rijkussen met foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
no panic

Berichten: 282
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

rijkussen met foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 19:20

hier is een foto van dat rijkussen:
Afbeelding

ik heb hem zelf gekregen maar ik denk dat hij rond de 300,- gulden was. alleen heb ik geen singel erbij dus rij ik met een longeersingel. zit iets minder prettig, oogt iets minder mooi maar functioneert. zijn er mensen die weten waar ik deze bijbehorende singel kan halen? graag hoor ik jouw ervaring met deze aparte manier van beweging geven van je viervoeter.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:27

Wij rijden ook vaak met barebackpad maar dan zonder beugels. Het zit heerlijk, je hebt enorm veel grip en voelt je paard veel beter aan.
Wij hebben trouwens bij enkele barebackpads neopreen singels bij, ideaal.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:59

Wat voor een singel hoort er dan bij?
Een die je zo kan opspannen (een soort spansysteem) of gewoon een voor 1 of 2 stoten.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:29

misschien een rare vraag.. maar: waarom rijden jullie dan niet gewoon zonder zadel?? Omdat dit lekkerder zit? Tois een stuk duurder.. en zonder zadel voel je je paard tog ook aan? De enige reden die ik verder kan bedenken is de grip... maar een geie rijbroek scheelt ook al!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:37

Bij de parellibarebackpad maak je de singel vast met een knoop (heet dat niet de stropdasknoop?), op dezelfde wijze als bij sommige westernzadels. Als singel kun je dus alle westernsingels (zonder gesp) gebruiken.
Fred lover, met een barebackpad zit je veeeeel steviger dan zonder zadel. Echt waar, je kan er zowat met geen mogelijkheid vanaf glijden, zelfs niet als je paard bokt, steigert, er van door gaat o.i.d.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:46

daar heb ik maar een woord voor...

wow....

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 00:51

en of ik dat rijkussen herken. staat in de BR catalogus. heb het zelf nu doorverkocht. origineel zit er een nylon singel aan. wil je rijden zonder zadel, maar minder direct contact met je paard, dan is dit ideaal. ik heb het gebruikt als beleer-/inrijzadel