Pol: wat vind jij overdreven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij een beetje overdreven?

Een Vliegendeken
Geen stemmen
'Snor'haren knippen
8 (29%)
Paard vaak wassen met shampoo
2 (7%)
Reflecterende vesjes overdag met rijden
11 (40%)
Altijd een Cap op
1 (3%)
niets van dit alles
5 (18%)

Totaal aantal stemmen: 27


Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Pol: wat vind jij overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:46

Nou?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:48

En wat is het doel van deze - onzinnige - poll? Persoonlijk houdt ik niet van het knippen van snorharen, maar dat moet ieder voor zich weten en het etiket overdreven zou ik er niet aan willen hangen.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:49

sorry hoor mevrouw, dan doet u tog lekker niet mee

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:51

Reflecterende vestjes overdag dragen.

Paard wassen met shampoo vind k wel normaal, je wast m toch niet zonder.??

Snorharen knippen, doe k ook wel s, soms worden ze gewoon akelig lang. (k knip ze niet helemaal kort, s dan net zon schuurpapiertje Haha! )

Een vliegendeken kan best handig zijn. Mijn paard zat vorige zomer helemaal onder de bulten. Beetje allergies voor muggen, als ze 1 bultje heeft heeft ze er meteen 10. T is dat ze hier die deken binnen 5 minuten gemold hebben anders had die van mij er vast wel een op.

Een cap s juist wel nuttig, niet dat k m draag. Maar het is niet voor niks uitgevonden.
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 26-05-04 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:51

Reflecterende vesjes overdag met rijden, de rest van de dingen vind ik allemaal niet overdreven.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:55

niets... als mensen zich er beter bij voelen moeten ze dat fijn doen...ik doe geen van allen, maar mensen die alles van die doen zijn echt niet extreem overdreven bezig...
met zich van minder dan 200 meter is verlichting overdag verplicht trouwens, en als mensen zich prettiger voelen als ze duidelijker zichtbaar zijn is dat alleen maar handig voor automobilisten en fijn voor zichzelf dat ze zich zekerder voelen Lachen

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:00

ik heb snorharen gedaan maar vind je ook niet dat cassidi niet een klein beetje gelijk heeft heb je nix beters te doen (niet dat ik zoveel zinvols doe hoor) (niet boos worden) Bloos

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:00

Niet echt overdreven, alleen snorharen knippen ben ik tegen, maar niet omdat ik het overdreven vind.

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:01

Lieke schreef:
Niet echt overdreven, alleen snorharen knippen ben ik tegen, maar niet omdat ik het overdreven vind.



idd

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:05

Ik vind de snorharen knippen niet goed. De rest is mij niet echt 'overdreven'.

Een aantal mensen blijken met een fluoriserend hesje rijden overdag overdreven, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Ik heb zo geen fluo-ding en ik rij er dus ook nooit mee, maar ik kan me wel inbeelden dat het altijd veiliger is met dan zonder, zelfs overdag. Overdreven zou ik het zeker niet noemen, omdat in het verkeer rijden nu eenmaal altijd gevaarlijk kan zijn. Het is hoogstens een beetje grappig.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:07

nouw tuurlijk heb ik wle iets beters te doen, maar ik wilde gwoon eens weten hoe mensen denken over bepaalde dingen...laatst was er iemand die t belachelijk vond dat ik een vliegendeken opdeed. Ze zei: een paard moet wel paard blijven, die vliegen zijn gewoon 'natuurlijk'. Niet dat daar heel erg mee zit ofzo, maar ik was gewoon benieuwd hoe sommige mensen denken over dat enzz. Ik vind zelf die dingen niet egt overdreven, maja maybe iemand anders wel

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:08

ohw ok blij dat je niet boos bent Haha!:D:D

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:09

Overdag een fluo hesje dragen vind ik lichtelijk overdreven *LOL* Tenzij het in de mode is natuurlijk Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:11

Er is er maar een die ik niet overdreven vind... een cap op je cop....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:14

woops!! ik dee de verkeerde!! dee altijd cap op maar ik bedoelde met reflecterende vestjes rijde overdag!! dom he?!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:17

Ik vind niets echt overdreven, maar er zijn een aantal dingen die ik niet doe. Ik was mijn paard niet met shampoo, althans, zijn lijf niet. Ik wil zijn natuurlijke beschermlaag tegen regen etc graag laten zitten.
Ik gebruik ook geen vliegendeken, maar wellicht dat ik die wel zou gebruiken wanneer ik in een wat vlieg- en daasrijker gebied zou wonen.
Baard en snorharen gaan er bij Duvel wel altijd af, staat veel mooier (tastharen bij het oog laat ik wel zitten), bij Jip laat ik ze zitten, daar zitten ze me niet in de weg.
In de winter rijd ik ook overdag nog wel eens met een fluoriserende hesje aan, zeker op donkere, grauwe dagen ben je dan veel beter zichtbaar in de polder (dan ligt er dus ook het flouriserende dekje onder het zadel).
Een cap op is zowieso niet overdreven...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:18

Ten eerste: klein beetje onzinnig is je poll wel, daar moet je cassidy gelijk in geven
ten tweede vind ik alles onzinnig wat niet bijdraagt aan de veiligheid van paard en ruiter. Wassen met shampoo doe ik nooit (alleen de witte voetjes)snorharen knip ik ook niet (die dingen hebben een functie), vliegendeken heb ik zelf niet, maar als iemand zich er prettig bij voelt. En de rest heeft te maken met veiligheid. Dat van die reflecterende hesje, daar wil ik nog wel eens over discusieren. Als de zon namelijk heel laag staat, dan ziet een automobilist heel weinig en dan kan zo'n vestje eigenlijk wel levensreddend zijn (om maar eens iets te noemen)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:21

Ik vind VAAK wassen met shampoo niet goed, aangezien het toch het huidvet licht aantast (aangenomen dat je teatree of paardenshampoo gebruikt) en zeepresten in de staart tot jeuk kunnen leiden. Deed de onderbenen alleen met Betadine shampoo en dan goed drogen.

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:26

Beetje onzinnige poll dit.

Daarom een slotje.