Waar zadel verzekeren ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Waar zadel verzekeren ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:29

Ik wil mijn dressuurzadel graag verzekeren.
Mijn paard is verzekerd bij EFO, maar zij hebben geen zadelverzekering in het pakket.
Wie heeft er tips waar je het best / goedkoopste je zadel kunt verzekeren tegen diefstal?
Bedankt OK dan! !

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:08

interpolis van de rabobank is een hele goede verzekering.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:20

Hmmm... kun je dat niet op een of andere manier laten vallen onder je inboedelverzekering?

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:31

Bij je inboedel!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:39

Als je zadel in een x aantal dagen een z aantal keren bij je thuis heeft gehangen, dan valt het gewoon onder je inboedel en dus ook onder de inboedel verzekering. Hoe het tot in de detail zit weet ik niet, maar dat kun je even nazoeken op de sites van verschillende verzekeringsmaatschappijen.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:35

Ik wil mijn zadel dus voortaan op stal neerhangen.
Als 'ie op stal gestolen wordt (afkloppen Haha!) neem ik aan dat dit niet onder de inboedelverzekering valt??

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:44

Pb anders patsy eens die heeft haar zadel ook verzekerd als ik het goed heb.Misschien dat zij je verder kan helpen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:58

grandeur schreef:
Ik wil mijn zadel dus voortaan op stal neerhangen.
Als 'ie op stal gestolen wordt (afkloppen Haha!) neem ik aan dat dit niet onder de inboedelverzekering valt??


Maar als je CD's uit je auto worden gestolen valt dat ook onder de inboedelverzekering. Ik heb laatst een constructie gelezen waarbij het zadel toch onder de inboedelverzekering valt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:33


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:37

ik heb het extra verzekerd.
geloof bij london, maar dat zou ik na moeten kijken. Bloos!
Dit omdat er vaak moeilijk gedaan kan worden om het bij je inboedel te laten vallen.
De zadelkamer op stal is gekeurd door de verzekering, dus dat zou geen problemen moeten geven.
En dan ligt alles nog achter 2 sloten in de ijzeren zadelkast.
Dus hebben ze het dan toch nog, zijn er zeker duidelijke braaksporen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:01

runningkawa schreef:
ik heb het extra verzekerd.
geloof bij london, maar dat zou ik na moeten kijken. Bloos!
Dit omdat er vaak moeilijk gedaan kan worden om het bij je inboedel te laten vallen.
De zadelkamer op stal is gekeurd door de verzekering, dus dat zou geen problemen moeten geven.
En dan ligt alles nog achter 2 sloten in de ijzeren zadelkast.
Dus hebben ze het dan toch nog, zijn er zeker duidelijke braaksporen.



Als je dezelfde hebt als ik (afgesloten op stal?) dan is het idd London Verzekeringen. Het fijne is ook, dat je daar ook alleen je tuigage kan verzekeren. Bij Interpolis kan het ook, maar dan moet je persé je paard meeverzekeren. Alleen tuig is goedkoper natuurlijk.

Het heet het hippsche recreatie pakket. Ik ben (om een voorbeeld te geven) voor 103 euro per jaar verzekerd voor 3000 euro in totaal.

London Verzekeringen zitten in Amsterdam, ik heb het via een tussenpersoon in Nuenen geregeld.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:03

Bedankt voor de reacties! N.a.v. Runningkawa's reactie heb ik mijn zadel nu ook verzekerd via London Lachen !
Ik was er idd al achter gekomen (gebeld met interpolis) dat je bij interpolis alleen kan verzekeren als je ook je paard verzekerd. En mijn paard is al naar volle tevredenheid elders verzekerd Haha!
Maar het is dus geregeld, bedankt voor de reacties allemaal Lachen !

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:39

Ik heb mijn zadel inderdaad ook verzekerd omdat het teveel waard was volgens de inboedelverzekering. Als je zadel onder de inboedelverzekering valt, moeten er vaak dubbele braaksporen zijn, dus en van je eigen kastje en van de ingang van de stal of (zadel moet dus achter 2 sloten hangen). Na veel informatie inwinnen en vergelijken heb ik dus geen zadelverzekering afgesloten maar een hobby-artikelen verzekering. Hiermee is het zadel overal verzekerd, dus ook in de auto enz. Bovendien is niet alleen je zadel, maar ook hoofdstel, en andere spullen tot het door jou opgegeven bedrag verzekerd. Het was een stuk voordeliger dan een echte zadelverzekering, en een stalgenoot heeft in het verleden (heel) goed uitgekeerd gekregen door deze verzekering toen al zijn spullen uit z'n auto gejat waren. De mijne loopt via de europeesche, zie bv www.assurantiesite.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:47

Patsy schreef:
Ik heb mijn zadel inderdaad ook verzekerd omdat het teveel waard was volgens de inboedelverzekering.


Wat een onzin, de inboedelverzekering zag het blijkbaar niet zitten. Als het teveel waard is, gooien ze namelijk gewoon de premie omhoog.

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:56

Nee hoor, in de polisvoorwaarden (unive) staat dat er voor voorwerpen die buitenshuis opgeslagen zijn een maximum bedrag aan de verzekering zit. Ennu, kan jij aantonen dat jij je zadel elke zoveel maanden mee naar huis neemt. Bij een vriendin van mij in Brabant zijn een paar jaar geleden alle zadels op stal gestolen, ze hadden alle kastjes opengebroken en ook de buitendeur (luxe pensionstal, allemaal dressuursportpaarden, dus vast geen zadelmarktzadeltjes), een heleboel mensen dachten dat ze hun spullen goed via de inboedel verzekerd hadden, maar kregen dus geen cent (mijn vriendin ook niet). Een gewaarschuwd mens telt voor 2....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:43

Citaat:
Bovendien is niet alleen je zadel, maar ook hoofdstel, en andere spullen tot het door jou opgegeven bedrag verzekerd. Het was een stuk voordeliger dan een echte zadelverzekering

Bij London kun je ook zelf aangeven wat je wilt verzekeren.
Alleen je zadel(s) of bv ook hoofdstellen dekens enz.