, je kunt niet een dag zeggen okay ik ben veel te moe dus ik ga vandaag niet heen, ik denk persoonlijk dat je beter een verzorgpony kunt zoeken.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:51

Tja, dit kan je echt niet zonder je ouders doen hoor. Je, de stalling, de entings, chip,hoefdmid, de da lekker hogenkosten als ze ziek worden, kunnen betalen. En als je het stiekem doet, heb je kan dat je het nooit meer mag. Je kan het bestje gewoon met je ouders praten, en neit zomaar wat achter ze rug om doen, dat hebi k ook zo vaak geschreeuwt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:52

Marloez"]
[quote="Cow_horse schreef:
haha sorry,
ik denk dat je ouders wel een reden hebben..
ik weet niet hoe oud je bent?

heb je er wel geld voor (voer, hoefsmid, dierenarts (of word jou pony een superpony die dat allemaal niet nodig heeft)...


Zeg hallo Jantine heeft minstens 5 jaar ervaring met paarden dus ze weet heus wel wat ze zegt en doet.
Ze leest honderden boeken enzv en ze ziet de ervaringen van mij met m'n paard.
Mijn paard heeft in de 2 jaar dat ik haar heb nog nooit iets gehad. *LOL*

Paarden zijn ook niet van suiker hoor, je kunt ook overdrijven toch?
[/quote]

dat wil niets zeggen een pony van mij die is voor het laatst naar de dierenarts geweest toen hij 1 was, hij is nu 7!
en denk je nou echt dat een paard niet zonder de hoefsmid kan?
haar ouders zullen er echt wel een goede reden voor hebben, ook al zijn paarden niet van suiker Knipoog
er komt meer bij kijken dan je denkt.en dat zou jij (als iemand met een paard notabene) moeten weten... Verward Scheve mond (al betwijfel ik dat nu sterk of je wel echt een paard hebt)

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:54

ViTaMiEnTjUh schreef:
over alles heb ik goed nagedacht, hoor de prijs verzorging tijd hoefsmid dierenarts wormenkuur en de stalling. ik heb er genoeg verantwooordelijk voor! ik heb 130 euro per maand

denk niet dat je het ermee red, stalling,+wei ben je dat vaak al zeker kwijt, en dan moet je de onderhoud zadel hoofdstel, dekens, enz enz en als dat kapot gaat ook nog betalen, en de hoefsmid en onverwachte kosten

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:58

En denken jullie ook niet dat Anky ook echt zo goed heeft leren rijden door honderden boeken over paarden te lezen? En als je al 5 jaar ervaring hebt hoe durven je ouders je dan geen paard te geven. De ouders van tegenwoordig .

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:03

met die 130 euro per maand red je het echt niet, bij mij kost een stal alleen al 160 euro, daar komt nog voer bij, borstels, onderhoud, DA, hoefsmid enz..
ik denk dat je echt dom bezig bent, of ga sparen of wacht tot je ouders je een paard willen geven. sommige kinderen hebben nu eenmaal geluk die krijgen met hun 9de een pony, sommige hebben dat geluk eenmaal niet.

maar als ik een pony/paard zou hebben die te koop stond wist ik in ieder geval wel waar die niet heen ging!!

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:12

whahahaha kim
leuk verhaal hoor
hoe verzin je het toch allemaal Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:16

Ik mocht van mijn ouders nooit geen eigen paard....terwijl ze toch wel degelijk genoeg land hadden om het paard te stallen. Toen ik achttien werd en jarenlang paarden verzorgd en gereden had heb ik zelf een paard gekocht en zelf het geld voor de stalling betaald.
Je hebt echt meer geld nodig dan die 130 euro.

Mijn paard staat op een relatief goekope stalling van 125 euro per maand. 1 x per 6 weken komt de hoefsmid a 25 euro. Vervolgens betaal ik me scheel aan les. Ik heb een da-rekening van 150 euro voor mijn neus voor een consult en mokbehandeling. Mijn paard wordt morgen gechipt voor 61 euro. Dit zijn de ´normale´kosten van een paard houden. Wanneer de echte kosten komen zoals behandeling in kliniek dan springen mijn ouders wel bij, dit omdat ze dat wel kunnen betalen. Maar heel veel ouders hebben dat geld echt niet en zullen je daarbij ook niet kunnen helpen.
Denk goed na, probeer een verzorgpony te zoeken, zoek werk bij de manege en wacht tot je wat ouder bent is mijn advies. Het lijkt nl. allemaal erg rooskleurig maar er zitten best veel nadelen aan het houden van een paard.