Ansley Vanguard...iemand ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Ansley Vanguard...iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:48

Nou m'n vraaggiej staat dus hierboven Tong uitsteken

Kzit er overna te denken om een ainsley zadel te kopen...de vanguard dus...maar wat vinden jullie van dit zadel?? Of raden jullie mij een andere aan?

Ik heb het liefst wel een zadel met een diepe zit....

Ohja...die site van ainsley kan ik opeens niet meer vinden...ook niet in de zoekmachine Verward wie kan me helpen?

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:09

ik vind dat dat je heel erg in een houding gedwongen word in dit zadel. Vaak heb ik ook het gevoel dat je een beetje voorover geduwd word door de extreem hoge lepel. Nee, tis niet mijn zadel maar dat is voor iedereen anders. Ik moet er wel bij zeggen dat ze kwaliteitief erg goed zijn. Ze gaan jaren mee en het leer verslijt amper. De zadels met een verstelbare boom schijnen minder te zijn, maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik met de zadels met verstelbare boom geen ervaring heb.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Suzanne

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:12

Ik had er een bij m`n vorige paard en vond het een heerlijk zadel.Ik had niet het idee dat ik voorover gedrukt werd.Het is een heerlijk zacht zadel.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:21

Oki thnx voor jullie reacties !!

Bij het zadel die ik nu heb, kan ik m'n benen totaal niet stilhouden omdat er amper kussens zitten! Maar bij Ainsley lijkt het me een stuk minder!! Dat je een beetje in een houding wordt gedwongen vind ik nog niet zo'n punt!!

Maar ik ben toch niet van plan om 1 met een verstelbare boom te komen dus daar heb ik verder geen 'last' van.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:22

Nog ff een vraaggiej...waar hebben jullie dan je zadel gekocht? En is dat aan te raden....of niet?

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:15

Ik heb een paar keer op een ainsley gereden. Harstikke fijn zadels! Je wordt idd een beetje in een houding gedrukt, en dat moet je wel fijn vinden. Ik had meer het gevoel vast in het zadel te zitten...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:20

Zoals in meerdere topics over zadels ga ik weer reclame maken voor Ainsley.
Héérlijk zadel, heb het bij Jo Viehoff gekocht in Landgraaf, of we tevreden zijn, tsjah... we zijn niet voor niks vaste klanten Knipoog

Over het in een houding geperst te worden... Merk er héélemaal niks van! Rij ook regelmatig op andere zadels en kan alleen maar zeggen dat Ainsley gewoon veel zachter is en een diepe zit heeft maar het in een houding drukken vind ik dikke onzin...

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:25

Suzanne_18 schreef:
ik vind dat dat je heel erg in een houding gedwongen word in dit zadel. Vaak heb ik ook het gevoel dat je een beetje voorover geduwd word door de extreem hoge lepel. Nee, tis niet mijn zadel maar dat is voor iedereen anders. Ik moet er wel bij zeggen dat ze kwaliteitief erg goed zijn. Ze gaan jaren mee en het leer verslijt amper. De zadels met een verstelbare boom schijnen minder te zijn, maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik met de zadels met verstelbare boom geen ervaring heb.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Suzanne


Ik heb er zelf 1, mét verstelbare boom. Ik moet zeggen dat de nieuwe modellen met verstelbare bomen toch beter zijn. Een kennis van mij had vroeger een oud model Ainsley met verstelbare boom, maar daar was op de een of andere manier na een tijdje de druk af waardoor hij niet meer bleef zitten op de stand die je wilde. Ik heb zelf nu dus een nieuw model met verstelbare boom, ruim een jaar nu, en ik moet zeggen: ik wil nooit meer anders. Ik zit er veel lekkerder op, heb veel minder last van mijn knie (is een probleemgeval Haha! ) en het is gewoon goede kwaliteit.
Ik heb er juist helemaal geen last van dat ik in een houding word gedrukt, ik zit alleen gewoon heel stevig.
Vind ik dan, maar iedereen heeft een eigen mening natuurlijk.

Ik heb 'm in Soest gekocht, bij Fugers ruitershop. De reden daarvoor is dat ik eigenlijk al bijna 11 jaar al mijn spullen daar koop en ik ze dus goed ken. Qua prijs maakt het niets uit met andere winkels volgens mij.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:25

Okeej...gelukkig geen negatieve reacties!! Maar weet iemand misschien die site van ainsley?? Ik kan um niet vinden...ook niet ind e zoekmachine Verward

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:26

Vinden jullie de Vanguard beter dan andere soorten van AInsley of niet?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:32

ook ik heb sind 3 weken een ainsley vanguard,de eerste twee dagen had ik overal pijn,het zadel leek te klein en erg diep.

maar vanaf dag 3 ZAAAAALIIIIG!!!!!!!!
ik zit echt vast,keurig rechtop en heel diep.

het heeft ons rijden echt verbeterd..

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:38

casanova schreef:

het heeft ons rijden echt verbeterd..


Mooi sow Pling hopelijk gebeurt dat bij mij ook...want het zadel dat ik nu heb zit echt voor geen meter...k krijg gewoon last van m'n rug en de laatste tijd ga k verder naar voren zitten...heel irritant...dus eht wordt echt tijd voor een ander zadel!!! *LOL*

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:34

Ik heb zelf een Ainsley Ranger, dit is een vzh-zadel (richting dressuur denk ik). Het heeft dezelfde zit als de Vanguard alleen de kniewrongen zijn anders (vzh). Hierdoor zit je minder mooi met je benen maar het is wel heel handig als je ook buitenritten maakt enzo. Het bevalt mij prima ! En mijn man reed eerst met een Wintec op zijn paard maar sinds ik dit zadel heb pakt hij als het even kan mijn zadel (past nl zowel op mijn pony als op zijn paard Lachen )

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:17

SUPERZADEL heb het al 6 jaar en die het nooit meer weg. Sterke kwaliteit pas bijna op ieder paard. Ziet er na 6 jaar nog helemaal top uit. Je zit wel heel diep maar niet te vast vind ik en het zadel heeft juist niet van die overdreven dikke kniewrongen die je tegenwoordig ziet. Ik heb er een hele fijne beenligging in maar voel me niet opgesoten... Ennnehhh ze hebben ook fijne maten voor mensen die een beetje stevige kont hebben hahahaha.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:21

Ik heb er ook eentje voor de De Niro. Heb altijd (en nog steeds) veel problemen gehad met de pasvorm.
Ook ligt je onderbeen in dit zadel wat naar voren, wat ik ook niet heel prettig vindt. En je krijgt idd een beetje de neiging tot voroover zitten.
Ik ben er dus niet supertevreden over.....

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:43

taverno schreef:
Ik had er een bij m`n vorige paard en vond het een heerlijk zadel.Ik had niet het idee dat ik voorover gedrukt werd.Het is een heerlijk zacht zadel.


Helemaal mee eens OK dan!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:45

ik heb er eentje te koop Knipoog

ik vind het superfijne zadels, lekkere zit en kniewrongen! Helaas pat m'n kont er niet fijn meer in Scheve mond

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:20

Ik had altijd een KN op Codex liggen en dat zijn ook niet echt de minste zadels. Tot een vriendin van mij een keertje met haar Ainsley aan kwam zetten en ik die eens moest!! proberen van haar. Ik zal je zeggen dat ik Codex nog nooit zo heb voelen lopen als toen. Echt geweldig. Toen zijn gedwongen was haar paard te verkopen en het zadel ook te koop kwam, heb ik niet lang getwijfeld en dat zadel direct overgekocht.
Voor mij is het ook een veel beter zadel. Eindelijk kan ik en mijn knieen en mijn benen aan het paard houden en zijn mijn knieen niet stram en stijf als ik af stap. Dat je in een houding wordt gedwongen, kan ik niet zeggen, maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn. Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik na deze Ainsley zeker weer zal gaan kijken voor een Ainsley. (ik heb overigens alleen ervaring met de Vanguard)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:43

Ik heb mijn Ainsley nu 3 jaar en ik vind het heerlijk. Dat gedwongene vind ik wel meevallen, je zit er wel echt in, in plaats van bij veel zadels erop. Mijn beenhouding is sterk verbeterd sinds dit zadel. Eerst had ik een probleem met mijn tenen (wezen opzij) nu niet meer. Ik wil in ieder geval niet meer anders.

Bij mij op stal heeft iemand een nieuwe Vanguard met Rubens leer, dat schijnt helemaal heerlijk te zijn, maar dat moet je wel mooi vinden. Een andere stalgenoot heeft haar Ainsley al meer dan 10 jaar!!! Hij ziet er nog steeds goed uit en ze vind hem nog altijd heerlijk.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:08

Soww allemaal positieve reacties Pling

Nu nog w88 tot ik geslaagd ben....dan krijg ik gelukkig een nieuwe van m'n ouders Haha! en dat wordt dan wel een ainsley denk ik *LOL*

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:17

PriscaZ schreef:
Een andere stalgenoot heeft haar Ainsley al meer dan 10 jaar!!!

Eerlijk gezegd lijkt het me heel normaal dat je na 10 jaar nogsteeds plezier hebt van een zadel. Een degelijk zadel hoort minstens 20 jaar mee te gaan, dus wat hier bijzonder aan is ontgaat me een beetje! Lachen

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:04

Jaja.. hier een negatieve reactie!!
Opzicht niks mis met et zadel, maar als ik 2x 2 proeven moest rijden (met 2 verschillende paarden), kon ik s'avonds en de dag erna niet meer lopen van de pijn in mijn benen, omdat je idd in een houding wordt gedwongen....... maar je rijdt natuurlijk niet iedere dag 2x 2 proeven.. dus anzich niet helemaal een negatieve reactie!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:38

Dickie"]
[quote="PriscaZ schreef:
Een andere stalgenoot heeft haar Ainsley al meer dan 10 jaar!!!

Eerlijk gezegd lijkt het me heel normaal dat je na 10 jaar nogsteeds plezier hebt van een zadel. Een degelijk zadel hoort minstens 20 jaar mee te gaan, dus wat hier bijzonder aan is ontgaat me een beetje! Lachen
[/quote]

moest 20 jaar zijn sorry, type fout, maar dat vind ik dus behoorlijk lang, helemaal als hij er dan nog steeds goed uitziet... En verder had in deze topic zijn zadel al echt heel lang, dus vandaar dat ik het erbij had gezet, maar dus wel met een slordige typefout...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:12

hmm, het liefst zou ik ook met ainsley gaan rijden, alleen al voor mijn eigen houding. Helaas heb ik drie jaar geleden net een nieuw dressuurzadel gekocht en heb ik nog 17 jaar ( Knipoog ) te gaan