Zeg eens eerlijk...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe vaak poetsen jullie je tuig?

iedere dag
12 (5%)
2/3 maal per week
9 (3%)
1 maal per week
12 (5%)
1 maal per 2 weken
23 (9%)
1 maal per maand
100 (42%)
anders nl.
78 (33%)

Totaal aantal stemmen: 234


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Zeg eens eerlijk...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:17

hoe vaak maken jullie je zadel e.d. schoon en vetten jullie hem in????

Nu dus geen sociaal wenselijke antwoorden geven dat opeens iedereen z'n zadel iedere dag schoon poetst, want daar geloof ik geen snars van Schijnheilig
Bij mij op stal doen de meiden het bijna nooit, tenzij ze concours hebben halen ze er snel een doekje over Scheve mond

Ik maak hem zelf gemiddeld 1 x per week schoon, zeker wanneer ik concours heb. Ik gebruik Stübben spul om het zadel schoon te maken en hamanol voor het extra onderhoud (maar dit gebruik ik ongeveer 1 x per maand, 's zomers vaker)

Ben ik nu overdreven precies zoals die meiden op stal zeggen of is dit normaal Verward

Ik ben benieuwd Haha!



Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:21

Lielle schreef:
4 keer per jaar of zo? In het begin als het nieuw is wel vaak, daarna niet meer. Hoeft dan ook niet meer.


Hoezo hoeft dat dan niet meer dan Bloos Verward

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:17

Ik maak het dus 1 x per week schoon met zadel zeep en verder gebruik ik 1 x per maand hamanol en dan krijgt alles tegelijk een supergoede schoonmaakbeurt.
Ik heb twee hoofdstellen en m'n goede gebruik ik bijna alleen voor concoursen, maar die maak ik wel vaker schoon, maar ik haal niet iedere keer al die rotriempjes los Bloos

Invetten/inoliën doe ik helemaal niet, hooguit 1 keer per jaar Verward

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:18

Richtje schreef:
Ik probeer 1x in de maand schoon te maken en te vetten...... Maar of ik dat ook echt haal Bloos

Ik denk dat het genoeg zegt dat mij regelmatig nadat ik m'n tuig gevet heb de volgende vraag gesteld wordt: "Heb je een nieuw hoofdstel?"


Die vraag krijg ik gelukkig ook errug vaak Haha! Knipoog

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:20

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dus met name het schoonmaken van zadel/hoofdstel/laarzen/sporenbandjes Tong uitsteken

Invetten doe ik namelijk niet, vind ik dus eigenlijk ook niet zo interessant Schijnheilig

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 14:07

Zó wat is iedereen eerlijk! OK dan!
Wat een verschil tussen iedereen, als ik hier lees dan doe ik het eigenlijk best vaak Verward
Ik heb bij een dressuurstal gewerkt en daar werd ook alles iedere dag gedaan (daar was ik dus voor Bloos ) dat vond ik op een gegeven moment één van de leukste werkjes aangezien het lichamelijk niet zo zwaar is als bijv. stallen mesten, complete erf aanvegen of de stapmolen harken Knipoog
Ik merk echter wel nu ik daar weg ben dat ik het toch weer een rotkarwei begin te vinden Verward

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:15

kimmy schreef:
1 keer in de week. En elke keer wanneer ik op wedstrijd ga, dan doe ik mijn zadel niet, anders ziet mijn hele rijbroek er niet uit. Hoe ík dat altijd klaar gespeeld krijg, ik weet het niet, anderen zie ik nooit met die zwarte witte broeken rondlopen *LOL*


haha, ik had eerder altijd hetzelfde, maar het zitvlak vet ik sowieso niet in en ik denk ook dat het aan je schoonmaakspul ligt
Sinds ik Stübben gebruik heb ik het niet meer Knipoog

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:16

Ik dacht trouwens dat hamanol voor extra onderhoud was, ik deel dat iig niet in onder de "vetten" Haha! Tong uitsteken (daar heb ik weer iets anders voor Schijnheilig )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Anne_vD, beegee, Esther, Kabayo, Keizerinnnn, lina1998, miereneter, Symke, troi, Varekaj en 100 bezoekers