dilemma, m'n zusje of ik???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wie moet rijden volgens jullie?

Ikzelf! Het is immers mijn paard.
21 (100%)

Totaal aantal stemmen: 21


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

dilemma, m'n zusje of ik???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 13:25

Tja, ik heb een probleem...

Adventure is mijn paard. Ik betaal hem, en hij is van mij. Mijn zusje Leonie is mijn bijrijdster. Leonie gaat dit seizoen dressuur met hem starten en rijdt met hem op de ponyclub. Het gaat heel goed, en ik vind het echt heel leuk dat het met die 2 zo goed klikt.

Ikzelf rijdt Ad ook een paar keer in de week, maar met oog op het aankomende endurance seizoen wordt dat weer meer.

Maar nu het volgende:

24 maart heeft m'n zusje via de ponyclub een carrouselwedstrijd tegen andere ponyclubs. Maar ik weet nu al dat onze club niet hoog gaat scoren... Het gaat meer om de gezelligheid dan, en ze heeft er veel zin in. Op zich zal het niet zoveel voor de club uitmaken als Leonie zich afmeldt.

Maar diezelfde dag is er een endurance westrijd waar ik graag aan zou mee willen doen. Die wedstrijd is in Arnhem, dichtbij dus en in een super omgeving.


Wat nu? M'n zusje die wedstrijd laten rijden omdat die eerder bekend was? Of moet ik die wedstrijd in Arnhem rijden, het is immers mijn paard en ik betaal er alles voor.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb mijn zusje gevraagd om mijn paard te rijden, en ik ben heel enthousiast voor haar omdat het zo goed gaat. Ik werk hard voor m'n paardje, en betaal zelfs de privélessen van m'n zusje (omdat ik wil investeren in m'n paard). Ik vind het leuk en fijn dat ze hem rijdt, maar nu weet ik het ff niet. Ik wil m'n zusje ook niet voor het hoofd stoten....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 13:42

XoNo schreef:
Ik vind dat je zusje zou mogen rijden die dag. Haar wedstrijd was immers eerder bekend, ik denk dat je het zo moet afspreken. Dit zijn veel voorkomende problemen bij mensen die een paard 'delen'. Hier had je van te voren al afspraken over moeten maken. Het is natuurlijk jouw paard, maar je mag je zusje nu niet ineens voor het hoofd stoten en zeggen dat jij die dag rijdt. Je kan bijvoorbeeld tegen haar zeggen dat zij die dag een wedstrijd mag rijden, maar dat jij tegenwoordig voor gaat. Ik neem aan dat dat toch niet meer zo vaak voorkomt, ik bedoel...hoe vaak zal het gebeuren dat jullie allebei op dezelfde dag een wedstrijd hebben?

Maak hier dus duidelijke afspraken over voor in de toekomst.



XoNo, het is waar dat we beiden 1 paard rijden, maar vergeet niet: Ik betaal alles (zelfs haar privélessen) en ben er echt honderden guldens (ow, Euro's) per maand aan kwijt. M'n zusje betaald helemaal niets. Het is niet zo dat mijn ouders voor ons samen 1 paard hebben gekocht. Ik heb het paard gekocht, en m'n zusje is mijn bijrijder die niets hoeft te betalen.

En het tweede: waarschijnlijk krijgen we dit dilemma veel vaker, want ik ga veel wedstrijden rijden, en m'n zusje ook.... Ik vind het leuk dat Leonie wedstrijden gaat rijden, dat is immers ook goed voor (de prijs van) mijn paard.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 14:20

Cassidy schreef:


Van de andere kant is de wedstrijd van je zus al langer bekend. Ik weet niet hoeveel reservepaarden er in de carousselgroep zijn, maar als je zus niet kan, dan kan het best dat er 8 of 12 andere mensen gedupeerd worden. Wil je daar echt verantwoordelijk voor zijn? Bovendien vind ik het niet leuk dat je zo denigrerend doet over de carousselwedstrijd van je zus. Het is voor de kinderen iets heel groots waar ze naar uit kunnen kijken, en of dat nu tot resultaten leidt of niet, daar mag jij geen gewicht aan toekennen.




Tja, er zijn genoeg reserve paarden en ruiters, daar ligt het probleem niet.
Denigrerend doe ik ook niet, m'n zusje vind namelijk zelf ook dat die carrouselwedstrijd onbelangrijk is. M'n zusje is geen kind die er echt naar uitkijkt, ze weet dondersgoed dat het zeer onbelangrijk is. M'n zusje is nu al een echte dressuurprikker Haha! , en heeft nu al een behoorlijke wedstrijdmentaliteit. (vind ik alleen maar weer leuk!) Toch vind zij het ook leuk om mee te doen, omdat een carrouselwedstrijd niet vaak voorkomt natuurlijk. Ze snapt ook dat ik graag endurance wil rijden.

Normaal komt dit ook nooit voor, omdat ik de wedstrijden van m'n zusje plan. (dus als het mij goed uitkomt). Maar deze wedstrijd gaat via de PC, en daar kon ik dus niets aan plannen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 18:17

Tja, ik ben gewoon heel dol op m'n zusje en heel enthousiast over haar. Ze heeft echt heel veel talent (veel meer als mijzelf, hoewel ik ook niet eens een gek figuur sla) en met mijn paard kan ze gewoon heel hoog komen. Leonie heeft zo veel talent! Echt niet normaal, die 'doet' het gewoon...
Waarschijnlijk hebben we de oplossing al. Omdat die wedstrijd toch niet belangrijk is, gaat zij op onze oude pony starten en ga ik naar Arnhem.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers