wie heeft er nog wat ideeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

wie heeft er nog wat ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:10

Hallo allemaal,

Ik heb een eigen paard, maar ik kan niet de wijk in, het enige wat ik eigenlijk met hem doe is in de les rijden en dressuren, nou wil ik eens wat leuks met hem doen, maar ik ken het erf niet af, daar is hij veels te nerveus en schrikachtig voor, ik ik ben te klein om hem te houden, op het erf is hij echter heel rustig, en kan ik bijna alles met hem doen, iemand ideeen? iig heel erg bedankt

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:52

ga eens een stuk een lang eindje wandelen met hem (VAN HET ERF AF) met iemand er bij voor nood. Ga met hem als dat wandelen goed gaat na een paar maanden er op met andere paarden (1tje voor jou en 1tje achter je) rijden van je erf af. Ga eens uitproberen.. maar doe dat niet alleen. Je kan ook gaan springen met hem in de bak, maar dat iso ok weer op het erf. Dus eerst wandelen en dan proberen met andere er bij 1tje voor en 1tje achter met iemand naast jou lopend proberen. Ik wens je succes!!!!!!!!!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:09

Als je niet van het erf wilt, zou ik inderdaad eens springen, of balkjes lopen, of standers achter elkaar zetten zodat je een slalom krijgt (kun je goed je buigingen oefenen) Je kunt ook proberen je paard nog stoerder te krijgen in de bak, bijv. door er een sluis in te maken (van hindernissen) en hier tussendoor rijden. Of een stuk plastic op de grond en hieroverheen lopen. Dat laatste zou ik er dan wel eerst naast doen, kan je paard vast wennen. Heb ik afgelopen zomer met mijn paard gedaan... kan ik eigenlijk bst weer eens doen...

Met een beetje fantasie valt er van alles te bedenken wat wel in de bak kan, maar toch anders is dan anders...

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 18:03

jah... dankjulliewel, siccootje, ik ga het meteen proberen!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:11

Gaat het wel goed als je met een ander paard erbij naar buiten gaat? Misschien eens met de trailer en ander paard naar het bos? Dit vinden de meeste paarden heel leuk als afwisseling. Verder ook een dagje in de week niet rijden maar alleen rommelen en wandelen. Cavaletti lopen is ook leuk en springen (als je dit kunt/hij onder controle te houden is). Je kan ook eens kijken bij natural horsemanship en grondoefeningen met hem doen., leert hij ook goed op jou te letten.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:12

Hee, je kunt ook proberen om het erf af te zetten en met haar wat meer grondwerk te gaan doen (boek van Hempfling = heel leuk grondwerk). Dat is echt heel goed voor jullie relatie en jou houding tegenover je paard. Succes!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:56

wat is grondwerk? ben ik nu dom?

LovEMyNolIn

Berichten: 158
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:02

dat probleem heb ik ook gehad daar moet je erg voor oppassen ja.
ik raad je aan steeds een stukje van het erf af proberen te lopen steeds een stukje verder en als je het eng vind moet je gewoon vragen of iemand met je mee wil lopen Haha! zo heb ik het ook gedaan en dat werkt goed hoor probeer het eens.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:57

Wat ook leuk is een programma op te stellen in de bak vragen of er een vriendin met paard naar jouw toe kan komen. En dan emmers in de bak zetten met bortstels en hoefkrabber e.d dergelijke erop en dan wie het eerte de spullen heeft verzameld. Als je paard hier natuurlijk niet bang van is. Ik heb dat ook weleens gedaan als ik geen zin had in rijden en met een vriendin is het super gezellig. Alleen ben ik zo weleens gevallen toen ik de hoevekrabber wilde pakken bijna had en m'n paard gewoon doorliep. Je kan het eerst proberen in stap daarna ein draf in galop lijkt het me moeilijk maar wie weet.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:59

o ik las net in je profiel dat je paard 1.72 is dan heb je wel heel hoge emmers of erg lange handen nodig Haha!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 08:45

haha ja dat is waar...maar wat is grondwerk doen met je paard?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:10

Allerlei oefeningen doen met je paard (los en / of aan de hand)
die je paard meer vertrouwen geven en waardoor je de band met
je paard kunt versterken.

Bij [UZ] vind je veel topics over Natural Horsemanship en
(daarbij behorend) grondwerk.