PAARDJE KOPEN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

IK MAG EEN PAARDJE KOPEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 20:40

Hallo

ik mag van mijn ouders als ik van af vandaag een jaar werk een paard nemen. Mijn vraag waar moet ik allemaal op letten als ik een paard kopen?
En wat moet ikallemaal aanschafen?

annefloor
Laatst bijgewerkt door annefloor op 24-01-02 07:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:45

leuk dat je een paardje krijgt!!!
mischien kun je het beste ff naar een paarden winkel gaan om te kijken wat je allemaal aan moet schaffen tenminste dat heb ik gedaan toen we op het punt stonden om een paardje te gaan kopen(of er moeten hier mensen zijn die dat allemaal gaan zitten typen), meestal krijg je er ook nog spullen bij als je een paard koopt!!
Verder weet ik er niet zo veel van om dat ik geen eigen paard heb Haha!

maar ja in ieder geval suc6 met het uitzoeken Lachen Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:46

hai leuk dat je een paard krijgt. je moet kijken of de pony er gezond uit ziet, dus geen hangend kruis, supermager (tenzij je een opknappertje wilt) je moet een maat nemen die bij je past, een pony/paard die neit te sterk voor je is, en dat het karakter van de pony je aan staat.

je moet in iedergeval hebben
-halster
-touw
-hoofdstel
-zadel
-minimaal 1 zadeldekje
-poetspullen
-spulletjes zoals hoevenvet, ledervet
en voor je zelf je rij spullen
Party!!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:56

Yentl heeft alles al gezegd Knipoog Gaaf voor je!! Al duurt een nog een jaartje. Het vliegt voor bij!!!!

Je moet in ieder geval ook een goeie stal hebben (bij een boer of zo das nooit zo duur)
En al die maandelijkse dingen voor een paard, hoefsmid enz. Alles bij elkaar kost het toch een hoop geld.


-xxx-
Sanne

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:49


myrthe

Berichten: 1353
Geregistreerd: 30-10-01
Woonplaats: ijsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:48

wouw wat cool dat je een paardje mag !
mail je me ook even ! heb je heel erg gezeurt ofzo ?? Lachen nou je hoeft het niet te vertellen maar ik ben benieuwt !
hier een paar tips:
*poetsspullen
*halster
*halstertouw
*(als die ingereden is...) hoofstel
*(als die isgereden is...) zadel
*(als die isgereden is...)zaderdekje

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:33

Hoi wat leuk voor je zeg, maar dat jaar kan je echt goed gebruiken hoor om rond te kijken. Ik heb er ook 1,5 jaar over gedaan en heeel veel paardjes beken totdat ik in de auto reed en mijn schatje in het land zag staan DIE was het en nu na bijna 3 jaar zijn we nog dolgelukkig met elkaar Lovers . Dus laat buiten het feit dat het natuurlijk een gezond beessie moet zijn liefde op het eerste gezicht zijn, dat voel je direct al moet je even zoeken, en de voorpret op zich is al leuk.
succes en als je vragen hebt je weet waar je moet zijn Haha! op bokt