Ruiterbewijs VERPLICHT halen, waar in Apeldoorn? (spoed!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Ruiterbewijs VERPLICHT halen, waar in Apeldoorn? (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 22:44

Tja, na 16 jaar rijden en altijd het ruiterbewijs te hebben afgezworen (veel te commercieel volgens mij), hebben ze me toch verplicht gesteld dat ik het wel moet halen.... Boos!

Wat is het geval? Nou, ik heb me aangemeld bij de DER, omdat ik endurance wil gaan starten. En nou hebben ze een nieuw regeltje bedacht: om mee te mogen rijden aan een endurance wedstrijd MOET je je ruiterbewijs hebben... Boos! Boos! Boos!

En je raad het al: die heb ik dus niet, en ik was ook fel tegen dat hele ruiterbewijs. Maar goed, ik heb de DER al 75 piek betaald voor m'n startkaart, en wil ook echt gaan starten (24 maart al).

Waar kan ik hem ff snel halen in Apeldoorn of omgeving?

Tja, eigenlijk te gek voor woorden is dit....


Groetjes van een heel kwaaie Carola... Boos! Extreme duivel Boos! Extreme duivel Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:56

Bel de SRR waar er binnenkort bij jou in de buurt examen gedaan kan worden, misschien kan je nog meedoen.
Telefoonnummer is vast wel te vinden op hun site: http://www.nhs.nl/srr/ (probeer het irritante muziekje te negeren!)

Ik heb het ook ooit verplicht moeten halen omdat ik anders geen vergunning kreeg om in het Goois Natuurreservaat te rijden, op die vergunning wordt gecontroleerd en als je 'm niet hebt kost het iets van 100 piek. Ben inmiddels al 5x gecontroleerd, toch blij dat ik 'm heb!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:24

Sinds wanneer? Er zijn hele volksstammen NVVR- leden die ook bij de DER rijden en die zeker weten geen ruiterbewijs hebben, en ik heb er nog niemand over gehoord.
Ik zou de DER eens vragen naar de achtergrond van deze beslissing. Ik vraag me af of dit wel zomaar kan. Ten slotte heeft het ruiterbewijs geen enkele erkenning, dusse.......

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 23:31

sinds dit jaar dus.... staat op de site van de DER.

Ik ben er echt boos over, ze verplichten je gewoon om te betalen! Het principe alleen al.... Van iemand die endurance rijdt, is het toch logisch dat ze kunnen rijden? Ik bedoel: een echte beginner houdt het niet eens vol om een endurancewedstrijd uit te rijden.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:50

Even gecheckt bij een verstokte DER rijder, die weet van niks. Wel schijnt het zo te zijn dat een stuk van de route in Arnhem over de veluwe gaat, waar het bezit verplicht is. Mogelijk heeft dit ermee te maken. Ik zou het toch maar eens goed nakijken alvorens je allerlei toestanden op je nek te halen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 10:07

Tja, ik vind het echt heel raar. Het ruiterbewijs is verplicht bij de wedstrijd in Kootwijkerbroek (een omgeving waar hij normaal nooit verplicht is), en bij het vraagprogramma staat dat het ruiterbewijs vanaf nu altijd verplicht is bij wedstrijden!

Ik heb net een e-mailtje gestuurd om opheldering en ontheffingsvoorwaarden, want ik werdt er geen wijs meer uit...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:13

manege pothoven kun je ze ook halen teminste een aantal jaren terug nog wel bel hun eens wanneer ze het weer hebben?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:17

ik zie het al, ze hebben weer gewoon een nieuwe doodordinaire vorm van geldklopperij uitgevonden. Op naar het volgende.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:07

bij ons gaat er van de zomer een cursus van start (april/mei/juni dacht ik zoiets) wel erg prijzig wnat je krijgt er 4 middagen theorie en rijden bij (misschien dat t er meer waren) weet eigenlijk niet precies hoe t zit. anders moet je even bellen of je ook alleen t examen meekan doen (maar denk niet dat ze dat doet maar je kan t proberen)