paard zadelen op trailer?of voor de rit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

paard zadelen op trailer?of voor de rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:59

Hoe kan je een paard opzadelen in de trailer?
ofwel..als je naar de manege of een wedstrijd gaat,en je hebt je paard ongezadeld op de trailer,hoe en waar zadel je hem dan op?

En kan je een paard ook met hoofdstel en halster tegelijk in de trailer zetten(hoofdstel onder het halster en dus vastmaken aan het halster).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:18

Ligt een beetje aan het paard. Als ik weet dat ie braaf is, zadel ik pas op als ik op de plaats van bestemming ben, maar als t een stresserd is, dan zet ik m al met zadel en hoofdstel op de trailer. Je kan t hoofdstel gewoon onder het halster doen. Tip: haal wel de teugels eraf, dan kan ie daar niet ergens mee achter blijven hangen.
Als je veel ruimte voorin je trailer hebt kan je ook in de trailer voordat je de klep naar beneden doet het hoofdsstel aandoen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:21

Ik zadel eigenlijk altijd mijn paard naast de trailer op, tenzij het heel erg regent, dan doe ik het in de trailer.
Het hoofdstel doe ik ook pas buiten aan, tenzij het weer aan het regenen is Haha!
Vroeger had ik een paard die heel groot was en die nogal snel zijn hoofd in de lucht stak zodra je het hoofdstel om wilde doen, hem deed ik dus wel altijd in de trailer optuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:23

Past dit in de trailer?het zadel opdoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:27

Als je paard een beetje meewerkt past t wel Tong uitsteken
En anders wordt je geplet (tenzij je een 2-paards trailer hebt, dan kan je aan de andere zijde gaan staan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:40

Tessya schreef:
Als je paard een beetje meewerkt past t wel Tong uitsteken
En anders wordt je geplet (tenzij je een 2-paards trailer hebt, dan kan je aan de andere zijde gaan staan)


ja als ie tegenwerkt dan ben ik opeens een heel stuk platter! Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:21

Treasure zadel ik altijd op de trailer op, nooit problemen mee. Met een éénspaard trailer lijkt het me inderdaad wat lastig Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:30

Ik ging vroeger weleens met een lastpak op concours die compleet gezadeld en op proppen in de trailer stond. (Was niet zo ver hoor)
Ter plekke was het zaak om zo snel mogelijk op het paard te komen, vervolgens een parcours te springen en snel weer naar huis. Die knol flipte echt op concours. Ze hebben me zelfs weleens gevraagd of ie al wel zadelmak was. Gelukkig stond ik bij de prijsuitreiking rechts naast die persoon....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:05

Anoniem schreef:
Past dit in de trailer?het zadel opdoen?


Ligt er uiteraard wel aan hoe breed je trailer is.... bij een 1 paards trailer gaat dat zoiezo niet lukken

Maar ik heb een 1,5 paards en dat gaat makkelijk Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:11

Imker pikt het niet als ik hem in de trailer op wil zadelen, dan word ik gewoon geplet. Ik zadel dus meestal (als ik niet verder als 5 minuten hoef te rijden) thuis op en anders zet ik hem aan de trailer vast als ik op de plaats van bestemming ben.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:20

Dennis in mijn trailer opzadelen past niet. Dus dat houd op. Voor korte ritjes wil ik hem wel al af en toe thuis op zadelen(5 min nr het bos oid). Maar liever niet.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:32

Duvel gaat naar wedstrijd bijna altijd gezadeld, maar het hoofdstel doe ik pas om op de plaats van bestemming, zodat hij op de trailer gewoon hooi kan knabbelen, dan staat hij wat rustiger. In de trailer opzadelen heb ik nog nooit gedaan met hem, denk niet dat dat gaat, want hij is in de trailer op het wedstrijdterrein nogal druk.
Voordat hij terug de trailer opgaat, zadel ik hem wel altijd af, dan isie toch klaar en kan hij thuis zo naar stal.
Op het wedstrijdterrein zadelen is geen succes, hij wil graag alles bekijken en staat dan absoluut niet stil. Daarom maar gezadeld op de trailer.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:43

Ik heb tasmin altijd ongezadeld op de trailer staan. Meestal moeten we ook nog even wachten voordat ik kan gaan inrijden
(wij zijn altijd veel te vroeg Haha! ). En opzadelen in of buiten de trailer is geen probleem.
Ze staat ook best onrustig in de trailer dus ik denk niet dat het goed voor mijn zadel is als ze het al op heeft.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:30

Hoofdstel in de trailer, zadel buiten.
Maar wij hebben de luxe van een vrachtwagen!