sporen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:56

Het gaat om manege paarden he? Die zijn waarschijnlijk al zo dood aan het been dat het niet meer uitmaakt of zij ook sporen gebruikt of niet... Ik zou knopsporen kopen van 1,5 of 2 cm.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:29

Ikkem schreef:
Waarom zouden manegeruiter niet met sporen mogen rijden en mensen met een eigen paard wel. Net of je meteen goed rijd als je een eigen paard hebt Verward
Altijd maar die vooroordelen over maneges Boos!

Ikzelf rijd ook op een manegepaard met sporen, maar niet iedereen mag op haar rijden met sporen.
Nu ik met haar op een hoger niveau ga rijden vind ik het fijner om met sporen te rijden, omdat ik de hulpen dan toch iets duidelijker kan geven.
Maar bij ons geldt zeker ook: Sporen moet je verdienen!


Ook is het vaak zo dat die paarden afgestompt zijn door al die schoppende beginners (zonder sporen), dan kan jij natuurlijk ook schoppen of met een zweep slaan (in een uur maak je die paarden echt niet opeens gevoelig voor het been), maar ik zie dan net zo graag een (goed gebruikte!!) spoor.

Een goedgebruikte spoor heeft imo hetzelfde effect als een zweep, ik rij dan ook veel liever met sporen dan zweep. Wat is er trouwens mis met goedkope sporen? Mijne van 10 euro doen het perfect...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 25-05-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Trendiction en 74 bezoekers