Vraagjes over bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:08

een bit meet je niet op met de ringen erbij. ringen verscgillen in maat maar dat heeft niets met het bit te maken. het gaat dus alleen op de hoek van de trens zelf naar de andere hoek. billy heeft denk ik een 12.5 cm bit nodig. een dunner bit is veel scherper in de mond. als je deze dus gaat gebruiken reageert ie eerst heel fel op je handen en daarna maak je hem wel hard in de mond. volgens mij als je een scherper bit wilt kan je beter een passoabit nemen. succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:31

normale maat vor een d-pony vind ik ook 11.5
mijn paard heeft een smal mondje maar het is wel een paard. heeft wel brdere kaken, ze heeft 12.5. ik had voor mijn d-pony ook 11.5. ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor pony het is. een welsh of een haflinger heeft heel van verschil

Teamspirit... Je bent een toppertje!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:21

smurf schreef:
ik heb een paardje van 1.54 met bitmaat 17,5 cm......volgens alle schema's zou een 13 cm moeten passen bij die grootte Clown

meten=weten!


eg waar? das egt bijzoender, wat voor ponies zijn het dan?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:22

smurf schreef:
ik heb een paardje van 1.54 met bitmaat 17,5 cm......volgens alle schema's zou een 13 cm moeten passen bij die grootte Clown

meten=weten!


ja die schema's ook. ik begrijp ze ook nie helemaal. maar ieder paard heeft tog een andere mond?

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers