Ervaring met Bucas Buzz-Off en lange manen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Ervaring met Bucas Buzz-Off en lange manen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 20:26

Zijn er mensen met ervaring met een Bucas Buzz-Off deken met hals???
Ik denk er over een dergelijke deken te kopen, maar ben een beetje bang dat Fedde's lange manen eraf zullen schuren.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:49

Ik heb zo'n deken om gehad bij mijn paardje die leuke lange manen had. En je hebt helemaal gelijk: zijn manen werden korter en korter. Ze gaan vastzitten in de gaatjes en doordat het nekstuk heen en weer schuift, breken de haren af. Ik zou je deze deken dus niet aanraden.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:52

Ik heb zo'n deken om bij mijn paardje ben het ten dele met jasper eens.
Zolang het koordje wat je over de oren heen moet doen niet over de orenheen zit gaat het redelijk. Anders is het doffe ellende. bij die van mij waren de manen ongeveer 30 cm lang. Nu is haar halve manenkam gewoon lang en de ander helft ongeveer 2 cm lang. En ik kwam er van de week pas achter dat als je het koordje niet over de oren doet het wel gaat, afgezien van behoorlijk verwarde manen. Ze heeft die deken 24/7 om en sinds ze 24/7 buiten staat zijn de manen korter geworden

Als weidedeken zou het wel gaan, maar staat je paard 24/7 buiten met die deken dan zou ik het laten.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:20

Ok bedankt voor jullie reacties, deze deken wordt het dus NIET!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:22

Ik heb m wel om bij een paard met lange manen. Ik doe gewoon een hengstenvlecht in de manen en dan is het geen enkel probleem. Paard heeft m al 2 jaar en nog steeds lange manen!