Een zadel vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Een zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:35

Hallo,

Hier even de volgende vraag -->

Stel je koopt een (jong) paardje, nog niet echt veel spieren, moet nog wat uitzwaren, en je koopt er een zadel voor. Dan bestaat natuurlijk zeer waarschijnlijk de kans dat het zadel na een tijdje niet meer zal passen. (omdat je paardje dan al meer bespiering heeft en al is uitgezwaard) Hoe doe je dit dan met je zadel? Je kunt natuurlijk een andere 'nieuw' zadel gaan aanschaffen maar is het ook mogelijk om het zadel bij een zadelmaker dan 'breeder' te laten maken?

Ik heb er welleens van gehoord maar dat was allemaal 'vaag' , ik zou graag willen weten of het echt kan, hoe het allemaal dan in zijn werk gaat, en als iemand het al eens heeft laten doen zou ik daar graag dan de kosten van willen weten.

Alvast bedankt,
Zilly

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:37

breder niet volgensmij, maar opvullen kan wel

misschien dat je in het begin bij de jonge een gelpad of bontje moet gebruiken om m beter passend te maken , maar ik zal je zeggen , ik heb een passier dressuur en een stubben springzadel, en beide pasten nog vrijwel op alle paarden die ik heb gereden , en geloof mij, dat waren er veel
ook op de handelsstal legde ik mijn stubben overal op, paste altijd !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:38

vooral een wintec zadel is makkelijk verstelbaar,
het zijn kunststof zadels met een redelijk goede kwaliteit, en je kunt de boom ervan verwisselen, zodat je later zonodig kunt verstellen.
met een leren zadel kan dit wat minder goed.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:47

Ik had altijd het idee dat je het zadel met opvullen juist een beetje smaller maakte

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:48

wat je ook kan doen, is met een oud zadeltje wat wel past overigens je paard inrijden, en als hij later bespiering krijgt een mooi zadel kopen, zo rijden veel mensen hun paard in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:50

anydale schreef:
wat je ook kan doen, is met een oud zadeltje wat wel past overigens je paard inrijden, en als hij later bespiering krijgt een mooi zadel kopen, zo rijden veel mensen hun paard in


heb ik gedaan en nu heb ik een wintecje en over een paar jaar als hij echt niet meer gaat veranderen en ik wat meer verdien wil ik een barefoot..

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:56

Stalgenoot van mij heeft haar zadel ook breder laten maken bij de zadelmaker. Het kan dus wel. Kosten: 125 euro!! Dat is dus wel veel geld.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:07

Wij hebben een tijdje terug ons zadel breder laten maken tussen de kussens in, was geloof ik iets van 35 euro (bij van rijs). Je kan van rijs ook eens opbellen om advies te vragen, misschien zegt hij wel dat hij het zadel gewoon aan kan passen als je paard meer bespiering heeft.

Heb je al een paard op het oog?