Rollen op het beton

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Rollen op het beton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 08:46

Als Dennis los loopt bij de stal gaat hij vaak op het beton liggen rollen. Hij kan ook gewoon de stal in om daar te gaan liggen maar dat doet hij niet. Kan het ook nog kwaat(op dat zijn dekens het niet leuk vinden na)?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:02

Of het echt kwaad kan weet ik -om eerlijk te zijn- niet. Oke is niet het antwoord wat je wilde waarschijnlijk, maar zodra Isabeau beton onder haar voeten voelt en de kans krijgt, gaat ze ook liggen rollen!
Shet kwaal???????? Haha!

Maar het lijkt mij dat een paardje best aanvoelt wat ie wel en niet kan. Ik sta het bij Ies alleen niet zo vaak toe omdat ik idd ook niet precies weet of het echt kwaad kan!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:20

berdien wou ook een keer in de sneeuw rollen, ook op het beton, maar verder rolt ze eigelijk bijna nooit. maar ik denk niet dat hel lekker is voor ze, maar als ie het zo graag doet... zal het vast niet erg zijn...denk ik...(ik weet het ook niet hoor) Verward Verward

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:46

haha, het lijkt inderdaad een shetkwaal! *LOL*
Onze shetlander, Karel, rolt ook bij voorkeur op het beton, en dan ook nog het liefst daar waar de meeste steentjes en rotzooi ligt.
Karel doet dit al jaren en eigenlijk is er nog nooit iets met hem aan de hand geweest, dus het lijkt me dat dit niet echt kwaad kan. Ze voelen zelf dondersgoed wat wel en niet kan.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:47

hoi ,tinkerbell wil ook altijd rollen op het beton,waarom weet ik niet,maar blijkbaar geeft het beton geuren af waardoor de rol-reflex wordt opgewekt.ik laat haar echter niet rollen dan,want ben bang dat ze zichzelf pijn doet of verwond

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 14:42

Haha! Dat heb ik nog nooit meegemaakt in al die vele jaren dat ik al met paarden om ga.... Maar ja, ik heb dan ook niet van die maffe shetten Haha!

Misschien doen ze het omdat het de jeuk beter verhelpt?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 15:18

Dat kan nog wel eens. Dennis heeft altijd veel jeuk van zijn deken. Daarom heb ik hem 's middags meestal ook een paar uurtjes zonder deken binnen staan. Steeds overal krabben en schuren. En constand met Tammy kriebelen. Overal natte plekken omdat hij zich zelf daar gekrabt heeft. Hij is ook onwijs in de rui.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 15:36

of het kwaad kan weet ik ook niet, maar waarschijnlijk doet het geen pijn anders zou hij het niet doen.

De enige keer dat Flair op het beton wilde rollen was dat ze koliek had, verder rolt ze liever op iets zacht (modder ofzo)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:39

hahaha Haha! het is inderdaad een shetjes kwaal hoor... bij mij op stal doen ze dit ook ! *LOL* wij hadden zelf zoiets dat ze dat doen om het jeuken te stoppen,wat denkje wat een haar die beestjes hebben... ? haha maar ik vind het wel een typische shetten kwaal!! Party!! Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:52

Dat het geen pijn doet weet je niet. Ik denk dat de meesten het wel met me eens zullen zijn als ik zeg dat pijn beter is dan jeuk. Misschien hebben paarden dat ook. Maar zolang het paardje er geen gekke plekken aan over houdt en zich ogenschijnlijk nergens aan verwond kan het volgens mij geen kwaad. Als ik jou was, zou ik je paardje eens een ander deken geven, eentje waar je paardje geen jeuk van krijgt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 18:12

Hij doet het met alle 3 zijn dekens en ook zonder deken. Ook als ik bijna alle losse haren er al uit gepoest heb. Dat kan het dus niet zijn.
Hij rolt altijd al graag. Heeft het zelfs een tijdje onder het rijden geprobeerd(maar dat heb ik er uit gekregen, alleen op onbewaakte momenten probeerd hij het nog).