accupunctuur en sportmassage (animo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

accupunctuur en sportmassage (animo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 09:47

Ik zou graag mijn paardenkennis uitbreiden met een cursus sportmassage en een opleiding tot accupuncturiste. Maar voordat ik veel geld ga pompen in cursussen en opleidingen zou ik graag willen weten of er animo voor is. Ik wil er per slot van rekening wel wat mee kunnen doen na de opleiding en er het liefst ook nog een leuke bijverdienste aan overhouden. Dus:

- Zou jij jou paard/ pony laten behandelen d.m.v. accupunctuur of sportmassage?

Ik begrijp dat deze behandelingen (vooral accpunctuur) altijd na de reguliere da komen. Schijnheilig

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:52

Ik zou mijn paard alleen met acupunctuur laten behandelen door een Veearts en voor massage zou ik liever een Fysiotherapeut laten komen dan iemand die een massage cursus heeft gevolgd.

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:55

Ik zou mijn paard ook alleen met acupunctuur laten behandelen door iemand die een goede diagnose kan stellen (dus een dierenarts), en voor een cursus sportmassage voor paarden vertrek ik zelf over 4 weken naar Engeland, om daar een opleiding tot Equine Body Worker te gaan volgen.

Ik verwacht daar niet mijn brood mee te kunnen verdienen, maar mijn dravers beter mee te kunnen begeleiden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:56

Mijn paard is recent behandeld met acupunctuur
Ik moet zeggen dat ik er wel in geloof, maar dat ik die stap zelf met mijn paard nooit gezet zou hebben. Ik heb zijn rug laten doen door Rodinde en daarna is hij nabehandeld met acupunctuur.
Ik geloof er absoluut in en denk dat het ook best kan helpen, maar of ik er bij een paard zelf naar toe zou gaan Verward (het was niet eens in me opgekomen dat je die naaldjes ook weleens in een dier zou kunnen zetten eerlijk gezegd Clown )

Sportmassage lijkt me op zich wel nuttig, maar ik ben niet zo'n dokteraar met mijn paarden Als er niets aan de hand is hoef ik ook niets te doen Knipoog
Maar ik weet bijna zeker dat mensen daar wel animo voor hebben, hier om me heen zie ik dat iig heel vaak gebeuren.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:19

Ik heb mijn paard een tijd geleden laten behandelen dmv acupunctuur. Ik heb dit laten doen op advies van een veearts en het is ook uitgevoerd door dezelfde veearts. Ik zou eerlijk gezegt alleen kiezen voor acupunctuur als dit wordt aanbevolen door een veearts en wordt uitgevoerd door een veearts (of hij/zij moet in het bijzonder iemand aanraden), ik zou niet zelf een acupuncturist uitzoeken oid. zo gezegt Scheve mond

Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat ik altijd grote vraagtekens had staan bij acupunctuur maar na de rugbehandeling van mijn paard denk ik er compleet anders over. Haar rugklachten verdwenen als sneeuw voor de zon OK dan!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:27

Ik heb mijn hond laten door twee verschillende acupuncturisten (tevens d.a.) met hele goede resultaten. Op zich sta ik dus heel positief tegenover acupunctuur, maar wel door iemand met een gedegen medische achtergrond.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:13

Ik zou mijn paard zeker laten acupuncturisten MITS de acupuncturist aangesloten is bij SNVA.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 11:39

De opleiding die ik dan wil gaan volgen duurt minimaal twee jaar en is dan dus ook erkend. Ik ben niet van plan om "zomaar even een cursusje" te volgen. Mijn mening is dat er een gedegen studie aan vooraf moet gaan, voordat je met naaldjes in een dier gaat prikken. Zelf zou ik ook niet zomaar de eerste de beste in mijn paard laten "prikken" om het maar even zo te zeggen. Je zult kennis moeten hebben van zowel het spierstelsel als van het meridiaanstelsel van een paard en daar komt meer bij kijken dan zomaar wat plaatjes uit je hoofd leren.

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik wel mag stellen dat de meeste er kritisch maar positief tegenover staan.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:29

Wat houdt sportmassage eigenlijk in?

Acupunctuur is bij Tervano (nog) niet nodig Lachen

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:18

Wij lopen op het moment met Newton ook bij een acupuncturiste en wij zijn er erg over te spreken.. ik zou *als het nodig is* met mijn paard zo doen.. ook hebben we met Newton al Fysio gehad en dat was ook wel goed maar op dat moment zagen we geen resultaat.. Maar bij mij op stal zijn er veel mensen die vragen om de fysio voor hun paard.. dusss ik dnek dat het tog wel animo voor is...