ik zoek meningen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

zouden jullie ene pony kopen als je zelf 1.65 bent en je pony 1.40/1.45m???

Ja
16 (100%)

Totaal aantal stemmen: 16


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

ik zoek meningen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 15:07

Als je zelf 15 jaar bent en je bent rond de 1.65m zou je dan een pony van 1.40/1.45 m van 5 jaar kopen??
Het is een nrps pony en smal gebouwd!!
Wat zouden jullie doen??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

ik zoek meningen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:13

nemo schreef:
Als je zelf 15 jaar bent en je bent rond de 1.65m zou je dan een pony van 1.40/1.45 m van 5 jaar kopen??
Het is een nrps pony en smal gebouwd!!
Wat zouden jullie doen??

Qua lengte is het op zich nog niet zo'n probleem.
Maar je gaat toch in de loop der tijd zwaarder worden.
Ik zou toch voor een e-pony of paard gaan, vooral omdat het zo'n jong dier is. Je gaat je eraan hechten en straks ben je te zwaar en moet je het alsnog wegdoen als je wilt blijven rijden.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:16

kijk je bent 15, dat betekent dat je nog kan gaan groeien en dan zou het znde zijn als je te groot of te zwaar voor je pony word.
als ik jou was zal ik een e pony kopen of misschein een klein paard.
zeker omdat deze d ook smal gebouwd is

ik ben ook 1.65 groei niet meer en rijd nu op een pony van 1.51 ook een e dus. en dat staat erg goed (deze is ook slank gebouwd)

groetjes liselot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:24

Als je helemaal weg bent van dat dier, waarom dan niet? Je kunt 'm later toch altijd weer verkopen, als je te groot of te zwaar wordt? Niet ongebruikelijk hoor. Zeker niet als je ook nog de overstap naar een paard wilt maken later.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:27

als die het qua gewicht kan waarom niet.
Maar vind je het zelf wel zo'n geschikte combinatie?
Als je genoeg keuze hebt, zou ik me een groter paardje aanschaffen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:29

Ik ben 1,72 en mijn paard/pony is 1,48. Ik heb er geen probleem mee om op een kleiner paard te stappen Haha! integendeel het gaat juist een stuk makkelijker... *LOL* *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:35

Straks niet huilen he, als je er vanaf gegroeid bent!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 15:50

ik ga niet huilen hoor en er werd net een paar keer gezegt van ja als je eraf groeit dan kan je hem toch weer verkopen??
NOU NEVER NEVER NEVER!!!
ik zou hem nooit verkopen!!! als iedereen dat maar goed in zijn oren knoopt!! Pling Pling Party!! Boos! Boos! Boos!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:35

wil je verder met hem? als k in jou schoenen stond zou k het niet doen waarom niet als je straks te groot voor hem bent, staat het niet meer en zullen de punten het wel laten blijken... en dan zou k graag verder willen maarja je wilt hem niet meer verkopen maar k weet niet waar jij hem voor wil hebben voor de recreatie of voor wedstrijden(ook natuurlijk recreatie) Maar als k jou was zou k een e pony kopen waar je gewoon veel plezier mee hebt en ook verder mee kan komen! Maar das mij mening k weet niet hoe jij hierover denkt

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:36

Ik ben ook rond de 1,65 (ik geloof 1,64 maar dat boeit niet) en 15 jaar en ik heb ook een pony van 1,40 dus dat moet best wel kunnen. Die pony is dan wel een haflinger maar geen breden. En je benen mogen er best wel iets onderuitkomen, maar dat zal bij een pony van 1,45 niet zo gauw gebeuren denk ik (als je niet veel meer groeit)

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:36

Daarom zou ik hem dan ook nu niet kopen, want inderdaad, je bent er na een tijdje aan gehecht. Dan moet hij weg omdat jij te groot of te zwaar bent. Als je 15 bent groei je nog even door, dus die kans is groot. Daarom liever een grotere pony of een paard.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:58

echt niet, als je dan toch nog te groot wordt en hij weer weg moet zit je met de gebakken peren, dan ben je gehecht aan het dier.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:19

Ik zou voor een e-pony of een klein paardje gaan, als je wedstrijden wilt rijden kun je met een e-pony ook nog bij de paarden.

en waarschijnlijk groei jij ook nog, dus heb je kans dat je er uit groeit en heb je er niks meer aan.

Ik heb zelf ook een pony van 1.45, ik ben 1.67 en het past nog goed maar ik ben dan ook uitgegroeid en ik rijd geen wedstrijden met haar, alleen onderling.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:19

Ik heb nee geantwoord terwijl ik zelf een pony heb van 1.48 en zelf ongeveer 1.64 ben. De pony is wel stevig gebouwd (niet iel) De reden waarom ik nee zeg is ervan uitgaande dat je nog niet en band met een pony hebt (had ik wel, hem verzorgd zoveel jaar) Nu heb ik vaak het gevoel dat ik er graag een groter maatje bij wil hebben. Beter voor wedstrijden bij de paarden. Een paard of pony koop je niet voor 4 jaar. Je raakt er aan gehecht. Als je nu een pony koopt, heb je nog max. 3 jaar bij de pony's. Beter is het dan om een grote E-maat of klein paard te kopen. Dat rijd ook lekkerder als je toch nog mocht groeien. Mijn pony voelt nu af en toe al smal...
Als je de pony al goed kent en er aan gehecht bent dan gelden rationele gedachten niet meer zo, maar ook dan kun je af en toe wel een beetje spijt krijgen...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:23

joyce B schreef:
Ik heb nee geantwoord terwijl ik zelf een pony heb van 1.48 en zelf ongeveer 1.64 ben. De pony is wel stevig gebouwd (niet iel) De reden waarom ik nee zeg is ervan uitgaande dat je nog niet en band met een pony hebt (had ik wel, hem verzorgd zoveel jaar) Nu heb ik vaak het gevoel dat ik er graag een groter maatje bij wil hebben. Beter voor wedstrijden bij de paarden. Een paard of pony koop je niet voor 4 jaar. Je raakt er aan gehecht. Als je nu een pony koopt, heb je nog max. 3 jaar bij de pony's. Beter is het dan om een grote E-maat of klein paard te kopen. Dat rijd ook lekkerder als je toch nog mocht groeien. Mijn pony voelt nu af en toe al smal...
Als je de pony al goed kent en er aan gehecht bent dan gelden rationele gedachten niet meer zo, maar ook dan kun je af en toe wel een beetje spijt krijgen...


he wat grappig zeg ik zit dus in dezelfde situatie, ik deed al 2,5 jaar samen met een meisje waar Flair toen ook van was. Ik heb haar btw niet gekocht, maar dat is een heel raar verhaal en ook offtopic.

Ik had dus nu achteraf ook liever een grote pony of klein paardje gehad want dan had ik wedstrijden kunnen starten. Ik heb dit met Flair nooit gedaan omdat ze eigenlijk pas net een half jaar loopt zoals ik wil en nu ben ik bijna 18, ik was dus ook 15 (net geworden) toen ik op Flair begon te rijden.

Nu kan ik haar gewoon nooit meer weg doen, we hebben teveel meegemaakt samen en ik ben aan haar gehecht.

Denk er maar goed over na hoor

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 21:27

nou het probleem is dat ik die pony dus wel al super goed ken en echt niet zonder hem wil!!
ik doe hem nu al 1 1/2 jaar!! en ik kan echt niet zonder hem!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:37

Sonja schreef:
Als je helemaal weg bent van dat dier, waarom dan niet? Je kunt 'm later toch altijd weer verkopen, als je te groot of te zwaar wordt? Niet ongebruikelijk hoor. Zeker niet als je ook nog de overstap naar een paard wilt maken later.


Een paard koop je voor het leven en niet op hem later weer te verkopen.
Zo denk ik erover. Zou leuk zijn als je een kind adopteerd en het later niet meer bevalt en dan maar weer weg doet. Tuurlijk is dit een kromme vergelijking, maar zo voel ik dat wel en ik denk samen met heel veel andere mensen.

Dus ik zou het niet doen, qua gewicht kan ik niets over zeggen, want het hangt er van af wat je wil. Kan je makkelijk je paard weer verkopen (dus kan je er afstand van nemen) dan moet je het doen, want dan maakt je lengte en gewicht voor nu ook niet veel uit.

Ik zelf zou gaan voor een diepteinvestering en kiezen voor een paard of e-pony wat op jou (toekomstige) lengte is afgestemd. Dan kan hij als de andere factoren ook meezitten, een maatje voor het leven zijn.

succes.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:40

nemo schreef:
nou het probleem is dat ik die pony dus wel al super goed ken en echt niet zonder hem wil!!
ik doe hem nu al 1 1/2 jaar!! en ik kan echt niet zonder hem!!!


Dat hoeft toch ook niet, zonder hem te zijn? Als je je eigen beestje hebt, dan verzacht dat heel veel van je gevoelens.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

ik zoek meningen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:15

nemo schreef:
Als je zelf 15 jaar bent en je bent rond de 1.65m zou je dan een pony van 1.40/1.45 m van 5 jaar kopen??
Het is een nrps pony en smal gebouwd!!
Wat zouden jullie doen??


Ik denk dat ik het niet zou doen. Ik zou me te veel aan de pony hechten. Je bent 15 dus je kan nog een eindje groeien. Ik weet niet hoeveel natuurlijk en hoe groot je ouders zijn. Ze hadden mij ook gezegt: "jij wordt minimaal 1.81, nou ik ben niet groter geworden dan 1.72m.

Zelf rijd ik een Fjord van 1.41m ongeveer (moeten opnieuw meten want ze is gegroeid). Maar zij is wat ronder en breder waardoor mijn benen niet een meter onder haar uit komen.

Een NRPS zijn natuurlijk smal, en jij zegt zelfs smalgebouwd.
Wanneer je ook wedstrijden wilt gaan rijden kan dat tot je 18e of je moet met je pony bij de paarden starten, doe ik trouwens ook maar goed.

Wanneer je te groot wordt voor je paardje dan rijdt dat vaak minder makkelijk. Misschien moet je ook goed nadenken wat je met je paardje wil gaan doen en kijk ook hoe erg je aan de pony hecht, want als je te groot voor hem wordt moet hij of weg, of je kan weinig met hem doen (behalve wandelen, aangespannen enzo).

Succes ermee.