Springangst te boven komen...hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Springangst te boven komen...hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 16:45

Ik heb vroeger op de manege leren springen. Vond ik heel leuk, en ze hadden er de goede paaren voor. Op een gegeven moment kon ik het zo goed, dat ik de drukke paarden moest rijden. Paarden die voorheen geen heel parcours mochten springen omdat ze te druk waren. En dat allemaal op een leeftijd van ongeveer 8 jaar! (Ik rijd al sinds mijn 4e levensjaar).

Na verloop van tijd ging ik een onderling wedstrijdje meedoen. De eerste hindernissen gingen goed, tot de dubbelsprong. Het paard dacht het wel even in 1 keer te nemen Haha! wat uiteraard niet lukte. Het paard sprong na de eerste hindernis plotseling opzij, waarna ik de 2e hindernis in mijn eentje moest nemen. Dat eindigde niet zo heel erg goed, en ik landde tussen de balken...AU!!! Mijn cap lag in de kreukels en ik zat onder de blauwe plekken. De instructeur vroeg nog of ik het parcours af wilde maken Frusty ...

Sindsdien heb ik nog 1 keer gesprongen met een KWPN van 1.75...een sprong van 80 cm die hij met ruim een meter nam. Ik ben er niet afgevallen, maar was als de dood! Sindsdien durf ik niet meer te springen...als ik er naar kijk krijg ik al de kriebels. Wat alstie eraf valt? Bloos

Nu is mijn vraag of één van jullie misschien ideeën hebben om van deze angst af te komen? Ik vind springen heel erg leuk en spannend, maar durf het gewoon niet... Frusty Boos!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje en 111 bezoekers